Weet iemand of het verplicht is je paard/pony in te enten als hij verzekerd is?
Ik kan me zo voorstellen dat de verzekering ziektekosten die worden gemaakt door niet inenten ook niet vergoed maar ben je er wel vrij in je paard niet te enten?
Kan het nl. niet vinden in de algemene voorwaarden (van equine risk). Heeft iemand ervaringen??
Dat weet ik niet precies.. Volgens mij zit er gedeeltelijk een eigen risico bij, enten hoeft niet te betekenen dat je paard niet ziek wordt, het verkleind het risico alleen volgens mij.
Ibbel
Geplaatst: 11-06-10 16:06
Ik zou de kleine lettertjes van de polis er maar eens goed op na lezen. Ik durf er wel mijn hand voor in het vuur te steken dat als jouw paard aan tetanus overlijdt, de verzekering wel éven wil weten wanneer hij voor het laatst is ingeënt, voordat ze gaan uitkeren.
Maar buiten dat, waarom zou je je paard willens en wetens blootstellen aan het risico op een bijzonder akelige dood (tegen tetanus is echt geen kruid gewassen, en het besmettingsrisico is vrij groot) als je dat simpel kunt vermijden door een inenting?
Hetzelfde geldt in iets mindere mate voor influenza en WNV (tegen de tijd dat dat inderdaad hier ook endemisch is).
Nanmar
Geplaatst door de TopicStarter: 12-06-10 12:59
@ Ibbel; ik ben zeker van plan mijn (toekomstige) paard te laten enten maar vroeg het me af omdat ik er eigenlijk niets over kon vinden in de verzekeringsvoorwaarden en het paard waar ik morgen ga kijken is op dit moment niet ingeent..
De volgende kosten worden niet gedekt door deze verzekering: - kosten van medisch preventieve aard zoals gebitsverzorging, vaccinaties en wormkuren, - kosten die het gevolg zijn van het nalaten van de gebruikelijke preventieve maatregelen
Ik ga er vanuit dat ze hiermee vaccinaties bedoelen