Weigeren je paard te verkopen.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Weigeren je paard te verkopen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 15:21

Weet even geen betere titel en weet ook niet zeker of het hier goed staat.

Wat ik mij afvraag hebben jullie weleens geweigerd om aan iemand je paard te verkopen? Omdat de potentiele koper niet geschikt was of omdat die persoon je gewoon niet aan stond?

Dit gaat trouwens niet om mij maar ik vraag het mij gewoon af.

Iriscope

Re: Weigeren je paard te verkopen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 15:22

Zelf heb ik het niet gedaan, maar het lijkt me niet meer dan logisch als jij je paard verkoopt dat jij bepaald naar wie hij gaat.
Als ik kopers zou hebben waarbij ik geen goed gevoel zou hebben, dan kunnen ze hoog en laag springen, maar dan gaat mijn paard daar niet naar toe :n

Charaz

Ja wij wel, paard was niet geschikt voor die persoon. Jong dier voor een onervaren ruiter die totaal geen gevaar zag.

RicardoOpa

Nooit gedaan, maar als ik een eigen paard zou hebben & verkopen. Dan is dat zeker een grote factor die meetelt! Ik zou mijn paard nooit aan zomaar iemand verkopen.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 15:23

Ja hoor.

Had een 2 jarige haflingerhengst te koop staan.
Meisje van 15 die erg geïnteresseerd was heb ik eerlijk gezegd dat ik hem niet aan haar wou verkopen.

Ze had geen ervaring met jonge paarden. Wist niet wat opvoeden was en al helemaal niet hoe je met een hengst om moet gaan die behoorlijk baldadig kan zijn. Plus ze had me gewoon niet genoeg rij ervaring en het goede gevoel was er niet van mijn kant.

Anoniem

En als jullie iemand weigeren zeggen jullie dan ook gewoon de echte reden of verzinnen jullie een smoesje?

Anoniem

Charaz schreef:
Ja wij wel, paard was niet geschikt voor die persoon. Jong dier voor een onervaren ruiter die totaal geen gevaar zag.

En hoe reageerde die persoon erop?

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 15:24

Waarom zou je je paard aan iedereen moeten meegeven? Ik heb nog geen paard verkocht maar ik heb een duidelijke voorstelling wat ik in een mogelijke koper zoek, en voldoe je daar niet aan, dan is het jammer maar helaas.

Natuurlijk kun je een eerste indruk krijgen die niet klopt, en ook mensen die je goed denkt in te schatten kunnen uiteindelijk heel anders uitpakken.

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 15:24

ja, bij een van mijn vorige paarden.
mensen waren helemaal verliefd op het paard maar mijn gevoel zei dat het niet goed zat. ze brachten direct een bod uit maar heb ze direct verteld dat ik niet met hun verder ga.
ze waren heel heel erg boos maar geloof dat als het andersom zou zijn ze het wel hadden begrepen

kaatjemuts

Woonplaats: in een klein onuitspreekbaar gehuchtje in friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 15:25

tja, weigeren....
Ik heb bij mensen die ik niet zag zitten, gewoon een giga bedrag gevraagd, hadden ze dat er voor gegeven dan was ie wel weggegaan... ze wilden wel richting die prijs komen, maar ik heb het niet geaccepteerd. Een paar dagen later heeft iemand hem bijna voor de helft van dat bedrag gekocht, maar tot op de dag van vandaag heb ik er geen spijt van gehad, t was echt een superplekje.

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 15:26

Zelf nooit meegemaakt, maar heb ook nooit wat verkocht.

Wel een keer andersom. Had proefgereden en echt florisant ging het niet :+
De desbetreffende handelaar heeft eerlijk gezegd dat ik vooral moest doen wat ik niet laten kon, maar dat het voor mij geen geschikt dier zou zijn. Ik heb dan ook afgezien van de koop. Kon het eerlijke erg waarderen :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 15:26

Cassidy schreef:
Waarom zou je je paard aan iedereen moeten meegeven? Ik heb nog geen paard verkocht maar ik heb een duidelijke voorstelling wat ik in een mogelijke koper zoek, en voldoe je daar niet aan, dan is het jammer maar helaas.

Natuurlijk kun je een eerste indruk krijgen die niet klopt, en ook mensen die je goed denkt in te schatten kunnen uiteindelijk heel anders uitpakken.

Dat hoeft ook niet en ik heb ook geen paard verkocht maar ik heb het weleens in mijn omgeving gezien dat een paard verkocht werd en de koper kwam kijken en die heeft dat paard zo staan afzeiken. Alsof het beest van alles mankeerde maar toch wilden ze die kopen.. Dat vond ik toen zo raar!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 15:27

sjakie schreef:
Zelf nooit meegemaakt, maar heb ook nooit wat verkocht.

