Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
cissy schreef:Dat met die 2 stangen zou ik niet doen, als ze achteruit komen heb je aan dat stukkie stang dat iemand vast moet houden ook niks.... hand op de kont werkt dan net zo goed en is een stuk veiliger.
Wat vind je nou belangrijker, dat je met 2 op wedstrijd kan of dat het probleem wordt opgelost? Je moet er wel wat tijd en effort insteken om het op te lossen, het gaat niet vanzelf.
Je zou ook met 2 trailers kunnen rijden of 2 x rijden als je persé toch met allebei op concours wilt. En dan op je gemak iemand een keer laten komen en kijken wat nou precies het probleem is zodat je straks weer met 2 tegelijk op pad kunt.

mariekske schreef:hey bekend probleem, die van mij heeft eigenlijk altijd heel braaf samen met mn andere paard op de trailer gestaan en ineens begon ze ook net te doen of ze wou liggen,
en dan alleen in de bochten linksom, soms gaat het beter en raakt ze niet in paniek maar ze gaat links de bocht toch echt bijna liggen. We zetten haar nu links en dat gaat beter.. (de rechtse kant heeft ze heel de zijkant (rubber) kapot getrapt...) maar als ze alleen staat en we doen het tussenschot schuinzetten is er niks aan de hand..
En er is niks raars gebeurd of iets waardoor ze nou een trauma heeft, we rijden als we nu met 2 paarden gaan heel rustig door de bochten maar als ze begint dan blijft ze bezig.
dus ben eigenlijk ook wel benieuwd naar tips
malinda93 schreef:cissy schreef:Dat met die 2 stangen zou ik niet doen, als ze achteruit komen heb je aan dat stukkie stang dat iemand vast moet houden ook niks.... hand op de kont werkt dan net zo goed en is een stuk veiliger.
Wat vind je nou belangrijker, dat je met 2 op wedstrijd kan of dat het probleem wordt opgelost? Je moet er wel wat tijd en effort insteken om het op te lossen, het gaat niet vanzelf.
Je zou ook met 2 trailers kunnen rijden of 2 x rijden als je persé toch met allebei op concours wilt. En dan op je gemak iemand een keer laten komen en kijken wat nou precies het probleem is zodat je straks weer met 2 tegelijk op pad kunt.
Sorry hoor, natuurlijk vind ik het belangrijk dat het probleem word opgelost. Het heeft ook geen zin om hier verder op in te gaan. Iedereen in zo'n forum trekt meteen conclusies over andere mensen. Je kent mij niet, ik start hier een topic om om hulp te vragen want meerdere mensen weten meer dan 1. Maar dit soort gezeik hoef ik er niet bij te hebben.
Dus voor de volgende, ik heb alleen iets aan tips, niet iets aan commentaar.
Prisca schreef:@TS
Hoe gaat ze erop en eraf wel rustig of druk en rennerig?. Als ze dit wel braaf doet zal tijd het wel slijten. Hoe drukker jij je maakt hoe meer het ook een focus punt wordt voor de pony die gaat dit voelen. Hoe meer je gata oefenen er er een hekel punt van gaat maken hoe meer ze het misschien in de gaten krijgt.
Ik zou het schot er gewoon inhouden omdat dit ook steun is. Misschien omdat het 2 pony's zijn kijken of je haar ruimte kleiner kan maken waardoor de niet kan vallen en makkelijker steun kan zoeken tegen het schot.
En haar idd altijd aan de kant zetten waar ze het minste last heeft.
Dit soort problemen hoeven niet altijd door het rijden te komen er kunnen zoveel dingen gebeuren onderweg wat je niet weet of ziet.