ze pikken mijn pony !

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Esther43

ze pikken mijn pony !

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-10 21:08

Heey,

Ik zit met een beetje een raar en ingewikkeld probleem.
Ik heb een shetlander, 1.03 m, over 2 weken 4 jaar, ruin.

Eerst had ik ergens een verzorg shetlander. Die kreeg een veulentje,
dat veulentje kreeg ik. De baas van mijn verzorg shetlander had nichtjes
die wel kwamen, en die mochten dan ook met de pony poetsen, en
rijden enz, alleen moest ik dan wel helpen omdat zei vrij jong waren.
Dat liet ik gewoon toe, was immers niet mijn pony. Nu is die shet al een
tijdje geleden ingeslapen, en is hun andere shet weg. Nu komen die nichtjes
dus nog steeds wel eens, en dan komen ze nog steeds zeggen '' wij willen poetsen'',
waarop ik dan zeg, nee sorry, ben net klaar met alles (heeft hij zijn deken al op).
ook vragen ze dan of ze erop mogen rijden, ik zo nee, ik men ermee en ik wil het
niet hebben dat er iemand op zit, en ik weet ook niet hoe hij reageert.
Nou vertelde een meisje van de stal dus dat een van die nichtes toch op idefix
is gaan zitten terwel hij op stal stond met deken op! zei heeft er toen wel wat van
gezecht, maar dit gebeurd dus wel vaker, niet dat ze erop zitten, maar dat ze
dus denken dat ze bepaalde rechten hebben bij idefix. Nu weet ik ook niet of de eingenaresse
van die inmiddels overleden pony zecht dat ze ''mischien wel mogen rijden'' enzo,
maar ik word er krakjorum van |( hoe halen ze het in hun hooft om zomaar op mijn shetlander
te gaan zitten! Hebben jullie mischien tips hoe ik aan hun, hun ouders ( :(:) ) en aan de eigenaresse
kan uitleggen dat ik er gewoon geen zin in heb dat hun aan mijn pony zitten?
bleehh.. moest dit ook wel even van me afschrijven, nu ben ik ook nog bang dat hij daar rug schade van
krijgt :(:) dat meisje was namelijk best wel dik = zwaar :(:) moet ik me daar zorgen om maken?

Alvast heel erg bedankt

Esther43

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-10 21:10

dat meisje dat dus bij de stallen was en er wat van zei die heeft wel een keer op idefix gereden,
maar ik stelde het toen zelf voor, en die meid is zo licht en klein, heb er hier ook wel een topic over geopend ergens :+
Maar volgens mij zit die ook wel eens stiekem op idefix :(:) dat wil ik ook niet!
ze moet het gewoon vragen als ze erop wil, waar ik waarschijnlijk nee op zeg, maargoed, vind het toch wel zo
beleeft om niet zomaar op iemands pony te gaan zitten :Y)

Kaartje23

Re: ze pikken mijn pony !

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 21:11

Het is me niet helemaal duidelijk; is het jouw eigen pony of je verzorgpony?

Romyjuh_Xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 21:12

Is Idefix officieel van jou of is hij van die vrouw met haar nichtjes?

Esther43

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-10 21:13

Hij is officieel van mij, dat weet die mevrouw ook.
Staat ook in de papieren :D

Romyjuh_Xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 21:14

Wat hebben die kindjes dan toch nog daar te zoeken? Omdat je ook over 'eigenaarres' spreekt?

Urko

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 21:14

dan hebben die meisjes niks op jou paard te zoeken als het officieel jou pony is.

Kaartje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 21:16

Dan heel duidelijk maken dat je er niet van gediend bent dat mensen zomaar op je pony gaan zitten. Evt gaan praten met de moeder /tante van die kinderen. Misschien dreigen met aangifte doen bij de politie? Of met het zoeken van een andere stal?

Whoops1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 21:17

loveidefix schreef:
Hij is officieel van mij, dat weet die mevrouw ook.
Staat ook in de papieren :D

Dan snap ik niet van de staleigenaresse dat ze met jou shetlander laat rommelen zonder toestemming of begeleiding van jou..
Dit moet ze dan eerst overleggen met jou vind ik!
Ik zou dit in ieder geval niet leuk vinden als mij dat zou gebeuren, ik zou dan gaan praten met de staleigenaresse..

tulpje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 21:18

Ik zou als ik jou was duidelijk tegen deze meisjes zeggen dat ze niet zoinder jouw toezicht bij jouw pony mogen komen. Alleen als jij er bij bent en je daarvoor toestemming geeft mogen ze bij jouw pony komen. werkt dit niet, dan zou ik naar hun ouders stappen.

