Iemand ervaring met het kopen/verkopen van een leasepaard?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Als je graag een paard wil kopen, maar niet kan betalen zou je dan een leasepaard kopen?

Ik weet het niet
1 (6%)
Absoluut niet!
7 (46%)
Ja dat lijkt me een goede oplossing
1 (6%)
Alleen als er heel duidelijke afspraken worden gemaakt
6 (40%)

Totaal aantal stemmen: 15

Linde_29

Iemand ervaring met het kopen/verkopen van een leasepaard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-10 22:45

Hallo,

Ik sta op dit moment voor de moeilijke beslissing om mijn paard te verkopen. Nou heb ik een meisje dat haar leased en dat gaat heel goed, het zijn het ideale koppel samen. Ik vind het heel moeilijk om die twee uit elkaar te halen.

Nou wees iemand mij erop om te proberen mijn paardje als leasepaard te koop te zetten. Dus als je mijn paardje koopt, blijft diegene die haar nu leased haar gewoon leasen. Het zou het ideale plaatje zijn voor iemand zie graag een paardje wil kopen, maar de maandelijkse onkosten niet kan betalen. Die kun je nu delen met degene die haar leased! Maar dat moet je natuurlijk wel willen..

Heeft iemand hier ervaring mee?

Groetjes Linde

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 08:54

het lijkt me vrijwel onmogelijk om zo een paard te verkopen. Hoogstens kan je er in de advertentie bij zetten dat hij op dit moment een fijne bijrijder heeft die bereidt is om te blijven rijden....

Maar jouw constructie zal je een radius geven van 5 km..... of te wel, dan kan je hem net zo goed niet proberen te verkopen, tenslotte worden al je kosten al betaald door je huurder.

Linde_29

Re: Iemand ervaring met het kopen/verkopen van een leasepaard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-10 12:27

Ja het moet wel iemand in de omgeving zijn inderdaad. Ik moet ook zeggen dat ik er zelf ook nog nooit van gehoord heb.

Als ik haar toch verkoop ga ik dat er inderdaad in de advertentie bijzetten.. Hopen dat het lukt, zou mooi zijn!

Bedankt voor de reactie..

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 14:12

WD --> TAO

bandita

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 14:15

Het zou een mooie oplossing kunnen zijn inderdaad! Maar je moet echt duidelijke afspraken maken zodat je niet achteraf voor het blok komt te staan!

Onder welke voorwaarden zou je een paard willen leasen? Wat zit er dan allemaal bij in wat je mag/wil doen?

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 17:47

Ik zou zelf nooit op die manier een paard kopen. Ten eerste vind ik niet genoeg geld al een slechte basis om mee te beginnen. Als je het niet kunt betalen is het jammer maar helaas. Het is nog wat anders als je door omstandigheden tijdelijk in een bepaalde situatie komt dat je je bestaande paard moeilijker kunt betalen, maar zo al beginnen vind ik echt een no go. Ten tweede denk ik dat iedere eigenaar het heel belangrijk vindt om zeggenschap te hebben in wie er met zijn paard rijdt en met een gecontracteerde bijrijder kom je daar niet meer onderuit. Stel het klikt niet, of bijrijder heeft een manier van rijden of verzorgen die de nieuwe eigenaar niet goed vindt, of heeft het paard achteraf toch liever voor zichzelf, wat dan? Ik vind het nog gewaagder dan gedeeld een paard aanschaffen waar je ook beiden mee wilt rijden, komt ook heel erg vaak onenigheid en conflicten van.

inge81

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 17:51

kan degene die least m niet kopen van je. Ik zou er in ieder geval nooit aan beginnen :n

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 18:46

Sommige dingen kunnen gewoon niet in een bepaalde tijd van je leven, deal with that!
Toen ik 12 was, droomde ik van een Range Rover; toen ik 34 was, kocht ik mijn eerste Range Rover.
In diezelfde tijd droomde ik ook van een paard. Dat kwam wat eerder, maar ook daar moest ik op dat moment nog 12 jaar op wachten.........

Daarnaast het je iemnd die least en wanneer je dat goed hebt afgesproken, kan dat uit. Waarom zou je dan nog verkopen?

pgelder

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 18:50

Als ik een paard wil kopen doe ik dat omdat IK een paard wil. Als ik het niet kan betalen en heb toevallig iemand die bij kan springen hartstikke fijn, maar da's voor mij een grote reden om geen paard te kopen. Geen geld geen paard. Geen tijd, geen paard.

Dit zou ik nooit doen. Houd dan je paard zelf en zoek er nog een bijrijder bij voor de rest van de kosten. Jij je paard nog, en twee meiden met een leuk leasepaard.

ukoldaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 08:44

Ik vind dit wel een hele rare constructie hoor. Wie gaat er nou een paard kopen wat al lease paard is?

Zou je leaser vragen of ze je paard niet wil overnemen, dan is het meteen goed opgelost.

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 18:19

Zou op deze manier idd geen paard kopen! en zoals hierboven al staat: je zou het er eventueel bij kunnen vermelden dat je een leuke bijrijdster hebt, maar denk niet dat zij zo makkelijk mee kan...

Ik ben met met pgelder eens: zoek er nog iemand bij, dan hoef je niet te verkopen en heb je het hele probleem niet meer...