Paard schuurt staart helemaal open in de trailer

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Solvy

Paard schuurt staart helemaal open in de trailer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-10 23:49

:wave:

Mijn paard schuurt haar staart helemaal open in de trailer tot bloedens toe, iedere keer weer, maakt ook niet uit of het een 1,5 paards of 2 paards trailer is. ze staat verder hartstikke braaf en rustig in de trailer, alleen zet ze haar kont tegen de achterstang aan, die overigens dan wel op het laatste gaatje zit, als je het strakker doet wordt het nog erger.

Ik heb echt alles al geprobeerd, eerst met gewoon alleen staartbeschermer, hielp niet schuurt ze af, vervolgens bandage eerst end an de beschermer eroverheen en ook nog is een zweetdeken en met touwtje vastmaken, helpt ook niet, wel beter als zonder deken. Maarja met deze hitte gaat ik geen zweetdeken omdoen ;)

Iemand nog tips, want ben echt ten einde raad hiermee!

Overigens als het weer is zo ver is, was ik het gelijk met betadine shampoo en is het binnen 2 dagen weer dicht. maar wil hier gewoon vanaf zijn.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Re: Paard schuurt staart helemaal open in de trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 23:53

Ik mag toch aannemen dat je met de staart over de stang heen vervoeren al geprobeerd hebt?

Elastische bandage en doorbandageren tot onder de staartwortel zou een optie kunnen zijn. (als je alleen het bovenste stukje bandageert loop je kans de hele staart kaal te krijgen)

Solvy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-10 23:58

Anne_GTI schreef:
Ik mag toch aannemen dat je met de staart over de stang heen vervoeren al geprobeerd hebt?

Elastische bandage en doorbandageren tot onder de staartwortel zou een optie kunnen zijn. (als je alleen het bovenste stukje bandageert loop je kans de hele staart kaal te krijgen)

Beide al geprobeert! bij de staart over de stang, zet ze een stap naar voren en is hij weer terug ;) Raar paard :P

En ik gebruik inderdaad ook een elastische bandage ;)

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 23:59

Er zijn staartbeschermers met daaraan aan de bovenkant vast een lint. Dat lint kan je dan aan een longeersingel oid vastmaken.
Je kan ook schuimrubber aan de stang vastmaken.

Solvy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-10 00:02

zodiacje schreef:
Er zijn staartbeschermers met daaraan aan de bovenkant vast een lint. Dat lint kan je dan aan een longeersingel oid vastmaken.
Je kan ook schuimrubber aan de stang vastmaken.

Die staartbeschermer heb ik ;) die maak ik dan vast een een dekensingel!

Helaas heb ik geen eigen trailer, maar huur ik er altijd 1 vandaar dat dat helaas niet gaat!

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 00:06

Rijdt er elke keer een andere chauffeur of steeds dezelfde?
En maakt dat ook nog verschil?
Kan het paard uit het raam kijken tijdens de rit?

Vaak is het nl. niet echt schuren maar verstappen bij een bocht en op de stang gaan hangen om het evenwicht te houden.

Solvy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-10 00:08

Anne_GTI schreef:
Rijdt er elke keer een andere chauffeur of steeds dezelfde?
En maakt dat ook nog verschil?
Kan het paard uit het raam kijken tijdens de rit?

Vaak is het nl. niet echt schuren maar verstappen bij een bocht en op de stang gaan hangen om het evenwicht te houden.

Meestal dezelfde chauffeur ( mijn vader) maar ook wel is de vriend van een vriendin, dit maakt bij beide geen verschil, en mijn pa rijdt egt heel rustig ;) maar wat je zegt klopt!

En ze kan niet echt uit het raam kijken want ze is maar 1.51 .

Anne_GTI

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 00:16

Hmmm, probeer je vader eens te leren om voor hij echt moet gaan remmen of sturen even de rem aan te laten tikken. Je pony kan dan leren als hij dat consequent doet dat hij zich alvast schrap moet gaan zetten. Op den duur staan ze dan veel rustiger in de trailer.

Bij sommige trailers kan je de achterstang er andersom in hangen, dan zit hij net wat lager. Misschien is dat wel een simpele oplossing voor je probleem.

(de stang vergrendel je dan aan de bovenkant ipv aan de onderkant)

Solvy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-10 00:20

Anne_GTI schreef:
Hmmm, probeer je vader eens te leren om voor hij echt moet gaan remmen of sturen even de rem aan te laten tikken. Je pony kan dan leren als hij dat consequent doet dat hij zich alvast schrap moet gaan zetten. Op den duur staan ze dan veel rustiger in de trailer.

Bij sommige trailers kan je de achterstang er andersom in hangen, dan zit hij net wat lager. Misschien is dat wel een simpele oplossing voor je probleem.

(de stang vergrendel je dan aan de bovenkant ipv aan de onderkant)

Ik ga het doorgeven aan mijn vader, kijken of dat werkt ;)

Een trailer met zo'n stang heb ik nog nooit gzien maar zal het vragen aan de man waar ik de trailer altijd huur!

Bedankt!

Anne_GTI

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 00:21

Meeste stangen kan je draaien. Je hangt hem alleen op de kop. Dan zit ie 5 cm. lager.