Vraagje over verzekering

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

piewie

Vraagje over verzekering

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-10 11:21

Ik zit met een probleempje en dat is...

Door priveomstandigheden kon ik in febr. mijn verzekering niet betalen bij ....
Nu kreeg ik afgelopen week een brief, dat ik binnen 5 dg moest betalen en anders werd het naar de gerechtsdeurwaarder gedaan.

Ik netjes opgebeld en gevraagd of ik uitstel van betaling mocht. Dit was prima.
Maar die vrouw vertelde mij dat ik dan de maanden feb, mrt en april niet verzekerd ben met mijn paard.
Maar wel wanneer ik weer had betaald?? Beetje vaag, want betaal normaal gesproken altijd netjes op tijd.
Dus mocht mijn paardje nu wat overkomen, ben ik gewoonweg niet verzekerd.

Dus betaal ik 3 maand voor niets. Maar ze willen dan alsnog wel de premie ontvangen, terwijl ik niet verzekerd ben.
Mijn vraag, mag dit zomaar. Vind het namelijk zelf al erg vervelend, dat ik in deze situatie zit.

Wanneer dit met een autoverzekering is b.v. dan blijf je gewoon verzekerd.

Kimmie_girl

Re: Vraagje over verzekering

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 11:27

Als je nu de premie zou betalen over deze 3 maanden ben je gewoon verzekerd. Als je paardje nu wat zou overkomen en je hebt niet betaald dan ben je niet verzekerd.

Maar heb je alleen feb niet betaald?? Of de rest ook niet. (in je eerste zin staat namelijk alleen over feb.).

piewie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-10 11:28

ik betaal altijd per 3 maand

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 11:32

Het is heel simpel: niet betaald = niet verzekerd.
Lijkt me toch ook logisch?

Je bent verplicht om je verzekering gewoon te betalen zo lang je daar klant bent.
Als je zelf te laat bent met betalen, is dat je eigen schuld.
En het is logisch, dat de verzekeringsmaatschappij na een aantal achterstallige betalingen inderdaad zegt dat je over die onbetaalde periode dus niet verzekerd bent tot je wel betaald hebt.

Als je niet betaald hebt, heb jij je namelijk niet aan jouw deel van het contract gehouden. En hoeven zij dus ook niet uit te keren als er wel wat gebeurd.
Vervelend voor jou inderdaad... maar wel begrijpelijk voor de verzekering ;)

Bij auto verzekeringen is het juist veel strenger!
Als je voor 1 maand niet betaald hebt, hebben ze direct al het recht om je af te melden bij de RDW.
Meestal moet je vóór het begin van de maand betalen. Als je aan het einde van die maand nog niets betaald hebt, wordt je verzekering vrijwel altijd direct ingetrokken.

En het nadeel is dat je dan vaak ook een boete krijgt van de overheid, want een autoverzekering is verplicht.
Dus het is heel belangrijk om de betaling van je auto verzekering goed in de gaten te houden.

Maar goed... dat even ter aanvulling van je opmerking over auto's. ;)

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 11:35

Op mijn facturen van mijn verzekering bij Hippozorg staat heel duidelijk een datum bij. Betaal ik niet voor deze datum, zeggen zij eenzijdig het contract op en zou ik de verzekering weer opnieuw moeten aanvragen incl. keuring en rontgenfoto's.

Ik vind ze dus in deze wel coulant naar jou toe!

piewie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-10 11:39

Heb net de rechtsbijstand gebeld en zij zeggen ook dat je gewoon verzekerd blijft, tenzij het anders staat omschreven.
Want anders zou je 3 maand voor niets betalen.

piewie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-10 11:40

Hypofocus schreef:
Het is heel simpel: niet betaald = niet verzekerd.
Lijkt me toch ook logisch?

Je bent verplicht om je verzekering gewoon te betalen zo lang je daar klant bent.
Als je zelf te laat bent met betalen, is dat je eigen schuld.
En het is logisch, dat de verzekeringsmaatschappij na een aantal achterstallige betalingen inderdaad zegt dat je over die onbetaalde periode dus niet verzekerd bent tot je wel betaald hebt.

