Toyota Hilux 2.5 of 3 ?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

frenia

Toyota Hilux 2.5 of 3 ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-10 23:28

Wij zijn aan het informeren om een Toyota Hilux te kopen.

Meningen/ervaringen ivm deze wagen???

En wat is wijzer: 2,5 of 3 liter versie?

We trekken er een trailer mee van Ifor Williams (circa 950 kg) met 2 paarden (Irish Cobs à ruim 500 kg/stuk)
Voornamelijk op de weg (autostrade)
soms ook op weiland

we trekken momenteel de trailer met een Opel Vivaro.
Die heeft in geheel geen power om op weiland te rijden, zelf bij droge, harde ondergrond niet.
Met de pick-up zouden we dan wel graag ook 's winters bv de wei oprijden (dan weliswaar (meestal) zonder trailer)

Apostrof

Re: Toyota Hilux 2.5 of 3 ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 02:19

Hiluxen staan bekend om hun lage maximum trekgewicht (tegenwoordig volgens mij niet meer het geval bij 4x4's) en hun lage max kogeldruk. Houd je daar rekening mee?

>> volgens mij mag zo'n Ifor Williams trailer er stiekem niet eens achter.

Eirikur

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 10:00

HLPhoto schreef:
Hiluxen staan bekend om hun lage maximum trekgewicht (tegenwoordig volgens mij niet meer het geval bij 4x4's) en hun lage max kogeldruk. Houd je daar rekening mee?

>> volgens mij mag zo'n Ifor Williams trailer er stiekem niet eens achter.

Ik heb jaren in een Hilux 2.5D gereden, een extracabine (1½) 2WD uit 1998. Die mocht al 1700 kg trekken, dus durf ik wel de stelling te poneren dat dat bij de nieuwere types met een sterkere motor en 4WD wel minimaal hetzelfde zal zijn en waarschijnlijk zelfs wel meer. * gaat het opzoeken *

Die van mij trok onze HB505 met 2 ijsco's erin trouwens prima. 't Ging wel niet hard, maar als je met paarden op pad gaat moet je sowieso geen haast hebben.

Edit: gevonden!

De 2WD 2.5D van het huidige type mag 1800 kg trekken bij een max. kogeldruk van 75 kg.
De 4WD uitvoeringen mogen - bij alle motorvarianten - 3000 kg trekken met een max. kogeldruk van 90 kg. Het trekgewicht is dus ruimschoots voldoende, maar de max. kogeldruk is idd. een beetje mager.

Bron: http://data.toyota.nl/home/data/ToyotaV ... /Hilux.pdf

Voor wat betref het rijden op de wei: of dat een beetje wil lukken is voornamelijk afhankelijk van je banden. In aanmerking nemende dat de auto voornamelijk op de weg gebruikt zal worden, zou ik er geen full terrainband onder leggen zoals bijv een BF Goodrich T/A, maar eerder iets als de Goodyear Wrangler HP. Scheelt een hoop in het bandengeluid en brandstofverbruik.