Iets overgekocht nooit gekregen..

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

vencedor

Iets overgekocht nooit gekregen..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-10 17:55

Misschien dat jullie me verder kunnen helpen. Ik heb een hele poos geleden iets overgekocht van een bokker.
Geld netjes overgemaakt, later weinig meer vernomen. Later een berichtje dat er iets met haar gezondheid was.
Moderator heeft op veel mogelijke manieren contact proberen te leggen maar er ging een flinke tijd overheen
en niets meer gehoord ( behalve van de moderator dan) Nou naar hele lange poos is ze weer online, Moderator
dus weer contact met haar gezocht. Nou is haar verhaal dat het verstuurd is... Alleen het is dus nooit aangekomen!
ik heb dus bijna 20 euro betaald voor iets wat ik nooit heb gezien. De moderators kunnen verder niet meer doen dan
dan bemiddeling, pakketje heeft geen code dus is ook niet traceerbaar. Ik heb haar dus nogmaals een pb gestuurd
weer niets vernomen....

wat kan ik hier mee?

Cahill

Re: Iets overgekocht nooit gekregen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 18:00

Grappig, toevallig heb ik vandaag hier een topic geopend over iemand waarvan ik wat had overgenomen om MP. Alleen zij heeft het niet opgestuurd en ik ben blijkbaar niet de enige gedupeerde.

Als je geld hebt overgemaakt dan zou je naar de politie kunnen gaan om een aangifte te doen want je hebt een naam en hoogstwaarschijnlijk ook een plaatsnaam. Heb ook via mijn topic gehoord dat er niet zomaar een agent op afgestuurd word. Geloof dat er eerst wat brieven verzonden moeten worden waarin je aangeeft dat je aangifte gaat doen als ze niet binnen een termijn het bedrag terug geeft en of het geen wat je gekocht hebt.

Succes!!!

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 18:06

ik heb een keer een zadel gekocht via bokt,netjes betaald maar het werd maar niet opgestuurd.
ging een flinke tijd overheen en omdat het om een bedrag ging van een paar honderd euro ben ik niet zo netjes geweest.
viavia kwam ik erachter waar haar paard stond en ook aan haar huisadres.
heb het zadel aan de deur opgehaald,ze schrok zich rot maar kreeg het gelijk mee.

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-10 18:14

goede oplossing Timokyana :D! Ik weet dus niet of het opgestuurd is of niet.. Dat is het probleem, kan me wel voor mijn kop slaan dat ik niet voor pakketpost heb gekozen dan was er een code geweest. Maar het zou door de brievenbus moeten passen...

Het is mijn woord tegen het hare op dit moment.

josie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 19:31

Heeft de verzender ook haar/zijn gegevens achterop gezet?
Mocht er dan iets mis gaan, komt het normaal gesproken terug bij de verzender........
Dit is ook altijd vervelend en inderdaad een risico die beide partijen lopen.
Ik hoop dat je tot een oplossing komt.

power1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 19:33

Heeft ze met pakketpost verzonden?
Dan kun je de barcode vragen..

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 19:34

dat is de reden dat ik alleen verzend met pakketpost en wil ontvangen....

Wat ik er ooit van begrepen heb is dat de verzender verantwoordelijk is, en niet de ontvanger...
tenzij er uitdrukkelijk is afgesproken dat je het risico neemt van kwijtraken bij brievenbuspost.

kimmie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 04:12

power1997 schreef:
Heeft ze met pakketpost verzonden?
Dan kun je de barcode vragen..

Nee ze heeft gekozen voor brievenbuspost, aangezien het door de brievenbus past.

TS: Dit is een hele verveldende situatie. Het is (net als je zelf al zei) jou woord tegen het van haar. Misschien is het inderdaad opgstuurd, maar kwaijt geraakt bij verzenden, misschien heeft ze het nooit opgestuurd.

Maar ik neem aan dat je haar gegevens nog hebt? Waar je het geld naar over moest maken?
Misschien dat je viavia door de bankgegevens aan een adres kan komen om een brief te sturen.
Hierin kan je dan aangeven dat je aangifte wilt doen. Zorg wel dat je overal een kopie van houdt. Voor het geval dat.

kientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 08:20

Misschien een idee om een oproep te doen of er meerdere bokkers de dupe zijn van dit soort zaken?
zo ja dan kunnen jullie via pb uitzoeken of het om dezelfde persoon gaat
Ik ken nl ook iemand die constant de boel belazerd die op bokt zit ( zelf gelukkig niet in getrapt)

koko

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 08:30

Ik hoorde toevallig onlangs een soortgelijk verhaal wat in de rechtszaal werd besproken en waar dus een rechter uitspraak ging doen. Die vrouw had toen ook aangegeven dat ze het wel op de brievenbus had gedaan. De rechter vroeg haar of ze het gewoon met TNT post had verstuurd. Het antwoord was; Ja. Zijn conclusie was vervolgens dat je er dan vanuit mocht gaan dat het niet verstuurd was omdat TNT in NL zo goed geregeld is dat je ervan uit mag gaan dat wanneer iets opgestuurd wordt dit ook gewoon bezorgd wordt.

Maarja.... daar ben je nu niet zoveel mee geholpen! Misschien is het ook een idee om naar haar huisadres te gaan.... in deze geldt weer dat een brutaal mens de halve wereld heeft..... helaas duurt eerlijkheid hier ook weer erg lang!

Succes!