Als je niet betaald hebt, heb jij je namelijk niet aan jouw deel van het contract gehouden. En hoeven zij dus ook niet uit te keren als er wel wat gebeurd.
Vervelend voor jou inderdaad... maar wel begrijpelijk voor de verzekering ;)

Bij auto verzekeringen is het juist veel strenger!
Als je voor 1 maand niet betaald hebt, hebben ze direct al het recht om je af te melden bij de RDW.
Meestal moet je vóór het begin van de maand betalen. Als je aan het einde van die maand nog niets betaald hebt, wordt je verzekering vrijwel altijd direct ingetrokken.

En het nadeel is dat je dan vaak ook een boete krijgt van de overheid, want een autoverzekering is verplicht.
Dus het is heel belangrijk om de betaling van je auto verzekering goed in de gaten te houden.

Maar goed... dat even ter aanvulling van je opmerking over auto's. ;)

Dit snap ik. En natuurlijk zou het ook zo zijn, maar betaal normaal gesproken altijd netjes op tijd.
En wat ze mij zeiden is dat je 3 maand vooruit betaald. Dus dat zou nu betekenen, dat ik vanaf 1 april tot en met eind juni niet verzekerd ben, tenzij ik betaal

Dus ben ik wel verzekerd voor feb. en maart

Cerize

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 11:46

Uh sorry hoor maar hoe vervelend je situatie ook is, voor niets gaat alleen de zon op.

Voor elke verzekering geldt, of je nou je paard, je auto of je huis verzekert, dat de dekking geschorst wordt wanneer je niet op tijd betaalt en dat je het verschuldigde bedrag alsnog betaalt. Tijdens de periode dat je niet betaald hebt, ben je niet verzekerd. Je bent pas weer verzekerd op de dag dat je de verzekering betaald hebt.

Het zou wel heel mooi zijn, dat als je je verzekeringspremie niet betaald, je verzekering gewoon doorloopt en al je eventuele schade gewoon uitgekeerd wordt.... :P

We zijn wel goed maar niet gek gaat hier voor de maatschappij zeker op....

Cerize

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 11:49

piewie schreef:
Dit snap ik. En natuurlijk zou het ook zo zijn, maar betaal normaal gesproken altijd netjes op tijd.
En wat ze mij zeiden is dat je 3 maand vooruit betaald. Dus dat zou nu betekenen, dat ik vanaf 1 april tot en met eind juni niet verzekerd ben, tenzij ik betaal

Dus ben ik wel verzekerd voor feb. en maart

De periode van achterstand is niet verzekerd. Dus ga eens na welke maanden je niet betaald hebt.
Is het misschien zo dat je per kwartaal (= 3 maanden) betaalt?
Vandaar misschien jouw verwarring met 3 maanden vooruit betalen?

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 11:50

Als je nou eens zelf de voorwaarden doorleest. Hier staat heel duidelijk in wat er gebeurt als je te laat betaald. Bij mij wordt de verzekering eenzijdig opgezegd en het gaat mij weer min. 800 euro kosten om hem weer in de verzekering te krijgen!

Wees blij dat je alleen die 3 maanden niet verzekerd bent en zij jouw paard in de verzekering houden, al dan niet opgeschort!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 11:50

piewie schreef:
Heb net de rechtsbijstand gebeld en zij zeggen ook dat je gewoon verzekerd blijft, tenzij het anders staat omschreven.
Want anders zou je 3 maand voor niets betalen.

De verzekering liet toch al weten, dat ze weer verzekerd is zodra de premie betaald is?
Het is toch niet meer dan logisch dat een verzekering niet uitkeert voor een periode waar niet voor betaald is.

piewie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-10 11:51

ja ik betaal per kwartaal.
ik ga wel ff bij mijn ma aankloppen voor de betaling :+
Dan krijgt zij het wel weer terug van mij
Hopen dat ze het doet
Ben ik in ieder geval verzekerd

Cerize

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 11:53

Ja en let op hè, dat je dan ook het tweede kwartaal gaat betalen. Dus april/mei/juni, anders heb je straks weer een probleem. Je zal dus eigenlijk nu een half jaar premie moeten betalen. Meestal willen ze wel een betalingsregeling (voor de achterstand) aangaan, mocht het in een keer teveel voor je zijn.

piewie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-10 12:01

Cerize schreef:
Ja en let op hè, dat je dan ook het tweede kwartaal gaat betalen. Dus april/mei/juni, anders heb je straks weer een probleem. Je zal dus eigenlijk nu een half jaar premie moeten betalen. Meestal willen ze wel een betalingsregeling (voor de achterstand) aangaan, mocht het in een keer teveel voor je zijn.

Dat komt wel goed