Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
suusiesu schreef:Hallo,
deze vraag heeft spoed, want er zijn momenteel meerdere geïnteresseerden voor de pony die ik wil kopen.
Net 5 minuten over de grens met Duitsland staat een pony te koop bij een Nederlands (dat dus net aan in Duitsland woont) gezin. Ik heb echter geen idee of ik die pony zomaar mag kopen en mee naar Nederland mag nemen?
Het gaat niet om een stamboek pony of iets chiques, gewoon een recreatieve pony voor thuis.
Hopelijk heeft iemand snel voor mij het antwoord!
Wildgirl schreef:Als de pony gechipt is en in het bezit is van een geldig paspoort mag dit gewoon
tamary schreef:Laat je in elk geval niet opjagen door de verkopers. Weet zeker dat je die pony wil hebben.
Export is vaak kwestie van gezondheidsverklaring (DA) en op orde zijn van het bijbehorende paspoort.
Dacht ook dat een beetje paardenmensen dit wel wisten? suusiesu schreef:Veel van jullie zeggen me door een DA te laten keuren,
die man leeft dag in dag uit met paarden, waarom zou zijn mening voor een recreatief paardje dan niet voldoende zijn?
(puur belangstelling want als het echt nodig is dan moet het gebeuren natuurlijk)
marjolein88 schreef:Apple schreef:Als het paard gechipt is en een paspoort hebt dan kun je het gewoon invoeren in Nederland.
dit hoeft niet hoor... in duitsland is chippen nog niet verplicht (dit willen ze dit jaar pas gaan invoeren voor de in 2010 geboren veulens)