Gebruikte trailer in Frankrijk kopen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Vilgert

Gebruikte trailer in Frankrijk kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-10 09:17

Precies de trailer die we willen kunnen we erg gunstig kopen in Frankrijk. De mensen zijn bereid om hem af te leveren aan de grens, dus de reistijd is goed te overzien.
Ik weet dat de trailer in Nederland naar de RDW moet, en dat ik een dagkenteken nodig heb om hem hier te krijgen. Het is een type wat ook in Nederland verkocht word, dus de RDW moet hem zo erkennen, mits geen gebreken.
Nu echter de vraag, trailers hebben in Frankrijk ook een kenteken maar hebben ze nog meer papieren? Moeten ze ook jaarlijks gekeurd worden, zoals in Duitsland de TUV? Waar moet de trailer op naam overgeschreven worden? Is er nog iets anders waar je op moet letten?

Alvast bedankt voor jullie reactie.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 09:19

Het ligt er aan hoe oud de trailer is, want anders komt er nog (een gedeelte) BTW/invoerrechten ed bij.
Neem even contact op met de RDW, die kunnen je alles vertellen over het invoeren en wat je nodig hebt aan papieren voor het overschrijven in Nederland.
Laatst bijgewerkt door Brainless op 28-04-10 09:19, in het totaal 1 keer bewerkt

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 09:19

ja een tip :) ga maar alvast sparen :) Gaat goed geld kosten om hier dat ding te mogen gebruiken :)

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 09:20

Edit:
Denk eraan dat jij met een Nederlandse auto niet mag rijden met een aanhanger met een buitenlandskenteken. (dus je kunt hem niet zomaar bij de grens erachter hangen).

Vilgert

Re: Gebruikte trailer in Frankrijk kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-10 09:22

@Brainless
Dat weet ik daarom het dagkenteken van de RDW.

Vilgert

Re: Gebruikte trailer in Frankrijk kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-10 10:24

Ik heb met de RDW gebeld en daar kwam hetzelfde uit als wat ik via hun website gevonden heb. Geen btw/invoerrechten want de trailer is minder dan 3500kg TMM.
De trailer hoeft geen technische keuring, alleen controle papieren, chassisnummer enz.
Het dagkenteken mag alleen in Nederland gebruikt worden, dus kijken of ze in Frankrijk net zoiets als in Nederland hebben, een soort exportkenteken.
Dus mocht iemand weten waar je dit in Frankrijk kunt krijgen?