Sabinee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 21:18

Kinderen aanspreken, ouders aanspreken, bordjes ophangen met verboden terrein voor onbevoegden en anders lekker de politie bellen.

TheHorseInn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 21:21

Idd,naar ouders gaan!

als je ze nog een keer ziet bij jou pony sleur je ze gewoon weg :')

Esther43

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-10 21:21

Kaartje23 schreef:
Dan heel duidelijk maken dat je er niet van gediend bent dat mensen zomaar op je pony gaan zitten. Evt gaan praten met de moeder /tante van die kinderen. Misschien dreigen met aangifte doen bij de politie? Of met het zoeken van een andere stal?

Het probleem is dat die mensje heel erg goed zijn in omkopen.
Zeggen ze helemaal van ach ... die meiden zijn zo klein, dat kan echt geen kwaat,
gaat heus wel goed, maak je geen zorgen enzo :(:)
zal het in een andere bericht nog even verder uitleggen ;)

TheHorseInn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 21:22

verder is alles verteld wat ik wou zeggen :j

Sabinee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 21:23

Als het mijn paard was zou ik echt bivakeren in stal, en als ik ze dan tegen zou komen.. oeioeioei. Zou ze heeeeeeeeeeeel snel duidelijk maken dat ik hier NIET van gediend ben.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 21:24

loveidefix schreef:
Kaartje23 schreef:

Zeggen ze helemaal van ach ... die meiden zijn zo klein, dat kan echt geen kwaat,

dat verandert toch niks aan de zaak? Jou pony, dus jij bepaald hoe of wat en niemand anders.

mltex

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 21:25

loveidefix schreef:
Kaartje23 schreef:

Gooi het op aansprakelijkheid. Als er wat gebeurd is de eigenaar ten alle tijden aansprakelijk, en dat wil je niet (mag niet van je ouders of iets in die trant)
Ook als ze zeggen, ach nee hoor ons risico...ja totdat het fout gaat en geld kost....dan weten ze je ineens te vinden ;)

Germatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 21:25

Het is gewoon jou pony en daar heb jij alles over te zeggen. Neem desnoods je ouders mee als je het niet alleen aankan, maar ze kunnen nog zoveel argumenten aandragen, maar als jij het niet wil mag het ook niet gebeuren!
Wel heel vervelend dat het zo gebeurd. Overigens wel een hele leuke pony hoor!

Ladybird

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 21:27

oei oei ik zou echt woest worden als kinderen dat met mijn pony deden!!

idd op aansprakelijk heid gooien wan tjij bent verantwoordelijk als er wel wat gebeurt!!

Esther43

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-10 21:28

Het zit dus zo dat de eigenaresse (p) haar prive stal heeft.
Daar staat haar paard waar die meisjes ook wel eens op rijden, en
nog wat paarden van de buren en 2 ponys van het stal meisje.
mijn shetlander staat daar dus ook, samen met de shet van vriendin van
mij, alleen die is wel zo klein dat ze er niet op gaan zitten ;)
maar omdat ze vroeger zeg maar altijd de ponys van p deden, ook toen de
het veulentje (idefxi) erwas, denkt iedereen volgens mij gewoon dat het wel mag ofzo :(:)
Wij zeggen ook wel tegen p dat we dat niet zo leuk vinden enzo.
Dit was ook de eerste keer dat die meisjes er waren zonder dat er een pony van p was.
Van mij mogen ze ook best aaien, of even poetsen als dat goed uitkomt, maar zodra ze
toestemming hebben om te aaien gaat echt het dam van de dijk. Die ouders van die meisjes
(de sussen van p) komen ook allemaal uit het gooi, want er is geld zat, en allemaal in dure
rij kleertjes enzo :+ maar die zeggen dus ook (dwingen) als je met die meiden en de ponys gaat
krijg je 5 euro enzo, en dan wil ik wel nee zeggen, maar eigenlijk dwingen ze je gewoon, omdat die
meiden er dan ook bij staan enzo. Wat we nu doen is er gewoon niet zijn als die nichtjes er zijn,
maarjaa... dat werkt dus ook totaal niet :(:)

Esther43

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-10 21:34

mltex schreef:
loveidefix schreef:

