Hey allemaal, sorry als dit topic op de verkeerde plaats staat,maar ik zou niet weten waar ik dit anders neer moet zetten.
Ik fiets elke week een paar keer langs een merrie,en ik denk echt dat dit paard verwaarloosd wordt. De eigenaar is zeg maar "gek"ik weet even niet hoe ik het anders moet noemen.Maar hij is zwaar depressief en aan de drank.De merrie is erg mager,heeft héél lange hoeven,een peesblesure waar gewoon niks aan gedaan wordt enzovoorts.
Ongeveer een jaartje geleden heeft ze een veulen gekregen,het verbaasde iedereen dat moeder en kind het beide overleefde.Maar het veulen bleef veel te lang bij de merrie,hij begon de merrie te schoppen,bijten en dat soort dingen.De merrie was de laatste tijd weer héél erg mager en nu blijkt dat ze een veulen krijgt!Ze is nu al een tijdje zwanger,en een normaal paard dat na deze tijd zwanger is zou al best dik zijn,en de merrie is nu ongerveer hoe een normale pony zou moeten zijn.
Veel mensen hebben de dierenbescherming gebeld maar die doen niets!Ze zeggen zo:"als jullie het echt zo zielig vinden sturen jullie maar foto's."Laatst heeft de buurvrouw van die merrie(heeft zelf ook een paard)aan de eigenaar gevraagd waneer het veulen dan zou moeten komen,en hij zij:'over een paar maanden komt het veulen en dan gaat die merrie vanzelf dood,en als dat niet gebeurt gaat ze naar de slacht."Ik weet dat het beter is voor dat paardje als ze wordt ingeslapen,maar ze staat nu gewoon ongeloofleijk vel pijn te lijden in haar weiden.
En je hebt nog niks gehoord van de dierenbescherming?
BlackShadowZ
Geplaatst door de TopicStarter: 17-05-10 19:27
ZusJacobs schreef:
En je hebt nog niks gehoord van de dierenbescherming?
Nee,ik stuur nu pas het mailtje was nog even goede duidelijke foto's aan het zoeken. Had ik namelijk al een keertje gemaakt. ik laat het horen als ik antwoord heb.
Cassidy
Geplaatst: 17-05-10 19:32
De dierenbescherming kan niet veels doen als er voer en water is. Ook een veulen dat zijn speeldrift bij gebrek aan speelkameraadjes op de merrie botviert is geen verwaarlozing. Maar het ontzeggen van de nodige medische zorg, en verwaarloosde voeten moet reden genoeg zijn voor een bezoekje van de DB...
Heel vervelend dat ze je op zijn minst niet serieus nemen, en beloven langs te gaan, nu je er melding van hebt gemaakt.....
BlackShadowZ
Geplaatst door de TopicStarter: 17-05-10 19:41
Maar er is ook geen water in de weide.En ze staat soms wel een hele dag in de brandende zon in de weide.
Urnie85
Geplaatst: 17-05-10 19:51
En wat moet die vent dan met zo'n merrie....wil die ze dan ook niet verkopen ofzo? Ze is toch niet veel waard zo! Hier hebben we ook zo'n handelaar in de buurt wonen, in schapen en shetlandpony's. Ooit zijn er 2 pony's van mij via via terecht gekomen. Toen ik dat hoorde wilde ik ze gelijk terug. Maar de ene was al dood (liep gewoon het jaar ervoor 1e op de premiekeuring, supermooie pony!) En de andere was al met het hele koppel verkocht naar ja dat wistie niet eens, Spanje of Roemenie. Heb haar toen teruggekocht voor het bedrag waar ik die 2 toen voor vérkocht had, en ze was zo bang geworden en onder de schurft en de wormen het was echt heel erg. Heb er gelijk nog een pony gekocht vond het zo zielig dat die beestjes naar de slager moesten. Later allebei ook weer verkocht aan wél een goed thuis. Maar soms ben je gewoon machteloos, vanmorgen stond er weer een vrachtwagen voor de wei, pony's allemaal met de oortjes naar voren erin... Ik weet ook wel als je niks doet dan komen er veeel te veel pony's maar ik vind het zo zielig! Succes ermee, het is gewoon klote als je zo'n merrie daar ziet staan. Maar weet zo gauw ook niet wat je ermee zou moeten, soms ben je gewoon machteloos....hoop maar dat de dierenbescherming er nog wat aan wil doen.
