De vraag: "Goed tehuis gezocht"

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Kimbaie

De vraag: "Goed tehuis gezocht"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-10 13:41

Vooral sinds afgelopen zondag ben ik heel erg wakker geschut door de uitzending van "undercover nederland".

Ik heb nog nooit voor de keuze hoeven staan dat mijn paard niet meer berijdbaar is. Ik heb dus nooit de knoop moeten doorhakken wat ik met hem zou moeten doen als hij afgekeurd is. Maar 1 ding weet ik nu voor mijzelf absoluut zeker. Ik bied hem niet aan om bij een zogenaamd goed te huis te gaan staan.

Op bokt lees ik allerlei rampverhalen over mensen die hun paard weg hebben gedaan naar een goed tehuis en wat uiteindelijk gewoon een handelaar bleek de zijn. De paarden worden gewoon weer door gereden alsof er niets mee aan de hand is. Dat wens ik mijn beestje echt niet toe. :n Dan maar.. zo hard als sommige mensen het zeggen een spuitje (in het ergste geval).

De bedoeling is natuurlijk goed.. maar zou je met je zelf kunnen leven als je paardje uitiendelijk gewoon kapotgereden wordt terwijl hij volledig is afgekeurd?

Graag jullie mening.

jes_sira

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 13:44

Er zijn op dit moment 3 topics aan de gang over dit onderwerp......

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Re: De vraag: "Goed tehuis gezocht"

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 13:47

Corally_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 13:49

Tja ik heb een moeder die genoeg grond heeft waar alle paarden heen kunnen voor hun rust.
Maar als je dit niet hebt snap ik best dat je een " goed tehuis" gaat zoeken.
Het is wel leuk dat je onze mening wil, maar ondertussen word ik al zoveel over gesproken!! Moeten we dan met z'n allen maar niemand meer vertrouwen?! Allemaal achterdochtig zijn en niet meer onszelf openstellen?! Wat voor wereld word dit dan?

Deze dingen zoals bij undercover nederland gebeurd al zolang de handel bestaat, alleen nu valt het meer op omdat we zoveel mediakanalen hebben die alles lekker voeden aan het publiek!!

Zeg nooit nooit, en al helemaal niet als je misschien wel ooit in een positie komt waarin je niet anders kan! Dan zou je voor jezelf moeten bepalen dat het paard een spuitje krijgt of naar een bekende gaat....

Maar laten we niet een wereld worden met achterdocht zonder vertrouwen omdat dit soort " gevallen" er OOK zijn...

Tanja

Re: De vraag: "Goed tehuis gezocht"

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 14:02

Zie de link gegeven door Rijerijerije, graag verder in dat topic, hier nu een slotje.