paard te koop, veel reacties van 'engelse' oplichters?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

boeflover

paard te koop, veel reacties van 'engelse' oplichters?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-10 20:53

hoi,

ik heb sinds van de week mijn paard te koop staan en wordt 'overspoeld' met berichtjes uit 'engeland' die haar wel even willen kopen en met cheque willen betalen.. had me gelukkig op bokt al is ingelezen dat dit oplichters zijn, maar was benieuwd of andere mensen die hun paard ook te koop hebben staan hier ook zo'n last van hebben?
Ze staat er nu sinds van het weekend op en heb al van 3 verschillende(?) mensen zo'n reactie gekregen.
Het zijn allemaal engelse mailadressen en alles is in (zeer) gebrekkig engels geschreven.

Mochten jullie er geen last van hebben, dan bij deze nogmaals de waarschuwing, ga met deze mensen níet in zee!

storrum

Re: paard te koop, veel reacties van 'engelse' oplichters?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 19:51

Ik heb zo'n mail gehad van iemand uit Spanje als reactie op een advertentie die ik op een duitse site heb geplaatst. Deze persoon schrijft wel in keurig engels.
Maar is te mooi om waar te zijn :–)

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 09:56

Ach ik zou er gewoon zover in meegaan tot ze op een afgesproken datum met geld op de stoep staan en het niet op voorhand afwijzen. Die met die checks wel natuurlijk :D

storrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 11:04

Ik kreeg dit als antwoord:

Thank you for the email and fast reply, i am so happy that this beautiful horse is still available for sale and i will love to make payment immediately.

I am a British citizen but i am moving to Spain with my daughter to my late Husband's big house in Spain when i return from my missionary project with the
Red cross soon. so me and my daughter need this horse as a companion to play with and live with. My daughter love things coming from Germany because we use to spend most of our holidays in Hamburg Germany when she was younger, my sister use to live in Hamburg Germany

Do email me the below details so that my Boss can send you a cash cheque for payment.

1) full Name.....

2) street address.....

3) postal code..........

4) city and country.......

5) contact telephone number.......

As soon as i get this info, my boss will send you a cash cheque for the payment, my boss will add extra money to the payment for the shipping. when you get this cash cheque, take it to the bank to get the money, when you get the money, deduct your payment, and also deduct extra 100 euro to do a medical check for the horse before transport and for your convenience too during the transaction. the rest money left will be used for the transport. i will give you all information's you need for transport when you get the money.

please reserve this beautiful horse for my daughter. i want the horse to arrive Spain before my daughter next birthday which is coming soon. and you are welcome
to our house in Spain anytime you want to see the horse again, i promise a good home for the horse.

i am waiting for your address and details so that my boss can send you the payment.

have a lovely day.

my regards to your family.

God bless you.

name.......
address.....
post code...
city........
country.....

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 11:16

DubbelDun schreef:
Ach ik zou er gewoon zover in meegaan tot ze op een afgesproken datum met geld op de stoep staan en het niet op voorhand afwijzen. Die met die checks wel natuurlijk :D

Zo zou ik het ook doen! Contant geld afrekenen en dan pas opladen...

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 11:18

ja je wordt ermee doodgegooid
gewoon doorsturen naar speciaal adres wat marktplaats daarvoor heeft
dan worden ze geblokkeerd

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 11:18

Tja, iemand die in Duitslang gewoond heeft en dan het verschil met België niet weet .... :+ En wat haar 'boss' er mee te maken heeft maakt het er niet betrouwenswaardiger op :D
Ik zou antwoorden dat een check tegenwoordig ouderwets is en dat je ook heel makkelijk geld kunt overschrijven via een bank of met een moneyorder ;)

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 11:20

quibje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 11:23

idd, op zo'n mails niet reageren en alleen verkopen als ze op de stoep staan

DubbelFun

Ik heb ooit eens ergens gelezen dat iemand er wél in meegegaan is en op een handige manier dus niet met kosten kwam te zitten. Ben even kwijt hoe dát zat.