Ja we hebben al geprobeert of hij de merrie wou verkopen.En toen zij hij dit:'Nee want ik woon op een hele mooie boerderij en ik vind dat het plaatje pas echt compleet is met een paard in de wei."Zielig voor die shetjes!
Villanelle
Geplaatst: 17-05-10 23:09
En met heel veel mensen blijven bellen naar de DB? Misschien dat ze je dan wat serieuzer nemen en een kijkje komen nemen. Zou echt volhouden, íemand moet het voor die dieren opnemen... Goed dat je je erom bekommert.
De dierenbescherming moet bij elke melding gaan kijken. Dit verbaast me dat ze dat niet doen. Bij mijn prima verzorgde paarden kwamen ze namelijk wél kijken omdat iemand vond dat ze te mager waren. Die inspecteur zei "als we een melding krijgen, dan moeten we gaan kijken".
Wat je hier beschrijft lijkt me wel duidelijke verwaarlozing. Dus ik zou of nogmaals melden, of door iemand anders ook een melding laten doen bij de DB. Misschien moet je even een volwassene vragen de melding te doen? Ik zie in je profiel dat je 13 bent.
volgens mij mag je niet zo maar een paard die niet van jou is zonder toestemming plaatsen. wel een lastige situatie. gewoon de db blijven bellen tot dat zij langs komen.
WhySoWhite
Geplaatst: 18-05-10 15:45
weet niet of het mag maarja, ene ouwe boer heeft meestal geen internet. En anders wat dan nog ze moeten voor een dier zorgen
Hey, ik wil liever niet her risico nemen om een foto te plaasten,staat ook in de regels dat dat niet mag.En er hebben ook al veel volwassen mensen de DB gebeld.Ik en veel anderen blijven gewoon bellen.Dan moeten ze ooit ingrijpen.Laat wel horen als het wat wordt.
Ik snap niet dat ze niets doen. Is er geen andere oplossing..
arjavdham
Geplaatst: 24-05-10 19:54
Je zegt dat je een foto hebt gestuurd naar de dierenbescherming?? Nou dan komt alles helemaal goed! Als je tenminste de vindplaats van het paard hebt vermeld.. Eerst komt de dierenbescherming kijken. De eigenaar krijgt een waarschuwing. Na een periode komt de dierenbescherming controleren of er iets is verbeterd, is dit niet het geval,, worden de paarden in beslag genomen.
Verras dit paard tot die tijd af en toe met een wortel zou ik zeggen dat zou dat paard zeker op prijs stellen!
enne.. Ik weet het, het is rot om zoiets aan te moeten zien, ik kan er ook niet tegen hoor!!
Echt heel vreemd dat de dierenbescherming niet wilde komen. Die paarden zijn zeker verwaarloosd, zoals je het beschrijft. Ik hoop dat er snel wat aan gedaan wordt!
Misschien doe je het wel al hoor, maar als het paard weer es zonder water staat, kan je misschien een waterfles en een emmer meenemen en dan over het hek wat water geven?? Al weet ik niet of dit echt mag, waarschijnlijk niet...
Ik ben daar altijd heel makkelijk in geweest hoor.... trailer achter mn auto en meenemen die hap! Zoiets laat ik dus nimmer nooit niet gebeuren. Uiteraard licht ik eerst de dierenbescherming in, maar als die niets doet.... Ik zie wel wat er daarna zou gebeuren, maar ze zou daar weg gaan! Absoluut!