Elke dag als ik naar school fiets kom ik een grote wei tegen met een super lieve zwarte schetter op! Een bangelijk lief dier om te aaien, redelijk sociaal, en super schattig! 1 probleem ik weet niet goed of ik de dierenbescherming moet bellen of niet.. Reden? : Hij krijgt geen voeding , of wat je voeding kan noemen : aardappel schilletjes.. Wortel schilletjes. Eier doosjes!! ... Pompoenen? Appel/peer schilletjes? Dit is toch geen voeding ? Zelfs in de winter kreeg hij dit 2x per dag! Hij heeft ook een maand of 2 , heel lang gelegen in zijn wei.. altijd als wij er voorbij fietste lag hij.. of stapte hij heel moeilijk.. Ik vond het vreselijk om te zien
. Vandaag hebben we hem/haar nog eens gaan ' aaien' zo lief (: , ik heb gezien dan hij nog super hard ruift! Echt niet normaal veel haar dat eraf kwam!, ik heb zijn hoeve na gekeke en die zate vol ... Hij heeft wel een stal maar die vind ik niet echt veilig.. ook ligt er enorm veel rommel in zijn wei.. Ik ben ten einde raad.. Wat zouden jullie doen?Alvast bedankt!

Je weet het gewoon niet. Je zou eerst meer moeten weten om iets te kunnen doen.