paard importeren

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Mysticism

paard importeren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-10 12:42

Hallo medebokkers :wave:

Ik zit er al een poosje aan te denken om misschien een paard uit het buitenland te importeren.
Heeft iemand enig idee? het paard komt dan waarschijnlijk uit Amerika.

Alvast bedankt! <3

Tanja

Re: paard importeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 13:00

VSW-->TAO

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 14:48

Wat voor idee zoek je naar? Naar hoe je het moet regelen? Of waar je naar een paard gaat zoeken?

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 14:49

Ga eens kijken op de sites van internationale transporteurs. Daar is veel info te vinden!

Mysticism

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-10 15:02

Marije_jiplover schreef:
Wat voor idee zoek je naar? Naar hoe je het moet regelen? Of waar je naar een paard gaat zoeken?

Eigenlijk meer wat voor kosten dat met zich meebrengt

Mysticism

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-10 15:03

mo_van_dijk schreef:
Ga eens kijken op de sites van internationale transporteurs. Daar is veel info te vinden!

Ik heb al geprobeerd te zoeken maar kan geen directe prijzen vinden, en over het algemeen alleen maar klm...

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 10:00

Reken maar op een 5000,- voor een container waar 3 paarden in kunnen en dan is dat alleen nog maar de vlucht.....

JoSav

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 11:40

Voor directe prijsopgaaf zul je offertes moeten aanvragen bijv bij HSI of EHS: http://www.horseservice.nl en http://www.ehs.be
Misschien is deze lijst van o.a. vervoerders en agents (je hebt sowieso een expediteur nodig) ook handig voor je: http://www.bluereinranch.com/PDFs/horse ... tional.pdf
Houd er rekening mee dat het snel duizenden euro's kost. Belastingtechnisch is het voordeliger een hengst of merrie te importeren. Je kunt er ook voor kiezen om het niet via Schiphol te doen maar bijv Luxemburg. Veel is afhankelijk van transport en vlucht (groepsvervoer of individueel) en de aankoopprijs (+vervoer, DA en quarantaine) voor de totale kosten. Het loopt dan al gauw wat uiteen. Als je dus meer duidelijkheid wilt kom je er niet met een kostenplaatje van anderen omdat de diverse kosten (quarantaine, transport, verzekering enz) sterk uiteen kunnen lopen. Als je wat op het oog hebt, benader dan een agent voor een offerte.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 15:34

Voor het totaal aan vervoer naar quarantainestation, stalling quarantaine + medische keuring, vervoer naar vliegveld, vliegreis, in- en uitklaring en aflevering bij mij thuis was ik 3 jaar terug rond de 4500 euro kwijt. De prijzen kunnen natuurlijk stijgen/dalen ivm het aantal te verrijden kilometers (zeker in Amerika :A )

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 22:08

Voor quarantaine en vlucht ben je ongeveer 4500 USD kwijt. Afhankelijk van merrie/hengst en quarantaine station. Dan heb je nog vervoer van stal naar quarantaine station en inklaringskosten e.d. op Schiphol.
En ligt ook aan de dollar koers waar je op uit komt :P

Ik ben zeer te spreken over http://www.ez2spotranch.com/
Zij zitten in Bigfoot Texas. Hele aardige mensen en altijd snel antwoord op je mails en houden je op de hoogte met foto`s.
Heb op dit moment ook een paard er in quarantaine staan, komt eind volgende maand naar NL.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 09:53

Importeren hengst en merrie is even duur. Ruin is duurder want geen 'fok'materiaal. Ook een paard zonder papier is duurder.

@Zamora: dat bedrijf kende ik nog niet. Ken in Amerika eigenlijk alleen NedPoint.

storrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 11:06

Wij hebben ook al een tweetal transporten gedaan via ez2spotranch.
Echt heel correct.

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 12:08

DubbelDun schreef:
Importeren hengst en merrie is even duur. Ruin is duurder want geen 'fok'materiaal. Ook een paard zonder papier is duurder.

@Zamora: dat bedrijf kende ik nog niet. Ken in Amerika eigenlijk alleen NedPoint.

Bij de EZ 2 Spot Ranch zit er wel degelijk prijsverschil tussen hengst en merrie.
Hengst is 4450 USD en merrie 4350 USD. Daarbij betaal je ook 45 USD administratiekosten.
Mijn merrie komt uit geloof Iowa en was 650 USD kwijt voor transport naar de EZ 2 Spot Ranch. Viel me nog mee want ze zeiden eerst dat het duurder was. Dus dan heb je beetje een idee waar je op kan rekenen voor transport.

Ben echt heel te vreden over hun werkwijze. Heb 1 paard geimporteerd met Nedpoint en bijna alles wat mis kon gaan ging mis. Communicatie was erg slecht. Zal uiteraard niet voor iedereen gelden.
Dit is dus mijn 2e import paard bij EZ 2 Spot Ranch en echt niet meer dan goeds over hun. Je krijgt snel reactie op je mail en altijd antwoord op je vragen, super vriendelijke mensen.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 12:11

Ben wel benieuwd waar dat verschil vandaan komt eigenlijk.
Met Nedpoint heb ik ook geen goede ervaring, al was dat deels een 2-zijdig communikatieprobleem.