paardje kopen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

jessie21j

paardje kopen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-10 18:02

eyey iedereen,

zou iemand mij willen helpen met lijste te maken als ik paardje koop met zadel en hoofdstel wat k daarbuiten nog moet hebben kwa borstels en dergelijke...
weet alles al waar ik hem wil stallen enzo dus daar heb ik geen advies niet meer voor nodig...

gr jessica

Jespri

Re: paardje kopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 18:05

Dat ligt ook beetje aan jezelf ;)
Wat wil je ermee?

Dekens.
Harde borstel
Zachte borstel
roskam
Manenkam
hoevekrabber
dekje
beenbeschermers
halster
halster touw
longeerlijn

das even wat uit me hoofd op komt

jessie21j

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-10 18:12

wil wel goed al me spullen in huis hebben voordat ik me paardje koop dus echt kwa poetsspullen dergelijk wat je er voor kan kopen..
heb nu tijdje niet gereden dus me poetsspullen moet ik wel weer aanschaffen heb ik helaas achter gelaten bij me oude verzorgpaardje..

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 18:13

Soms kan je als je particulier koopt ook de spullen erbij kopen :j vind ik altijd wel fijn weetje ook dat het past :j

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 18:14

eventueel al:
leder vet
wonden zalf
betadine shampoo en smeersel

Dus ook op medisch vlak moet je kijken wat je nodig hebt.

Judass

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 18:15

Uhhm.
harde borstel
roskam
zachte borstel
hoefkrabber
mischien nog voor de glans een schapenvachthandschoen (:P)
Dekens
beenbescherming?
Maar het licht ook aan wat je zelf handig of nodig vind.

Judass

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 18:15

Tamadine schreef:
eventueel al:
leder vet
wonden zalf
betadine shampoo en smeersel

Dus ook op medisch vlak moet je kijken wat je nodig hebt.

Natuurlijk :)

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 18:16

- halsterset
- roskam
- harde borstel
- zachte borstel
- manenkam
- hoevenkrabber
- spons
- hoefvet
- kwastje
- longeerlijn
- eventueel longeersingel
- peesjes (mocht hij dit nodig hebben)
- ledervet en dergelijke
- shampoo
- wondenzalf
- evt vliegenspray
- evt. zweetdeken
- dekje

denk dat dit het hoognodige is :)

jessie21j

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-10 18:17

oke ja had al beetje rond gekeken enzo het meeste weet ik wel door 15 jarige ervaringen dus....
weet iemand hier nog een goed uitgebreide site kwa paarden winkel en spullen?
en waar ik op moet letten als ik paard ga kopen ??

Champie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 18:19

ik denk dat hierboven een groot gedeelte al wel weergegeven is... maarrrr als je niet weet wat je nodig hebt zou je dan al wel een pony aanschaffen??? daarnaast ga ik er vanuit dat als je al een eigen pony aan gaat schaffen dat je weet wat je nodig hebt en dat je de broodnodige kwaaltjes kunt herkennen zoals kreupelheid etc.

Milou

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 18:19

Je hebt genoeg site's zoals horze.nl, epplejeck.nl, ooteman.nl waar je alles in een keer kan bestellen. Of gewoon een ruitersport winkel bij jou in de buurt.
Voordat je een paard koopt moet je hem altijd laten keuren!! En op dingen let qua heeft hij goed z'n achterhand er onder etc en het is altijd handig om een professional mee te nemen als voor een 2e a 3e x gaat kijken!

jessie21j

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-10 18:22

jah heb al lijste idd staan veel dingen op wat jullie zeggen in iedder geval bedankt...jah reed veel verzorgpaarden enzo buiten manege om dus komt goed duurt nog wel ff eerst ff beetje nog extra sparen me pony/paard moet het goed hebben dus

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 18:24

ej.nl
of divoza

Heb je goede conecties met een da? dan zou ik vragen of hij/zij met je mee kan. anders iemand mee nemen die er echt zicht op heeft ;) wel laten keuren ;)

pgelder

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 18:24

Je bent 21 en je weet niet welke spullen je nodig hebt voor je toekomstige paard? Na 15 jaar ervaring weet je dat niet? En wat betreft het opletten bij aankoop van een paard. Laat dat door iemand doen die weet waar naar gekeken moet worden zonder dat zij dit eerst op bokt moet vragen. Lijkt me veiliger.

