Paardenmensen in Portugal missen jullie iets ?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

jeannette001

Paardenmensen in Portugal missen jullie iets ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-10 14:38

Hallo daar,

Ja hagelslag en pindakaas, dat weten we al.

Aangezien wij (ik, man, paard/2 honden) een overstap (emigratie, we hebben al huis daar) willen maken van het koude Nederland naar het warmere Portugal ben ik benieuwd naar het volgende.

Ik zou daar graag een bedrijfje willen opstarten voor of met paarden/honden. Is er daar nog een gemis aan bepaalde zaken ? Denk aan de verkrijgbaarheid van zadels/dekens/tuig/smeerseltjes/medicijnen/voer/trailers/vervoer/agrarische producten of bepaalde diensten. Ook export ideeën van Portugal naar Nederland zijn van harte welkom.

Ik hoop dat jullie willen meedenken hierin en ik ben benieuwd naar jullie reacties !

Groetjes,

sannnnee

Re: Paardenmensen in Portugal missen jullie iets ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 21:17

hehe
ik ben 2 jaar geleden in portugal geweest en wilde daar toch even kijken naar spullen voor mijn paard.
en kon daar géén winkels voor paarden vinden.
denk dat zo'n soort hypo in potugal niet mis is!
misschien met een hoekje voor honden (zie je op de site's meestal ook) en een hoekje met typisch portugeese paarden spullen, weet niet of je dat hebt iets typisch portugees? :o
nou succes! groetjes

Baldertje

Re: Paardenmensen in Portugal missen jullie iets ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 16:55

daarbij de transport van portugal naar nederland is echt beroerd!!!!
hoe die paarden daar vervoerd worden is echt heel slecht!
dus zou daar wat meedoen?
eventueel bemiddelen voor mensen uit nederland een paard willen hebben uit portugal!!

mens wat leuk! echt zou ik ook wel willen lekker emigreren met alles!!:)

Charr_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 16:57

http://www.quintadatapadinha.com/index.html

Dit zijn Nederlandse mensen die in Portugal hun eigen zaak zijn begonnen (ruitervakantie, trektochten, opvang van paard en hond,...)
Ze zit ook op bokt. (Ydnew)
Misschien dat je haar kan vragen wat ze mist, ze zit er per slot van rekening midden in!