papiertje verplicht in de paspoorten?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

kimmie88

papiertje verplicht in de paspoorten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-10 00:17

Hai Bokkers.

Ik zit met een vraag en hoop dat ik hem hier goed stel.

Vorig jaar was er een hele heisa over een bepaald papiertje wat verplicht in het paspoort moest zitten.
Zat dat papiertje er niet in, moest je die in een bepaalde tijd bestellen.

Nu kan ik mij niet herinneren, om welk papier dat gaat.
Hebben jullie nog een idee?
Zo kan ik kijken of ik het papiertje wel of niet moet bestellen.

Groetjes

Blackberry28

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 00:20

kimmie88

Re: papiertje verplicht in de paspoorten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-10 00:43

Ja deze bedoelde ik idd. Helemaal super.
Zal morgen ochtend na mijn werk meteen kijken of bij mijn paspoort dat er in staat. Merrie komt uit 2005, dus verwacht geen problemen aangezien er staat: voor nieuwe en oude paspoorten vóór 2004.
Is er ergens ook een voorbeeld te zien van dit inlegvel?

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 00:43

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 12:18

Ik heb dit formulier er wel inzitten, maar nog niet ingevuld, omdat ik gewoon niet weet wat ik wil. Is dit een probleem? Lees op de site dat er dan gewoon vanuit wordt gegaan dat hij geslacht mag worden, dus neem aan dat ik het dan gewoon zo kan laten?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 12:21

Hoe ziet dat papier erui?

BabbieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 13:22

Pfft, ik heb gebeld met het KFPS. Die zeggen dat het paspoort opgestuurd moeten worden naar hun en dan vernietitgd en een nieuwe uitgegeven. Dat geintje kost me dan iets van € 50,- en alle inentingen moeten er opnieuw in komen te staan.

Ik wilde dus wel weten of er niet gewoon een los velletje in kan (tegen lagere kosten!). Ik heb gebeld met het PVV: daar is er maar 1 die het weet en die werkt woensdag niet }:0 Dan maar de AID gebeld: die weet het niet en verbond me door naar een andere vestiging. Die wist het ook niet, bel het LNV maar. Ik dat gedaan. Nee, u moet bij de PVV zijn of bij uw dierenarts. Tja, die zijn allebei niet beschikbaar meer vandaag.

Uiteindelijk een grote dierenkliniek gebeld en jahoor: omdat ik het voor juli 2009 had moeten aanvragen, is er nu geen los inlegvel meer mogelijk en mag ik een heel nieuw paspoort gaan betalen. Lekker dan! -:(-

Ga nu maar gauw een kopie van de genoteerde entingen maken voordat ik straks voor de tweede keer de basisenting moet herhalen omdat ik niet aan kan tonen dat hij die heeft gehad.

PFFT!

kimmie88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-10 20:12

Heeft iemand toevallig een voorbeeld foto gevonden? Of wilt iemand de moeite nemen om een foto te maken van het inleg vel? Zo kan ik kijken of ik dat papiertje heb.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 21:12

Er staat "medische behandelingen" boven.

kimmie88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-10 21:24

Super, dan heb ik hem wel.
Was mij al zorgen aan het maken

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 13:01

BBreedveld:ja... er is in alle bladen, pers en paard-geraleteerde tijdschriften, sites etc genoeg aandacht aan besteed, dus als je te laat bent nu ben je gewoon dom !!! op Bokt is er ook zat over gesproken.

Secricible: Bij mij is het al ingevuld omdat hij op de Bute heeft gestaan en dus niet meer voor menselijke consumptie dient.Evengoed kan hij gewoon geslacht worden. Je DA moet dit invullen. Je eigen keuze blijft gewoon hetzelfde, inslapen /slachten. Hij mag alleen niet meer opgegeten worden maar moet vernietigd.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 13:09

BBreedveld schreef:
Pfft, ik heb gebeld met het KFPS. Die zeggen dat het paspoort opgestuurd moeten worden naar hun en dan vernietitgd en een nieuwe uitgegeven. Dat geintje kost me dan iets van € 50,- en alle inentingen moeten er opnieuw in komen te staan.