Wel een keer andersom. Had proefgereden en echt florisant ging het niet :+
De desbetreffende handelaar heeft eerlijk gezegd dat ik vooral moest doen wat ik niet laten kon, maar dat het voor mij geen geschikt dier zou zijn. Ik heb dan ook afgezien van de koop. Kon het eerlijke erg waarderen :j

Dan was het wel een goede handelaar haha. En erg eerlijk!

princessleia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 15:27

heb een keer een bod gehad van 35 duizend euro maar dan zou hij naar het buitenland gaan nooit doe ik die van mij meer weg

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 15:28

Tijdens mijn zoektocht naar een paard, hebben alle eigenaren van de te bekijken paarden aangegeven dat ze meer interesse hadden, maar sommigen niet eens hebben laten komen kijken n.a.v. het emailcontact.

Ik zou ook mijn paard niet aan iedereen verkopen, hoor!

princessleia

breezy302 schreef:
Cassidy schreef:

Dat hoeft ook niet en ik heb ook geen paard verkocht maar ik heb het weleens in mijn omgeving gezien dat een paard verkocht werd en de koper kwam kijken en die heeft dat paard zo staan afzeiken. Alsof het beest van alles mankeerde maar toch wilden ze die kopen.. Dat vond ik toen zo raar!

om de prijs naar beneden te banketstaaf

Anoniem

En wat bijvoorbeeld als jullie een paard te koop hebben en jij wilt dat het paard 24/7 buiten staat maar de koper heeft daar andere ideen bij. Verkopen jullie dan toch omdat als een paard verkocht wordt je er toch niets meer over te zeggen hebt of weigeren jullie dan?

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 15:29

princessleia schreef:
heb een keer een bod gehad van 35 duizend euro maar dan zou hij naar het buitenland gaan nooit doe ik die van mij meer weg

Altijd en nooit zijn twee woorden waarbij je altijd moet onthouden dat je ze nooit gebruikt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 15:30

@princessleia: Ze boden zelfs meer dan de vraagprijs dus de prijs naar beneden banketstaaf was het niet. Ik vond dat nog een meest vreemde. Eerst dat beest helemaal afzeiken en dan meer dan de vraagprijs ervoor betalen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 15:30

princessleia schreef:
Nou voor 35duizend euro begin ik wel te twijfelen hoor haha.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 15:31

breezy302 schreef:
En wat bijvoorbeeld als jullie een paard te koop hebben en jij wilt dat het paard 24/7 buiten staat maar de koper heeft daar andere ideen bij. Verkopen jullie dan toch omdat als een paard verkocht wordt je er toch niets meer over te zeggen hebt of weigeren jullie dan?

Het ligt eraan hoe belangrijk jij het vindt dat hij 24/7 buiten komt te staan. Als het verder een super plekje heeft, maar de mensen helaas de mogelijkheid niet hebben om hem dat te bieden, zou ik wat betreft huisvesting wel concessies doen. Dat is aan ieder persoonlijk.

Wat ik voor mezelf niet zou accepteren is als iemand meteen aangeeft dat het dier naar een bepaald niveau gereden moet worden, en vervolgens wordt verkocht. Ik wil een plek voor het leven.
Dus mensen die om de haverklap paarden aankopen en weer verkopen, daar ga ik niet mee in zee. En dat houdt niet perse in dat het om handelaren gaat, er zijn ook de nodige particulieren die zo hun hobby financieren.

Een andere no-go is als de paarden voor kleine kinderen bedoelt zijn. Risico is mij te groot dat er zonder begeleiding mee wordt omgegaan, en niet correct mee wordt omgegaan. Die garantie heb je bij volwassenen ook niet altijd, maar je hoopt/verwacht iig wat meer hersens en gezond verstand.
Laatst bijgewerkt door Cassidy op 17-05-10 15:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Dressagegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 15:33

Ja vooral wanneer er mensen reageren uit het buitenland Frankrijd etc.. voor nog geen miljoen :).
En ja bij de verkoop van mijn pony waren er mensen bij dat we dachten van nou als jullie terug willen komen zeggen we dat er al iemand anders eerder kwam en hem wou hebben dus dan hadden we een smoesje verzonnen :)

kaatjemuts

Woonplaats: in een klein onuitspreekbaar gehuchtje in friesland

breezy302 schreef:
princessleia schreef:
Nou voor 35duizend euro begin ik wel te twijfelen hoor haha.

ik heb toendertijd een bod afgeslagen van 50.000 gulden, een half jaar later was mijn paard overleden... |(

Anoniem

Idd dat zou ik ook niet doen. ( al gaat de mijne zolang het kan nooit weg maar je weet maar nooit natuurlijk).

araber

ja hoor ik zocht een goed en blijvend te huis voor een lieve welsh merrie. Mensen die kwamen kijken beetje uitgehoord meisje wisselde regelmatig van pony, pony's werder steeds verkocht. Heb de pony nog voorgereden en na 10minuten roept mijn vriend dat ik wel kan stoppen met rijden. En heeft de mensen gezegt dat ze de pony maar beter niet konden kopen als die zo veel makemeten had in hun ogen. Goede tactiek alles afzeiken. Man ging door met onderhandelen maar wij waren daar stelling in. Ze wordt niet aan jullie verkocht. Ze waren behoorlijk gepikkeerd en boos naar huis gegaan niet mijn probleem.