Er staat dat je, bij noodeuthanasie, eerst de verzekering in moet lichten. Stel dat ik dit -om wat voor reden ook- niet doe. Kan ik dan fluiten naar mijn geld? (omdat het toch nóód is, en als mijn pony met gruwelijke pijn en een heftige beenbreuk op de grond ligt, denk ik niet dat mijn eerste gedachte uitgaat naar de verzekering)
Stel dat ze plotseling kreupel wordt, zonder aanwijsbare oorzaak. Dierenarts stuurt me naar kliniek. Kliniek wil hele rits onderzoeken doen. Moet ik dan al die onderzoeken verplicht laten doen en dus ook betalen, omdat de verzekering anders sowieso niets uit gaat keren?
Ik weiger principieel om een zware operatie uit te laten voeren. Pony heeft ernstige breuk, koliek, zoiets - met zeer kleine slagingskans bij operatie, maar die kans bestaat wel. Enige andere mogelijkheid is euthanaseren. Gaat de verzekering dan niets uitkeren, omdat er in principe geen sprake was van 'nood' omdat er nog een kleine kans was? (en kan een dierenarts hier evt. nog wel 'nood' van maken in hun rapportage, of doen ze daar niet aan?)
Misschien zijn 't stomme vragen hoor, I don't know..heb ook pas sinds vandaag bedacht dat zo'n verzekering misschien toch wél fijn is
Maar als dit allemaal 'ja'-antwoorden zijn, dan eindigt 't er volgens mij 9 van de 10 keer mee dat je alsnog veel geld mag betalen, of dat je niks krijgt uitgekeerd. Zijn er mensen die echt iets hebben gehad aan zo'n verzekering, of kan je het net zo goed laten? (zonder ziektekosten, dus)