Ik heb een paardje gekocht (7 jaar, klinisch goedgekeurd) en twijfel of ik een verzekering zal nemen.
Mijn pony die in januari overleden is heb ik altijd verzekerd gehad bij hippozorg (uitgebreide ziektekosten) en ik heb opzich goede ervaringen met deze verzekeringsmaatschappij. De eerste 7/8 jaar dat ik haar had heb ik geen enkele dierenarts bij haar hoeven hebben, de laatste 2/3 jaar dat ze in de verzekering zat heb wel ziektekosten gehad. 1 jaar heb ik hele hoge kosten gehad, die ver over haar verzekerde waarde heen gingen. Met 20 jaar is ze eruit gezet. (slim, daarna zijn ook de hoogste dierenartsrekeningen gekomen
).Al met al heb ik mijn premie er lang niet uitgehaald, daarom twijfel ik bij mijn nieuwe paardje of ik wil verzekeren. Als het goed is verdient de verzekering er natuurlijk aan, gemiddeld genomen!
Ik kan gewone dierenartskosten of korte kliniekopnames zelf goed opvangen, dus een uitgebreide ziektekostenverzekering hoeft van mij niet meer.
Waar ik eventueel wel voor zou willen verzekeren is grote operaties (koliek bijv.) die echt duizenden euro's kosten. Ik heb het geld wel achter, maar blij wordt je er natuurlijk niet van
Ik begrijp dat de beperkte ziektekostenverzekering een aantal klinieken heeft waar je dan naartoe zou moeten met een verwijzing. Koliekoperatie in utrecht zou dus vergoed worden, maar hoe zit dat met andere dingen? Visdonk staat er tussen bijvoorbeeld, kun je dan voor een kreupelheidsonderzoek naar visdonk gaan en wordt het dan vergoed als je dierenarts je daar naartoe wil verwijzen?
Ben benieuwd of er iemand is die deze verzekering heeft en al eens beroep op ze heeft moeten doen?
Mijn paardjes zijn nu nog erg jong en mankeren ook nog niet veel.