Wat is nu een paard leasen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Shanelle

Wat is nu een paard leasen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-10 14:07

Ja ... wat is dat nou ? :+

Ik lees er veel over, maar ik geraak er niet echt uit wat het juist inhoudt? Is het zoiets als een halve stal? Of is het gewoon een paard rijden voor iemand anders die dan wel de stal en dergelijke betaald? Of is het een soort 'paard op afbetaling'?

:o? ..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 14:10

Het is wisselend :)
-Soms kan je een paard leasen bij een manege, bijvoorbeeld voor 3 dagen in de week, de manege regelt verder alles maar op de 3 dagen dat jij komt loopt paard niet mee in de les en mag jij rijden/poetsen (of wat je verder ook hebt afgesproken)
-Een eigenaar heeft geen tijd/geld genoeg voor een paard. Jij least het paard van de eigenaar voor een aantal dagen, en doet dan alles wat nodig is
-Een eigenaar kan het paard eigenlijk niet houden maar wil het ook niet kwijt. Jij regelt alles voor het paard op alle dagen, maar koopt het paard niet en wordt dus niet de eigenaar
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 09-06-10 14:12, in het totaal 1 keer bewerkt

mimeslosydy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 14:11

ik lease een pony van een particulier die meerdere ponys en paarden heeft, geen manege dus.
ik mag elke dag komen, en krijg minstens 1 keer per week les.
en begeleiding op wedstrijd.
en ik moet natuurlijk zelf uitmesten en zet vaak de paarden binnen.
Laatst bijgewerkt door mimeslosydy op 09-06-10 14:12, in het totaal 1 keer bewerkt

marsyl

Re: Wat is nu een paard leasen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 14:12

Dit staat verkeerd, ik TEM even ;)

Shanelle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-10 14:12

marsyl schreef:

sorry, twijfelde nog :o

Shanelle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-10 14:17

Het zit namelijk zo: er is een ontzettend leuk paardje op onze manege binnen gekomen, mooie bewegingen en springt goed, ze was oorspronkelijk bedoelt als fokmerrie maar dat mislukte telkens. Nu ben ik realistisch genoeg om te weten dat ik haar momenteel niet kan betalen, heb net 7 maanden geleden mijn eigen paard gekocht :) .. Maar ik vind haar ZO leuk en zou haar zo graag willen rijden! Momenteel wordt ze 'klaargestoomd' om manegelessen mee te lopen ( :x ), maar tegelijk staat ze ook te koop. Zo ben ik dus op dat leasen gekomen, omdat ik graag wil weten of er toch geen oplossing kan gevonden worden. Maar tja, een handelaar en leasen is een no-no denk ik zo :n ..

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 22:28

marsyl schreef:

Even gelezen wat de vraag van de TS precies inhoud maar dit topic mag hier blijven staan gezien de vele manieren van leasen die voorkomen onder het kopje "afspraken" van dit forum passen.

mimeslosydy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 20:49

Shanelle schreef:
Het zit namelijk zo: er is een ontzettend leuk paardje op onze manege binnen gekomen, mooie bewegingen en springt goed, ze was oorspronkelijk bedoelt als fokmerrie maar dat mislukte telkens. Nu ben ik realistisch genoeg om te weten dat ik haar momenteel niet kan betalen, heb net 7 maanden geleden mijn eigen paard gekocht :) .. Maar ik vind haar ZO leuk en zou haar zo graag willen rijden! Momenteel wordt ze 'klaargestoomd' om manegelessen mee te lopen ( :x ), maar tegelijk staat ze ook te koop. Zo ben ik dus op dat leasen gekomen, omdat ik graag wil weten of er toch geen oplossing kan gevonden worden. Maar tja, een handelaar en leasen is een no-no denk ik zo :n ..

handelaar wordt moeilijk denk ik ja, die willen graag hun ponys kwijt!
heb je wel tijd voor 2 paarden dan?
daar zou ik namelijk ook aan denken.
als het echt een pony met kwaliteit is zou het wel zonde zijn om hem in de manegelessen te laten lopen.

vosje2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 21:51

Heeft er ook iemand ervaring met het verleasen van je eigen paard?
Ik wil eigenlijk mijn paard verkopen, maar ik heb nu iemand gevonden die hem wel wil leasen.
Wat zijn daar de gebruikelijke afspraken over? Wie betaalt de hoefsmid -, dierenarts -, tandarts-kosten?
Contract? Wat als de leaser hem niet meer wil, of zou je een termijn kunnen afspreken?
Wat is een gebruikelijke prijs per maand?
Ik heb echt geen idee en hoor graag van ervaringsdeskundigen hoe dat geregeld kan worden.

Revanche_

Re: Wat is nu een paard leasen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 13:33

Als het een handelaar is, denk ik inderdaad dat leasen moeilijk wordt..