Allereerst ben je al bijna een jaar te laat, en snap ik de drukte niet zo goed dat je per direct een antwoord wilt hebben, komt ook nog eens bij dat het antwoord op je vragen gewoon online te vinden zijn, en dat je PUI je al een antwoord heeft gegeven:

Citaat:
    4 Het paspoort van mijn paard heeft geen hoofdstuk ‘medische behandelingen’. Wat nu?
    Tot 1 juli 2009 was het volgens de regelgeving toegestaan om het paspoort aan te vullen met een inlegvel. Na 1 juli 2009 mogen geen inlegvellen meer uitgegeven worden om het oude paspoort compleet te maken. Dan moeten onvolledige, en daardoor ongeldige, paspoorten vervangen worden door een geheel nieuw paspoort

Citaat:
    5 Wat moet ik doen als blijkt dat mijn paspoort ongeldig is?
    Neem contact op met de organisatie die dat paspoort heeft uitgegeven. Geef aan dat u het ongeldige paspoort wilt vervangen door een nieuw paspoort. Die organisatie zal u vragen het ongeldige paspoort op te sturen. Op basis daarvan wordt een nieuw paspoort gemaakt. De kosten zijn geheel voor uw rekening.

bron: http://www.nl-paardenpaspoort.nl

BabbieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 18:13

Citaat:
BBreedveld:ja... er is in alle bladen, pers en paard-geraleteerde tijdschriften, sites etc genoeg aandacht aan besteed, dus als je te laat bent nu ben je gewoon dom !!! op Bokt is er ook zat over gesproken.

Ga jij dat toontje eens lekker ergens anders aan slaan. Er is een verschil tussen dom en onwetend. Ik troost me met de gedachte dat ik in ieder geval niet dommer ben dan de AID en het LNV, want die zijn ook niet op de hoogte.

@Alane: Ik wilde graag iemand spreken omdat ik nog vragen had over een onderdeel van het paspoort. Dat blijkt terecht. Vandaag kreeg ik een telefoontje van het stamboek dat mijn paspoort (toch) geldig is en ze het onveranderd weer aan me terug gaan sturen. En dat terwijl het toch ongeldig zou moeten zijn gezien de uitgifte datum.

Ik werd gebeld toen ik in de auto zat en heb het niet helemaal meegekregen, maar het ging over het verschil tussen een geel en een rood paspoort. Nou ja, ik ga er vanuit dat het nu goed is.

kimmie88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-10 18:16

@BBreedveld:
Wat fijn dat het toch goed is.
Ik heb ondertussen gekeken in mijn paspoort en ik heb ook gewoon het papiertje.
Moest eigenlijk ook wel, aangezien bij veel paarden voor 2004 het papier niet in het paspoort zat.
Aangezien mijn merrie van 2005 is, dacht ik al dat het goed zou zitten, en gelukkig

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 19:20

BBreedveld schreef:
Citaat:

Ga jij dat toontje eens lekker ergens anders aan slaan. Er is een verschil tussen dom en onwetend. Ik troost me met de gedachte dat ik in ieder geval niet dommer ben dan de AID en het LNV, want die zijn ook niet op de hoogte.

@Alane: Ik wilde graag iemand spreken omdat ik nog vragen had over een onderdeel van het paspoort. Dat blijkt terecht. Vandaag kreeg ik een telefoontje van het stamboek dat mijn paspoort (toch) geldig is en ze het onveranderd weer aan me terug gaan sturen. En dat terwijl het toch ongeldig zou moeten zijn gezien de uitgifte datum.

Ik werd gebeld toen ik in de auto zat en heb het niet helemaal meegekregen, maar het ging over het verschil tussen een geel en een rood paspoort. Nou ja, ik ga er vanuit dat het nu goed is.

Is ook niets mis mee dat je iemand wilt spreken, alleen die storm in een glas water vond ik opmerkelijk :j :D
de datum maakt het paspoort niet ongeldig... er zijn oudere paspoorten waar het medische gedeelte al in zit
Medische gedeetle afwezig, ongeldig paspoort, paspoort ouder en wel medisch gedeelte = geldig paspoort :D

BabbieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 22:33

Ja en ik dacht dus al gezien te hebben dat het er wel in stond, maarja, wie weet is het dan weer niet op de manier die men wil zien, vandaar.

Heb altijd een hekel aan dit soort geneuzel op mijn enige vrije middag in de week, zeker als het dan ook nog eens niet opschiet, daarom was ik geirriteerd, haha.