Verzekeren

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

NeverGiveUp

Verzekeren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-10 14:59

Hallo,
aangezien in me langzaam aan het voorbereiden ben op een paard, zijn mijn moeder en ik aan het kijken naar verzekeringen.
Ik vind het alleen heel moeilijk (Ik weet er ook niet zoveel van) en ik kan nergens vinden wat ik wil.
Ons plan was namelijk om een paar tientjes per maand naar een rekening te doen, voor de gewone dierenarts kosten van bijv. een antibiotica kuurtje en andere medicijnen. En daarbij wouden we ons dan verzekeren voor de echte dure kosten voor een operatie en verblijf in een kliniek bijvoorbeeld. De kosten die we dus niet zelf kunnen betalen. Dat is dus waar we ons voor willen verzekeren, maar er staat dat er dan verplicht een doodverzekering bij moet, en dat willen we juist weer niet.

Ik kon dit nergens vinden op internet en zoekfunctie, dus als het al ergens staat, sorry. Ik weet trouwens ook niet of het hier hoort.
Maar weet iemand iets voor mij ?

Groetjes Jessie

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 15:18

Dit is bij alle verzekeringen een verplicht onderdeel, daarnaast kan je dan kiezen om wel of geen ziektekosten te verzekeren. Maar alleen een ziektekosten verzekering is bij geen een verzekering mogelijk.

NeverGiveUp

Re: Verzekeren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-10 16:45

Oke maar het is dus wel mogelijk een verzekering te nemen waar ze alleen de dure kosten zoals operaties en verblijf in kliniek, maar niet de kleine dingetjes. En dan is het automatisch dat daar een doodverzekering bijzit

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 10:58

Een ziektekostenverzekering dekt in principe alles dus ook medicatie/onderzoeken e.d. Je kan dan kiezen uit een standaarddekking of een uitgebreide dekking.
Vergis je niet in een antibioticakuurtje qua kosten, bijv. een grote fles metacam kost al snel over de 100E.
Je moet gewoon eens een aantal maatschappijen bellen, uitleggen wat je wil en om een offerte en voorwaarden vragen.
De dooddekking is altijd een bepaald percentage van de "aanschafprijs" van je paard en boven een bepaald bedrag is klinisch en/of rontgenkeuren verplicht.