Gooi het op aansprakelijkheid. Als er wat gebeurd is de eigenaar ten alle tijden aansprakelijk, en dat wil je niet (mag niet van je ouders of iets in die trant)
Ook als ze zeggen, ach nee hoor ons risico...ja totdat het fout gaat en geld kost....dan weten ze je ineens te vinden ;)

Dat is idd wel een goed argument. Daar kan ik me wel stand in houden :D
Het is namelijk dan echt alsof het een of andere bieding is :(:) net zolang aandringen enzo
tot dat je uiteindelijk ja zecht. :+

Ook de anderen, heel erg bedankt alvast voor de tips! ga ze zeker weten gebruiken ;)
Gelukkig komen die meisjes maar max 4 keer per jaar.
Ook met kerst vraagt p of ik idefix wel in wil spannen zodat de meisjes in de kar kunnen,
nou weet ik uit ervaring dat er niemand in de kar wil, en dat (want er is dan in het bos een kampvuur)
ik uiteindelijk daar 2 uur sta te verkleuen met een pony in mn hand |( Nou heb ik de laaste keer ook gezecht
dat hij daar te druk voor is (vorige keren ging een van haar ponys voor de kar). Voelt dan net of je een soort
pony ritjes onrganiseert :+ en opzich heb ik er niets op tegen om even met de kar te gaan, maar wel met die kinderen,
wat die zijn zo vreselijk verwent en willen alles doen!! Ik vind het ook nog gevaarlijk, stel dat hij schrikt en er dondert zon kind
uit de sulkie :(:) Nee, dat ga ik mooi voorkomen :D daar nog goede tips voor?

_biondaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 21:35

Ik zal die (P) even aanspreken,
En oooeeeh als die er niks aan doet.
Die nichtjes kan je ook aanspreken,

Of gewoon zelf in die stal gaan zitten en ze zo erg laten schrikken dat ze niet meer durven :P

EDIT;
Over die sulky, 'Ja hij kan alleen voor de sulky, en daar kan maar een persoon in :+ '

stefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 21:37

Gewoon vriendelijk maar duidelijk blijven zeggen dat je het fijn zou vinden als het niet meer gebeurt. Dat je blij bent met je eigen pony en dat je het liefst de dingen zelf wilt doen maar dat er vast wel een ander paard/pony is waar ze wel iets mee kunnen doen, bijv. hint geven van misschien vindt die of die het wel goed/leuk bij zijn/haar paard? Ik zou gewoon volhouden hoor. Niet boos worden maar wel duidelijk zijn.

Esther43

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-10 21:39

xBiondaa schreef:
Ik zal die (P) even aanspreken,
En oooeeeh als die er niks aan doet.
Die nichtjes kan je ook aanspreken,

Of gewoon zelf in die stal gaan zitten en ze zo erg laten schrikken dat ze niet meer durven :P

EDIT;
Over die sulky, 'Ja hij kan alleen voor de sulky, en daar kan maar een persoon in :+ '

Er kunnen wel meer in de sulkie, is zon bank geval :+

Maar ik vind het dus best lastig, want die mevrouw betaalt ook de hoefsmid, dierenarts, wordkuur voor ons,
niet dat wij dat gevraagt hebben, maar dat deed ze vroeger voor mijn verzorgpony ook, en toen is het gewoon
overgegaan dat ze het nu ook nog betaalt, ook omdat ''de shetlander'' (al heeft zei er zelf nu dus geen meer)
beetje bij het landgoed horen. Maar dan vind ik het dus een beetje assosiaal om gewoon te zeggen van ik mot die kindere
niet hou ze lekker zelf bezig (al zou ik dat het liefste wel zeggen :o ).

Esther43

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-10 21:40

stefje schreef:
Gewoon vriendelijk maar duidelijk blijven zeggen dat je het fijn zou vinden als het niet meer gebeurt. Dat je blij bent met je eigen pony en dat je het liefst de dingen zelf wilt doen maar dat er vast wel een ander paard/pony is waar ze wel iets mee kunnen doen, bijv. hint geven van misschien vindt die of die het wel goed/leuk bij zijn/haar paard? Ik zou gewoon volhouden hoor. Niet boos worden maar wel duidelijk zijn.

die kinderen mogen ook op haar paard rijden, maar ooo... die kindere zijn zo god gans verwent!!! :(:)
Die krijgen nooit genoeg, echt niet!