Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Marion71 schreef:Ik sluit me aan bij de reactie van Blijheid, met de toevoeging dat ik graag eigen baas blijf. Als jij je paard verzekerd hebt, moet je igv operaties of euthanasie altijd vooraf toestemming vragen. Dat wil ik niet. Daarnaast is de premie met meer paarden bijna niet te betalen, dat geef ik liever zelf uit aan de da mochten mijn paarden die nodig hebben. Ik ben trouwens geen geluksvogel wiens paarden nooit wat hebben; ik heb flinke rekeningen gekregen in de loop der jaren, maar heb altijd zelf kunnen beslissen wat ik wel of niet wil doen.
Voor jouw beslissing moet je zeker de insteek van Xandergirl meenemen in je overweging. Eigenlijk heb ik dat onbewust ook gedaan. Of je wel of niet verzekert, hangt af van wat je wilt en de rek in je portemonnaie.
chocobroodje schreef:Marion71 schreef:Ik sluit me aan bij de reactie van Blijheid, met de toevoeging dat ik graag eigen baas blijf. Als jij je paard verzekerd hebt, moet je igv operaties of euthanasie altijd vooraf toestemming vragen. Dat wil ik niet. Daarnaast is de premie met meer paarden bijna niet te betalen, dat geef ik liever zelf uit aan de da mochten mijn paarden die nodig hebben. Ik ben trouwens geen geluksvogel wiens paarden nooit wat hebben; ik heb flinke rekeningen gekregen in de loop der jaren, maar heb altijd zelf kunnen beslissen wat ik wel of niet wil doen.
Voor jouw beslissing moet je zeker de insteek van Xandergirl meenemen in je overweging. Eigenlijk heb ik dat onbewust ook gedaan. Of je wel of niet verzekert, hangt af van wat je wilt en de rek in je portemonnaie.
Dat is dus gewoon niet waar, als het duidelijk is dat er niks aan te doen is (bv een ongeluk) hoef je echt geen toestemming te vragen. En bij de verzekering die ik had hoefde ik zoiezo geen toestemming te vragen, je kreeg alleen een brief die ingevuld moest worden door een DA. Daarbij ligt het maar net aan je verzekering wat wel en wat niet vergoed wordt, maar dat iets niet vergoed wordt wil niet automatisch zeggen dat je het niet laat doen. Je blijft TEN ALLE TIJDEN eigenaar van het paard, enkel als je het laat afkeuren dan neemt de verzekering hem over en krijg jij je geld. Wil je hem zelf houden kan dat ook, maar dan krijg je geen geld van de verzekering heel simpel. Ik vraag me toch echt af waar al die spook verhalen vandaan komen.
).