Asociaal lange levertijd De Niro rijlaarzen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Kiwipitje

Asociaal lange levertijd De Niro rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-10 16:24

Een dikke twee maanden geleden heb ik De Niro rijlaarzen besteld. Dit zou 4-6 weken duren en dan zouden deze laarzen geleverd zijn. Inmiddels zit ik al zo’n 8-9 weken te wachten. Heb net de ruitersportzaak gebeld en zij hebben de laarzen nog niet binnen gekregen. Vind dit werkelijk waar asociaal van een bedrijf. Zo’n lange levertijd en maar roepen dat het 4-6 weken duurt. Het is ook al voorgekomen dat de importeur zei dat ze verstuurd waren en twee dagen later een mailtje stuurde van ze worden dan en dan verstuurd (wat vervolgens weer later is geworden). Ben er intussen goed ziek van! Kan een bedrijf dit zomaar maken? Zijn er meer mensen die dit probleem met De Niro hebben gehad? Ik denk niet dat ik ooit nog iets van De Niro koop :n.

Even voor de duidelijkheid; ik vind het asociaal van De Niro, niet van de ruitersportzaak want zij kunnen er niets aan doen.

EllyC

Re: Asociaal lange levertijd De Niro rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 16:28

Tuurlijk kan jouw ruitersportzaak daar ook iets aan doen.
Jij hebt een overeenkomst met de ruitersportzaak en zij moeten met hun leverancier (de Niro) dus sluitende afspraken gemaakt hebben over de levertijd.

De ruitersportzaak kom nu haar afspraken naar jou niet na.
Jij zou dus de levering alsnog kunnen eisen en of de koop ontbinden indien zij hun fout niet snel herstellen of bijvoorbeeld een korting kunnen bedingen.
De ruitersportzaak kan de schade dan weer trachten te herhalen bij de Niro.

Maar ondanks al het bovenstaande blijft het balen dat je je laarzen nog niet hebt.

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-10 16:30

Als ik de koop ontbind heb ik nog steeds geen laarzen en ik had ze zo snel mogelijk nodig. Ze dachten in eerste instantie dat ze op voorraad waren bij De Niro en dat ik ze binnen een paar dagen zou hebben, maar toen ik een week later belde zeiden ze dat ze niet op vooraad waren. Nou... kan gebeuren, maar ik zit zo onderhand 3 weken langer te wachten dan afgesproken en ben er gewoon KLAAR mee.

Ze zullen me vast geen korting geven. Als ik daar over 2 weken (of wie weet hoe lang het duurt) eindelijk mijn laarzen op kan halen zeggen ze gewoon van. Oké hier laarzen en dan ga ik echt geen korting krijgen :n.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 16:33

4-6 weken voor De Niro? Ik had je van te voren al kunnen vertellen dat dit langer zou duren := Volgens mij is het gemiddeld zo'n 3 maand. De Niro is altijd zo traag...

Ik wacht overigens al zo'n 3 jaar ;)

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-10 16:34

rowo schreef:
Volgens mij is het gemiddeld zo'n 3 maand.
Serieus? Dan staat me nog wat te wachten. Kan ik nog beter annuleren en ergens anders laarzen kopen :(. Waar heb je die 3 maanden vandaan eigenlijk?

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 16:35

De Ruitersportzaak uit ons dorp levert ze ook. Vriendin van mij moest zo'n 4 maand wachten, mijne zijn nooit geleverd (wel 6 paar die niet besteld waren).
Daarnaast loopt er een De Niro Topic hier op bokt en daar wachten mensen echt maanden op hun laarzen, of je moet een standaard maat hebben.

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-10 16:36

rowo schreef:
of je moet een standaard maat hebben
Heb een standaard maat :j.

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 16:41

hmm... misschien topdrukte? Ik vind iig dat je ruitersportzaak er inderdaad niks aan kan doen, die zijn ook maar afhankelijk van de leverancier! ;)
Ach als ze straks komen is het wel het wachten waard toch? :P

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 16:41

Daar moest nog achteraan; die al in de winkel ligt :+ Als het vanuit Italie moet komen kun je echt zooo lang wachten :O

edit: maar misschien heb je geluk!

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-10 16:43

Nou nee ik vind het het wachten al lang niet meer waard. Ik ging nieuwe rijlaarzen kopen omdat mijn oude pijn doen. Ik wilde het liefst zo snel mogelijk nieuwe laarzen. Als ik dit geweten had, had ik NOOIT De Niro besteld.
rowo schreef:
Daar moest nog achteraan; die al in de winkel ligt :+ Als het vanuit Italie moet komen kun je echt zooo lang wachten :O

edit: maar misschien heb je geluk!
Geluk heb ik nooit. Heb al wel een paar keer te horen gekregen dat ze verstuurd zouden worden, maar volgens mij zijn dat maar zoethoudertjes.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 16:48

Ik weet wel dat iedereen het wachten het zeker waard vond. Ik vind het ook prachtige laarzen. Maar na 5 maand wachten ben ik voor Rectilignes gegaan. Toevallig stond mijn maat in de winkel.

En idd zijn dat zoethoudertje... helaas!

HouvanPonys

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 16:51

Hmm... dat is inderdaad lang!

