tapijt Westfalia vervangen of ander materiaal op klep?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Mac

tapijt Westfalia vervangen of ander materiaal op klep?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-10 11:35

Wij hebben een tweepaards Westfalia Jupiter trailer uit 1995. We hebben deze tweedehands gekocht en hebben hem nu zo'n jaar of 8. Vorig jaar heb ik al eens gezien dat een "gastpaard" dat ik meehad moeite had met grip op de laadklep. Ik dacht toen dat dat kwam omdat hij ijzers heeft. Toen ik deze week trailer laden aan het oefenen was met mijn jongste merrie (geen ijzers) is ze echter echt uitgegleden op de klep. Het was een beetje een stom incident: ze stond met haar voorvoetem op de ijzeren rand waar de klep aan de trailer vastzit en stond aan het rubber achter in de trailer te snuffelen toen ineens haar voorbenen onder haar vandaan schoten :oo . Dat kan natuurlijk gebeuren op nat (mest) ijzer, maar haar achterbenen -die op de klep stonden- schoten ook onder haar vandaan en ze is behoorlijk hard gevallen. Nou vermoed ik dus dat het tapijt op de klep versleten is. Wij hebben het tapijt nooit vervangen en ik vermoed de eigenaar vóór ons ook niet, dus het is waarschijnlijk het originele tapijt uit 1995. Ik kan me van de eerste jaren dat we de trailer hadden geen glij-incidenten herinneren, terwijl ik er verschillende paarden in heb gehad, met en zonder ijzers en goed en minder goed ter been.

Wat ik wil vragen: kan ik het beste het tapijt laten vervangen of laat ik er beter iets anders optimmeren, zoals iets van rubber? Houten latjes vind ik persoonlijk eng; daar heb ik al zoveel paarden op weg zien glippen. Wie heeft er tips of ervaringen? Heeft iemand enig idee wat het kost om dat tapijt te vervangen (ik heb nog niet gebeld met de trailerboer)? Ik wéét dat Westfalia-onderdelen nogal prijzig zijn, dus heeft iemand enig idee of een dergelijk tapijt evt. ook van een ander merk verkrijgbaar is (en net zo goed is)?

Alle tips en suggesties zijn welkom :-)

capopjekop

Re: tapijt Westfalia vervangen of ander materiaal op klep?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 17:35

In mijn oude trailer zat geen slibvaste vloer en volgens mij zat er ook niks antislib-achtigs op de klep. Toen mijn pony een keer is uitgegleden hebben we een rubbere mat met structuur erop gekocht en deze in de trailer gedaan. Volgens mij ook op de klep. Daarna ging het laden van mijn pony weer goed. Deze rol hebben we trouwens gewoon bij een doe het zelf zaak in mijn dorp gehaald.

Wordt tapijt niet snel smerig?

Mac

Re: tapijt Westfalia vervangen of ander materiaal op klep?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-10 18:39

Dat valt op zich wel mee. Met de sproeier erop wordt dat makkelijk weer schoon. Het is een soort hard plastic krullerig spul ... moeilijk uit te leggen :D .

Misschien is rubber toch ook wel een goed idee.