Hallo, ik ga misschien een pony kopen. Maar mijn ouders willen die dan verzekeren. Het probleem is, ik heb totaal geen verstand van verzekeringen. Het gaat om een Fell pony van 13 jaar. Het is een merrie en ze is beleerd onder zadel en voor de koets. Enkel en dubbelspan. Maar nu is de grote vraag, welke verzekering denken jullie dat ik kan nemen? Hoe gaat het met al het geld? Nou ja, zouden jullie me er wat over willen vertellen? Hoe duur enz.
Heb je sowieso al eens op de sites van verschillende verzekeraars gekeken? In de FAQ hier op TAO staat een opsomming van verzekeraars.
En de rest van de topics over verzekeringen hier op TAO doorgeplozen?
FornoydHest
Geplaatst door de TopicStarter: 12-05-10 16:01
Ja, maar ik kom er nog steeds niet uit.
Bienotje
Geplaatst: 12-05-10 16:45
Wáár kom je dan niet uit?
Je kunt bij de verzekeraars gewoon offertes opvragen/ telefonisch contact opnemen enz. Vergelijk de polisvoorwaarden, premies en het is ook afhankelijk van wat je zelf kiest. Alleen voro overlijden of ook ziektekosten maakt ook weer verschil
friesiszwart
Hee ik denk inderdaad dat friesiszwart gelijk heeft. Volgensmij kun je een paardje van 13 niet meer in de verzekering krijgen. Maar je moet jezelf ook afvragen of het wel de moeite is. Verzekeren kost namelijk erg veel geld...
Ben het met bovenstaande eens. 13 jaar zal misschien nog wel ergens een verzekering zijn die dat doet. Maar waar wil je je paard voor verzekeren? Uitgebreid ziektekosten is vrij prijzig maar je krijgt in 1 jaar nooit meer terug dan het bedrag waarvoor het paard verzekerd is. En daarbij moet je uitkijken dat je je paard niet oververzekerd want dan betaal je meer dan je uiteindelijk zult terug krijgen. Denk dat het verstandig is als je gewoon wat mails stuurt naar een aantal verzekeringen met daarin je vragen of je kunt een afspraak maken. Er zijn zoveel dingen waar je naar uit moet kijken. Bv uitgebreid ziekte kosten moet je paard eerst gekeurd worden. En als je alleen een doodverzekering neemt zijn er ook nog heel wat kleine lettertjes. Binnen zoveel tijd melden, bij inslapen zitten ook nogal eens wat dingetjes aanvast.
suzannelos
Geplaatst: 13-05-10 15:40
Ik heb mijn paard van 15 jaar ook vorig jaar verzekerd. de verzekering is met uitgebreid ziektekosten en daar valt heel veel onder. Zelf moet ik 20 % van het bedrag betalen als er wat gebeurd.
Ik lees veel goede berichten over de verzekering die ik heb en de kosten maandelijks vallen reuze mee.
Okay! Sorry als ik soms domme vragen stel, maar ik weet er dus echt niks van. Dat betekent niet dat ik geen eigen pony zou kunnen hebben! De eigenaren nu hebben de pony ook niet verzekert. Ik vind het belangrijkste van alle verzekeringstakken dan toch de ziektekosten, dat is namelijk erg veel geld om in een keer te betalen.