Gelukkig waren die van mij op voorraad bij drunen.. en was er binnen een week.. Als ze uit italië moesten komen duurde dan natuurlijk langer.

Het zijn fijne laarzen, mooi ook, hoop voor je als je ze hebt, dat ze het wachten waard zijn!

Dus bij drunen waren ze niet op voorraad? Heb je al andere ruitersportzaken gebeld of ze jou maat hebben :) ?

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-10 16:54

Tja weet nu niet zo goed wat ik moet doen. De ruitersportzaak nog een keer bellen.. boos? Zij kunnen er volgens mij helemaal niets aan doen. Maar mijn laarzen zijn vorige week verstuurd zegt de importeur. Alleen weet ik nu niet wat ik daarvan moet geloven.

Wacht nog af tot donderdag en als ze er dan niet zijn ga ik zeker eens bellen en doorvragen of ze nou eindelijk eens verstuurd zijn!

Nouja voor die €400,- had ik ook hele mooie laarzen bij Lipica kunnen bestellen die er geen 2 maanden over doen en in ieder geval duidelijkheid verschaffen.

@Houvanponys: Ik heb nergens gezegd dat ik ze bij Drunen gekocht heb. Daar heb ik ze niet gekocht namelijk :+.

_roo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 16:55

Hier word ik niet heel blij van! :(

In december heb ik een paar De Niro laarzen gekocht. Ze waren in mijn maat in Nederland op voorraad toevallig, dus had ze met een weekje in huis. Nou kwamen er na een tijdje in beide schachten een deuk, achter op de kuit zegmaar. Ik heb de winkel gemaild, foto's gestuurd (woon er nl niet bij in de buurt) en nou kreeg ik gister bericht dat ik ze maar moet komen brengen, dan sturen ze ze op naar Italië, waar ze dan kijken wat ze er aan kunnen doen. Het probleem is alleen, dat ik ze eigenlijk echt niet kan missen, 2 of 3 week vind ik toch echt wel de max.. Dus als dit meestal maanden duurt, dan zal ik met de deukjes moeten leren leven denk ik ;)

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 16:55

Bedenk wel dat de Lipica's wel ff wat anders zijn qua kwaliteit.

Versturen vanuit Italië duurt wel lang. Duurt sowieso aantal dagen dat ze over zijn.

Ik zou gewoon eens informeren bij Drunens of je maat er is. Heb je aanbetaald bij je huidige ruitersportzaak?

HouvanPonys

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 16:57

Nee weet ik, maar wat ik bedoel is dat zij ook vaak bij drunen hebben. Ik heb bij Kiela in Drenthe gekocht, die hadden ze niet, die hadden gebeld naar Drunen, (als ik het goed heb, levert Italië eerst aan hun, daarna aan de ruitersportzaken)
Die hadden het wel, en had ik binnen een week mijn laarzen.

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-10 16:58

Tja ze kosten dan ook maar de helft van de De Niro's. Dat scheelt.

Wat jij zegt wordt een beetje lastig. Ik weet namelijk mijn precieze maat niet en ik heb het volledige bedrag van de laarzen al betaald.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 17:00

Oei... dat je al betaald hebt is wel vet balen. Ik heb toen de tijd niets aan betaald, wou ik ook niet. Ik wist dat het met Italianen altijd moeilijk was. Ik heb dus gewoon andere ergens anders gekocht.

Je maten kun je ook zelf opnemen he... of laten opnemen door je ouders? Is niet erg moeilijk.

HouvanPonys

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 17:01

Je hebt het al betaald? Ja, dan wordt het moeilijk, je kan moeilijk zeggen, wat zijn mijn maten, ik wil mijn geld terug ik kijk wel ergens anders :+ ..
Misschien kan je vragen van : "Goh, ik heet -ik zeg maar wat- Janssen" en heb De Niro laarzen besteld.. wat zijn de preciese maten, en kan er evt. naar Drunnen gebeld worden? " :+ ik zeg ook maar wat :P

edit:
Wat Rowo ook zegt: Misschien kan je 'ongeveer' opmeten en dan bellen naar Drunen, het is natuurlijk balen dat jij zo lang moet wachten..

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-10 17:03

Nou dat doe ik liever niet. In de winkel heb ik ook gewoon wat laarzen kunnen passen voor precies ze goede maat dus om nu maar zelf te meten terwijl het om laarzen van €400,- gaat lijkt mij niet zo'n goed plan!

Wacht trouwens inmiddels 10 weken :(, net even nagekeken.

De ruitersportzaak heeft dus al naar de importeur gebeld. Is dat Drunen?

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 17:05

Er zijn 2 zaken die rechtstreeks geleverd krijgen; Drunens en Koenderink in ons dorp (al weet ik niet of die laatste ze nog in het assortiment heeft). De rest in Nederland gaat via Drunens.

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-10 17:05

Weet je dat heel erg zeker? En hoe weet je dat dan? Heb geen zin om de ruitersportzaak op te bellen met een of ander banketstaaf :+.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 17:07

Drunens is sowieso DE importeur, die kun je rustig bellen :j Ik heb dat toen eens op een site gevonden. Ik zal eens kijken of ik die nog weer kan vinden.

anniekw

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 17:08

Nou ik heb 8 maanden (!!) op mijn petries gewacht dus troost je, niet alleen bij de niro gaat t mis...

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 17:08