Geschikt springmateriaal?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Geschikt springmateriaal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 19:27

Paar dagen terug poon eens laten springen, had geen idee hoe hij erover zou denken maar hij vindt het precies toch wel leuk :Y)

Afbeelding

Omdat de hindernissen nu bestaan uit wat ik gevonden heb (emmers & bloempotten + takken van bomen) en dit niet 100% ideaal is vroeg ik me af of er ergens beter materiaal te krijgen was, maar toch betaalbaar. Handig zou zijn als het makkelijk te verplaatsen is, dus ijzeren staanders enzo liever niet vanwege het gewicht en de onhandigheid, maar natuurlijk is veilig materiaal wel nodig.

Iemand die me op weg kan helpen waar je (liefst in België) hindernismateriaal kan vinden? Ben zelf niet zo handig, dat zeg ik alvast maar even :+

Urielle

Re: Geschikt springmateriaal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 20:57

Als je niet al te veel springt zou ik gewoon een aantal cavaletti maken die je kunt stapelen en die afhankelijk van de draairichting verschillende hoogtes hebben, evt. nog wat opleuken met strobalen, autobanden, zeiltjes en dekens en dan kun je al een hele hoop. Dus even langs een houthandel voor materiaal, beitsen en in elkaar zetten :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 21:07

Je hebt het over maken & in elkaar zetten .... Help? :+
Kan je zo'n cavaletti zelf maken? Hoe begin je daaraan? En wat materiaal ga je bij de houthandel halen? Kan je daar gewoon balken halen en zijn die dan geschikt?

(ik ben echt een enorme leek en heb voor dat soort dingen een inzicht van 0,0 :o Sorry..)

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 08:51

Zie:
[VSW] hoe cavaletti maken?
[VSW] Hoe cavaletti zelf maken?

(Als je zelf twee linkerhanden hebt EN geen handige vader of buurman hebt met boormachine, laat dan een klusjesman van Kapaza komen voor een dagje, kost je 10 Euro per uur en als jij het materiaal regelt heeft zo iemand in een dag heel wat sprongen voor je in elkaar gezet ;) )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 12:24

Oh, dank je wel :) Had er nog niet aan gedacht om op 'cavaletti' te zoeken hier :o :+
En dat van Kapaza is ook een handige tip :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 12:52

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 12:57

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 13:01

Oh, ok, dat zijn inderdaad nieuwe prijzen :+ Merci :)

CrossHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 13:09

Wij hebben bij ons op de pensionstal, en hebben we gewoon soort regenbuizen, alleen dan iets kleiner gezaagd, en dan stapelen wij bijvoorbeeld strobalen op elkaar of gewoon trekkerbanden, niet hoger dan 3/4 op elkaar doen, al zijn ze best wel licht want dan krijg je gevaarlijke dingen.....

maar echt springmateriaal is het beste van die site die hier eerder stond, en nog helemaal niet zo duur ook(het meeste dan hoor);)

neile

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 00:52

Ik heb het materiaal ook even bekeken wegens zelfde 'problematiek' als de TS. Dankjewel ook voor de links, kan het ook gebruiken! ;)