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 08:36

Heb het ook een keer meegemaakt en doordat ik gelukkig haar naam wist en ze uit een kleine plaats kwam, kon ik het adres ook gemakkelijk achterhalen. Heb haar ouders gebeld, haar zus waarvan ik door toeval een telnr op Marktplaats zag staan. Dus zoveel mogelijk onder druk zetten. Laat merken dat je weet wie ze is, waar ze woont etc. Als ze het inderdaad verstuurd heeft en het is niet aangekomen, dan zullen jullie samen een oplossing moeten vinden en dan moet ze dus ook contact met je opnemen. Alleen zeggen dat het verstuurd is, is dan niet voldoende.
Door bokt kwam ik er wel achter dat meerdere mensen toen problemen met haar hadden. Heeft ze eerder iets verkocht? Neem dan contacten op met de mensen uit dat topic en vraag of er toen ook problemen waren.

Erretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 08:37

Heb ik ook een keer gehad op bokt ja. het ging maar om een bitje van 12 euro, ik heb haar een tijdje ge-pbt en alles en een mod op haar af gestuurd, maar ze had geen enkel fatsoen om te reageren. Volgens haar was het op de bus gegaan en daarmee af en dat moest ik van een mod horen :?. Heel irritant en onbeschoft.

Ik vraag nu voor de veiligheid alle adresgegevens en telefoonnummers als ik wat overneem, tip van een mod. Verder heb ik alleen maar goede ervaringen gelukkig.

Princesspres

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 08:39

wat verschrikkelijk!
Ik koop heel weinig van internet, maar dan vooral door dit sorrt praktijken, zo vermoeiend en kinderachtigl liegen om wel niet verstuurd....
Ja er raakt weleens iets kwijt maar niet in de mate waarin je het tegenwoordig hoort.
Ik vind het triets dat mensen wel het geld aannemen en daarna hoor je nooit meer wat....
Heb een hekel aan mensen die over de rug van anderen gaan, gatverdamme!

laResidence

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 08:46

koko schreef:
Ik hoorde toevallig onlangs een soortgelijk verhaal wat in de rechtszaal werd besproken en waar dus een rechter uitspraak ging doen. Die vrouw had toen ook aangegeven dat ze het wel op de brievenbus had gedaan. De rechter vroeg haar of ze het gewoon met TNT post had verstuurd. Het antwoord was; Ja. Zijn conclusie was vervolgens dat je er dan vanuit mocht gaan dat het niet verstuurd was omdat TNT in NL zo goed geregeld is dat je ervan uit mag gaan dat wanneer iets opgestuurd wordt dit ook gewoon bezorgd wordt.

Succes!

Lekkere rechter! In Haarlem blijkt de afgelopen periode in opdracht van het managment een groot aantal poststukken te zijn weggegooid. http://binnenland.nieuws.nl/596088. Ook ken ik een verhaal van een (gokverslaafde) postbezorger die anderen zijn post leit bezorgen.
m.b.t. TS: denk dat de verkoper een gebaar kan maken door de helft van het koopbedrag terug te geven. Gedeelde smart dus.
Zelf koop ik heel veel via internet, o.a. MP. Ben nog nooit het schip in gegaan. Ik gebruik wel altijd de optie om alle advertenties van een verkoper te zien. Veel advertenties met erg uiteenlopende zaken?? Dan zoek ik even verder. 8-)

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-10 11:07

Ik had een oproepje gedaan voor een hotfix en daar heeft zij op gereageerd. Ik ga nu nog even een pb sturen met wat dingen hier uit het topic kijken of ze reageert.

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-10 15:36

bedankt voor alle hulp, het is nu zo geregeld dat ik de helft van mijn geld terug krijg.. Dus das al tenminste iets, ze gaat nog bij haar oude huis na of hij daar niet toevallig terug is gekomen. Verder kan ik alleen hopen dat hij nog ooit terecht komt.

MRIIIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 15:37

Ik zit momenteel in precies dezelfde situatie. Bokker zegt dat ze het pakketje twee weken geleden heeft opgestuurd, maar ik heb het nog steeds niet ontvangen..

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 12:09

Ik heb zelf een keer een rijbroek via brievenbuspost verzonden. paste goed door de brievenbus, maar is ook nooit aangekomen. Ik had er zelf voor gekozen het niet met pakketpost te doen en daar kon ik me achteraf ook wel om voor mijn kop slaan! Heb het geld toen netjes terug overgemaakt, maar ik baalde er verschrikkelijk van...

Maar goed, had het dus serieus op de post gedaan dus het kan wel. Tenzij zij het natuurlijk wel ontvangen heeft en... nou ja...

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 12:11

Voor dit soort problemen kun je het beste terecht bij één van de mods van EA.
Zij proberen uit te zoeken hoe het zit en te bemiddelen om het alsnog in orde te maken.
Dit geldt echter wel alleen voor dingen via Bokt. Over Marktplaats enzo hebben we op Bokt niks te zeggen.

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-10 12:12

HET IS AL ZO GOED ALS OPGELOST, heb ook een slotje aangevraagd. Hoop dat het pakje nog ooit boven water komt
maar ik heb in ieder geval de helft van mijn geld terug.

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 18:49

Moderatoropmerking:
Slotjes worden niet op verzoek geplaatst en ook niet als een probleem is opgelost. Als men gewoon stopt met reageren zakt het topic vanzelf weg.
Wellicht zijn er nog andere mensen geholpen met dit topic en willen zij zelf nog vragen stellen , dat mag gewoon in dit topic, TS hoeft zelf niet meer te reageren.

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-10 19:00

ok prima :+

Lennie97

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 18:05

Ik vraag altijd eerst als ik iets koop. Het adres. En het telefoonnummer van hun dangeef ik pas dat van mij als het dan niet opgestuurd word dan kan je altijd langs gaan.