1 paard 2 zussen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

M__

1 paard 2 zussen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-10 14:21

Hey,

ik en mijn zusje krijgen eindelijk een paard we zijn 18 en 16 jaar.
Omdat we de stalling zelf moeten betalen is er geen geld voor 2 paarden.
Op het moment rijd mijn zus vast ook een pony van onze lesgever en dit zou ook nadat we een paard hebben gekocht verdergaan.
Mijn vraag was nu hoe doen jullie het met wedstrijden e.d ? om de beurt of de ene een aantal maanden en dan de andere ?
Mijn zus zal ook nog met de pony gaan maar wil uiteraard ook met ons paard een keer :p

ZZZZZ

Re: 1 paard 2 zussen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 14:23

je kan gewoon twee keer inschrijven hoor, dat het paard twee keer loopt. Alleen moet je dan rekeningnhouden met losrijden enzo aangezien het paard ook nog fit moet zijn voor de twee de ruiter, of een grote wedstrijd zoeken, met een aan begin, ander eind

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 14:24

Ik heb met mijn broer een paard, en wij gaan altijd samen naar stal. De ene dag rijdt de ene, en de andere dag de ander, of net wie er zin in heeft. Of samen, het gaat altijd goed en we hebben er geen ruzie over. Mijn broer is net gestart, en ik wil deze indoor beginnen, hij zal dan M of L zijn, en met een beetje geluk zal dat allemaal passen. En anders de ene week de 1, en de andere week de ander. We hebben een trailer dus we kunnen overal heen.

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 14:25

In principe mag je op een wedstrijddag gewoon allebei starten. Ik geloof dat een paard max 4 proeven mag lopen, dus je kan zelfs allebei 2 dressuurproeven rijden, of allebei een dressuurproef en een springparcours. Het kan dus best.
De vraag is meer of je het wil. Stel jij hebt eerst gereden, dan moet je zus daarna niet jou de schuld geven als het bij haar minder goed gaat, of andersom. Jullie moeten dus sowieso qua rijstijl goed aansluiten bij elkaar, maar elkaar ook wat gunnen!

M__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-10 15:18

_Esther_87_ schreef:
In principe mag je op een wedstrijddag gewoon allebei starten. Ik geloof dat een paard max 4 proeven mag lopen, dus je kan zelfs allebei 2 dressuurproeven rijden, of allebei een dressuurproef en een springparcours. Het kan dus best.
De vraag is meer of je het wil. Stel jij hebt eerst gereden, dan moet je zus daarna niet jou de schuld geven als het bij haar minder goed gaat, of andersom. Jullie moeten dus sowieso qua rijstijl goed aansluiten bij elkaar, maar elkaar ook wat gunnen!

Ja ik dnek dat het dan beter is om om de beurt te gaan want we gaan zowiezo mee richting springen en dan starten we (hier in België) vaak bv 1x1m en 1x1.10 dus dan wordt het moeilijk om te bepalen wie de hogere proef start ;) . We hebben ongeveer dezelfde rijstijl dus spijtig genoeg ook dezelfde foutjes:)
Bedankt iedereen voor jullie mening