Paard verwond zich elke keer in de trailer!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

MSVW

Paard verwond zich elke keer in de trailer!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-10 05:20

Hallo wie kan mij helpen???

Ik heb een paard dat vrij onstabiel in de trailer staat,
in de bochten lijkt het net als of ze onderuit gaat.
hier door ging het ook steeds moeilijker om haar te laden.
nauw hebben we het al weer hellemaal voor elkaar dat ze weer makkelijk er in gaat.

maar mij grootste zorgen is dat elke keer al we op een wedstrijd aankomen en ze de trailer uit gaat ze wondjes heeft.

zo heeft ze bij voorbeeld al een keer een stuk vel boven de ogen er af gehad, bij haar neus een aantal wondjes en sneeen,de helle staart wortel stuk en ze heeft al een paar keer de benenen open gehaald terwijl ze gewoon beenbescherming om heeft! we hebben het er ook al een keer afgehaald om te kijken of dat misschien de oorzaak was van het uitglijden/onderuitgaan. maar dat scheen niks uit te maken.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 07:00

Staat je paard éénpaards in de trailer? Het helpt vaak als je het schot scheef zet en je paard zich breder kan maken en scheef kan staan. (anderhalfpaards zetten).

Akhal_Teke

Re: Paard verwond zich elke keer in de trailer!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 07:07

De mijne heeft dat ook. Ik heb het idee dat het bij haar angst is. Als ze er uit komt is ze ook erg nat. Ze loopt er echter wel zonder problemen in.

Meer ruimte geven gaat niet, ze staat er niet alleeen in. (Nee, het ligt niet aan het andere paard, dat is niet altijd dezelfde)

MSVW

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-10 07:26

Akhal_Teke schreef:
De mijne heeft dat ook. Ik heb het idee dat het bij haar angst is. Als ze er uit komt is ze ook erg nat. Ze loopt er echter wel zonder problemen in.

Meer ruimte geven gaat niet, ze staat er niet alleeen in. (Nee, het ligt niet aan het andere paard, dat is niet altijd dezelfde)

ja die van mijn heeft ook inderdaad dat ze er nat uitkomt, ik heb al van alles gebrobeerd, we hebben haar in verschillende trailers gehad en samen met verschillende paarden vervoerd maar ze blijft het doen,

Akhal_Teke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 07:28

Hoe staat ze precies vast?
Het hielp iets toen ik de stang aan de achterkant lager zette en haar aan de voorkant wat minder ruimte gaf.
Ze kan nog gewoon om zich heen kijken, maar niet meer zover.

Barvrouwke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 07:29

Misschien heel stom, maar heb je al eens een trailer met een grote voorruit geprobeert?

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 08:06

Hoe plat ga je door de bochten met de auto? Maw, rij je écht wel stapvoets als je een bocht of rotonde omgaat, of denk je dat dat met 30 km/u of harder ook wel kan?

Is er verschil tussen tweepaards en anderhalfpaards?

Als je paard bij stapsvoets rijden en zowel in een anderhalf als in een tweepaards iedere keer omvalt zou ik 'm eens laten controleren op evenwichtsproblemen/rugproblemen/ataxie.

JJane

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 08:18

Sommige paarden reizen rustiger op een veewagentje ipv op een trailer. Eentje huren of lenen en je hebt mischien je probleem opgelost.

MSVW

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-10 08:20

Ibbel schreef:
Hoe plat ga je door de bochten met de auto? Maw, rij je écht wel stapvoets als je een bocht of rotonde omgaat, of denk je dat dat met 30 km/u of harder ook wel kan?

Als je paard bij stapsvoets rijden en zowel in een anderhalf als in een tweepaards iedere keer omvalt zou ik 'm eens laten controleren op evenwichtsproblemen/rugproblemen/ataxie.

we rijden zo voorzichtig mogelijk met haar anders komt ze hellemaal niet meer heel de trailer uit!
er is totaal geen verschil tussen twee of anderhalf. of ze nauw ruim staat op niet het maakt niks uit.
ze heeft wel een gevoelige rug maar dat belemerd niet echt in een vrachtwagen staat ze namelijk wel gewoon redelijk stil.
maarja die heb ik niet tot mijn beschrikking.en kan ik niet huren of lenen i.v.m rijbewijs.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 08:54

Dus dwars vervoeren gaat wel? Er zijn trailers waarin je een paard andersom laadt. Dus met de kont naar voren. Heb je die al eens geprobeerd?

Ik vind het trouwens toch echt wel als een medisch probleem klinken als je paard wel dwars op de rijrichting z'n evenwicht kan bewaren.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 10:57

MSVW schreef:
Ibbel schreef:

we rijden zo voorzichtig mogelijk met haar anders komt ze hellemaal niet meer heel de trailer uit!

heb je het wel eens laten checken door iemand die er echt verstand van heeft hoe je moet rijden met de trailer? Er zijn nl heel veel chauffeurs die dénken dat ze voorzichtig zijn en hun paarden denken er toch echt anders over.
Ga zelf eens achter in de trailer staan (zonder paard uiteraard) en laat je dan eens rondrijden door diegene....en bepaal dan of dat rustig genoeg is voor je paard.