Casarell

Precies.. contant betalen, én gelijk op echtheid na laten kijken bij de bank, áls het al zo ver komt..

Geen check accepteren, óók niet als je em gelijk gaat innen bij de bank.
De check is niet gedekt, maar dat blijkt pas enkele dagen later als je paard al weg is.

Feitelijk is het niet jouw schuld maar je hebt er wel een hoop ellende mee als je het via een rechtsweg gaat claimen.
Bovendien is je paard dan ook al ver weg..
Gewoon niet doen dus... :n

Kan er niet genoeg voor waarschuwen....

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 11:25

Hoelang duurt het voordat blijkt dat een check niet gedekt is...Tot die tijd het paard vasthouden is dus ook een optie :D

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 11:26

DubbelDun schreef:
Hoelang duurt het voordat blijkt dat een check niet gedekt is...Tot die tijd het paard vasthouden is dus ook een optie :D

Als ze daarin stinken wel... _O-

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 11:29

Helaas is dit niet alleen met de verkoop van paarden. Maar eigenlijk allemaal soorten dingen. ;) Is het niet hetzelfde als met de mails uit Nigeria?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 11:31

Net even internet erop nageslagen...
Chequecheck is 20 dagen, dus als er aangedrongen wordt op haast is het niet goed :D

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 11:33

Dit is een van de leukste sites, hier kan je zien hoe mensen de oplichters weken of soms zelfs maanden bezig hebben gehouden. Er zijn zelfs mensen geweest die juist de oplichters geld afhandig hebben gemaakt :')

http://www.419eater.com/

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 11:44

Tallie1979 schreef:
Er zijn zelfs mensen geweest die juist de oplichters geld afhandig hebben gemaakt

:7

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 11:49

Er staat zelfs een hele tutorial op die site waarin word uitgelegd hoe je moet werken! _O-

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 11:50

Best appart eigenlijk wat ze tegenwoordig allemaal op internet zetten!
En mensen oplichten vind ik zo laag :(:)

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 16:59

Rianneke schreef:
Tallie1979 schreef:
Er zijn zelfs mensen geweest die juist de oplichters geld afhandig hebben gemaakt

:7

tja letterlijk met gelijke munt terug betaald worden!

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 21:26

Ik heb ook zo vaak dergelijke reacties gehad op mijn paarden. Erg vermoeiend haha. Maarja ze blijven het doen :+

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 21:35

Een paar jaar geleden kreeg ik ook een mail uit Engeland. Ik had ook argwaan, maardit bleek ongegrond.
Was trouwens een andere soort mail, niet direct een cheque en zo, maar wel allerlei vragen over het paard.
Toch serieus op ingegaan, de vragen beantwoord en toen kwam er een Engelse vrouw een paar dagen naar NL om meerdere paarden te bekijken, waaronder de mijne. Uiteindelijk heeft ze voor mijn paard gekozen en hem gekocht. De betaling door haar bank vanuit NL direct na goedkeuring van het paard bij de DA laten regelen, stond een paar minuten later op mijn rekening.
Paard is een paar dagen later op transport gegaan en ik heb er nu een goede Engelse vriendin aan over gehouden, want we hebben nog steeds contact!

Branca

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 22:03

Het zijn veelala nigerianen.. oplichters ten top in dit soort 'gedoe'.

Ik heb eens op een paard gereageerd, met opzet.. van zo iemand.
Ik mocht dan het bedrag vast overmaken, iets van 4000 euro. Tuurlijk! Oja, paard werd dan mooi voor de deur afgeleverd.
Ik zei hem dat ik toevallig naar Engeland zou komen (ben ik toevallig best goed bekend enz }> )... vlakbij Londen, waar hij dan was. Uh..ineens druk en weg en en en.. hahaha en ik maar doorzagen. Hij haakte mooi af.

Ook al kan je trachten geld bij hun afhandig te maken.. met zulke mensen moet je niet in zee gaan, op geen enkele manier. Het is en blijven criminelen.