Champie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 18:25

ik wil je niet afraden om een paard/pony te kopen maar zorg wel dat je financieel stabiel bent en je voldoende ruimte hebt mocht hij ziek worden en dat je je stalling elke maand op kan brengen... ik denk dat veel mensen namelijk geen realistisch beeld hebben van de kosten die het hebben van een paard meebrengen

gerekend op een schappelijke 225 per paard per maand en bekappen om de 2 maanden van 40,- dan moet je wel optellen of je het financieel red!

ik kan namelijk ook een pony kopen maar kan hem gewoon niet onderhouden, heb al eens zitten rekenen maar ik heb maar weer eens gezien dat het financieel niet haalbaar is!

xMelissaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 18:26

en met ijzers is het 80!

Champie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 18:27

pgelder schreef:
Je bent 21 en je weet niet welke spullen je nodig hebt voor je toekomstige paard? Na 15 jaar ervaring weet je dat niet? En wat betreft het opletten bij aankoop van een paard. Laat dat door iemand doen die weet waar naar gekeken moet worden zonder dat zij dit eerst op bokt moet vragen. Lijkt me veiliger.

ik zou idd ook iemand waarvan je les hebt gehad of als het even kan iemand uit de dieren-/veeartsenbranche mee kan nemen die toch even een kritischer beeld hebt dan jij zelf zou hebben... daarnaast kun je ook niet alles zien als je er zelf op zit...

@ melizz13: ja dat weet ik, hier zelfs 90 ;)

pgelder

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 18:28

Jep dat klopt Champie. Maar kan me herinneren dat ik op mijn 17e genoeg verdiende (minimumloon niets meer niets minder) om een paard te onderhouden. TS is 21, zal zij ook wel kunnen hoop ik.

Wat betreft kosten. Inderdaad. Ik betaalde per maand een bedrag aan stal,voer en stro. Dat was 1 vast bedrag. Maar elke maand was er wel weer iets kapot, of paard werd schraler en moest op ander voer.. die kosten blijven komen.

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 18:31

ik ben ook 17 en verdien ook genoeg om me pony te kunnen onderhouden verdien ook het minimumloon.. voor ziektekosten staat me vriend achter me en echt in extreme gevalen me ouders ;)

Wat zijn de hoefsmids bij jullie duur zeg !! hier is het 25 bekappen 75 met ijzers rondom

xMelissaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 18:31

dekens kun je het zi gek mee maken als je zelf wilt
ligt ook een beetje aan de pony zijn vacht en welk ras

maar heb je derest echt goed op een lijstje met prijzen enz?
zet dat anders even hier
en je moet ook extra hebben voor het geval dat!

bij mij 80 rond om
en bekappen 40
maar dat is een trekpaard en die moet nog in een stravalje (of hoe je dat dan ook schrijft ;) )

jessie21j

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-10 18:32

ja weet het wel hoor....maar nog ff kijken want bij eigen paard komt wel meer kijken dan op manege of verzorgpaard dus vandaar maar heb zzelf al me spullen goed al bedacht dus ik zit idd goed beter het zkre vragen dan helemaal niks voor me paard hebben toch?

jessie21j

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-10 18:33

prijzen heb ik nog niet zo moet nog ff navragen bij de manege waar ik hem wil zetten..ben er van de week ff wezen rondkijken dus moet nog ff bellen voor rondleiding en prijzen daar

pgelder

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 18:33

Lijstje met prijzen wat heeft ze daaraan? Ik vind dat altijd zo onnodig, kan aan mij liggen. Elke plaats is anders met zijn prijzen, elke hoefsmederij,dierenarts,paardenshop is anders.. Lijstjes zijn voor de mensen die nog niet goed hebben rondgekeken naar de prijzen. Je kan wel gaan gissen naar een bedrag maar daar schiet je niets mee op.

jessie21j

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-10 18:36

weet wel dat stallingsgeld 250 euro is maar de rest geen idee nog dus jah ff afwachten of ik van de week afspraak kan maken

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 18:37

hier is de stalling ook 250 :P welke omgeving woon je?