Ervaringen met SD stables? IVM schending portretrecht

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Mindfields

Ervaringen met SD stables? IVM schending portretrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-10 17:56

Ik heb hier al eerder een topic over geopend toen ik erachter kwam dat deze Sharon een paard ter verkoop aanbiedt op haar website met daarbij foto's van mij op dat paard een aantal jaren geleden. Ik heb dit paard opgeleid en gestart toendertijd t/m Z2 niveau, toen was hij echter nog van iemand anders en niet van Sharon. Het paard was toen hij bij mij wegging 8 jaar oud en is nu 14 en loopt duidelijk niet meer op zoals toen. Ik snap dus wel dat ze mijn foto's liever gebruikt dan recente foto's maar toch staat er heel duidelijk op mijn website dat niets van de inhoud ervan gebruikt mag worden zonder mijn uitdrukkelijke toestemming.

Toen ik dus twee maanden geleden erachter kwam dat mijn foto's ten onrechte gebruikt worden heb ik haar vriendelijk maar dringend verzocht ze er af te halen en dat ik het niet netjes vond dat ze dit niet even gevraagd heeft aan mij.

Toen zei ze als antwoord dat het paard helemaal niet te koop staat en dat ze ze er wel af zou halen.

Nu kom ik gisteren in een topic toevallig een post van haar tegen dat ze hetzelfde paard te koop aanbiedt. Ik denk ineens aan haar website en kijk er op, zie ik nog steeds mijn foto's staan.

Dus ik mail haar gisteren weer dat ik het haar netjs heb gevraagd en dat ze er nog op staan, en als ze ze nu niet verwijderd ik er werk van maak ivm portretrecht. In principe is het namelijk zo dat:

A ik geen toestemming heb gegeven
B Ze mijn foto's gebruikt om het betreffende paard gunstiger te doen laten uitkomen.
en C ze na mijn eerste verzoek ze weg te halen er nog steeds op staan

Dan krijg ik eerst nog een mail terug met antwoord dat het paard niet te koop staat en dat ze een dezer dagen de website zal aanpassen.

Vervolgens mail ik haar dat ze het paard gisteren nog te koop aanbiedt in een topic op Bokt (en dat ze dat ook zelf moet weten natuurlijk, het is haar paard tenslotte, maar dat ik wel wil dat ze mijn foto's weghaalt)en nu krijg ik net een mail terug met daarin letterlijk dat ik even moet dimmen met mijn grote bek, en dat ik op haar site kan kijken wat ik wil met mijn arrogante rotkop en enorme eigendunk.

Ik begin er nu wel een beetje van te balen eigenlijk. Waar haalt zo iemand het lef vandaan om mijn foto's te gebruiken en vervolgens zo te reageren?

Kent iemand haar en wat zijn jullie ervaringen en wat moet ik met deze situatie. Ik wil eigenlijk mijn advocaat er op zetten want vriendelijk vragen heeft tot twee keer toe geen zin gehad en ik denk dat een derde keer ook niet gaat helpen.

Biskwie

Re: Ervaringen met Sharon Spieker? IVM schending portretrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 17:58

Als vriendelijk vragen niet helpt, advocaat inroepen, die lossen dit graag voor je op.

DL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 18:02

Niet twijfelen, gewoon een advocaat inschakelen. Je staat gewoon in je recht en zij niet. Aanpakken die hap. Wie niet horen wil moet maar voelen hoor.

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-10 18:08

Nou inderdaad, ik zit ook in die richting te denken....jammer dat het zo moet he..

DL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 18:09

Jep, zeker jammer dat het zo moet. Vaak het laatste wat je wil, maar zij wil duidelijk niet meewerken, tja dan is het indirect eigenlijk een keus die ze zelf maakt.

ben je trouwens nog oranje?? :D

melissa_sil

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 18:12

Gewoon een advocaat inschakelen :j

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-10 18:13

DL_ schreef:
Jep, zeker jammer dat het zo moet. Vaak het laatste wat je wil, maar zij wil duidelijk niet meewerken, tja dan is het indirect eigenlijk een keus die ze zelf maakt.

ben je trouwens nog oranje?? :D

Hihi nee gelukkig niet :D

Ik heb net even opgezocht, ze kan hier wettelijk een hele flinke boete voor krijgen zeg...pff

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 18:14

Biskwie schreef:
Als vriendelijk vragen niet helpt, advocaat inroepen, die lossen dit graag voor je op.

Yep, typisch gevalletje rechtsbijstand. Gun die gasten ook eens iets te lachen :D :D

DL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 18:16

Volgende keer maar een zonnebank-kuurtje doen dan ;)

Jep, da's niet mis. Hopelijk leert ze het dan meteen af, die grote mond zal zie niet snel meer geven gok ik :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 18:18

Wat belachelijk zeg. :? Ontzettend jammer dat zoiets zover moet komen.
Ik snap heel goed dat je niet met je gezicht zomaar op een site wilt staan zonder dat je daar toestemming voor hebt gegeven.
En die laatste mail, zoals jij dat beschrijft, vind ik gewoon ontzettend onbeschoft en asociaal.
Belachelijk.. normaal communiceren is er duidelijk niet meer bij. :=

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-10 18:21

Ik heb letterlijk neergezet wat ze me schreef, ik vind het ook niet normaal. Zo laat je je wel kennen denk ik dan.

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-10 18:23

Ohja, en nog erbij dat ik dan met mijn grote bek maar mijn advocaat moet bellen en dat ze denkt dat die er wel om zal lachen.....zucht.

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 18:26

Naaaaa, geef die jongen dan wat te lachen zou ik zeggen, denk alleen dat haar het lachen zal vergaan, en jij als laatste lacht. Niet iets wat je op je nek wil halen zo in je zwangerschap, maar als iemand niet wil horen... dan moeten ze maar op de blaren zitten niet?

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-10 18:27

Hmm ja als je niet normaal kunt reageren of in ieder geval nog fatsoenlijk bent en ze er gewoon afhaalt...dan blijft er voor mij weinig anders meer over....

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 18:29

Je zou haar desnoods een termijn kunnen geven als laatste optie, als per die en die datum je foto's er niet afzijn het idd naar de advocaat gaat, met eventueel dat stukje over schending van portretrecht erbij. En daarna uit handen geven en klaar.

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-10 18:30

Ik heb dat vandaag al geschreven aan haar, dat ik de site in de gaten hou en dat als ze er morgen niet af zijn ik toch iemand erop af stuur. Maar daar kwam dus dat arrogante rotkop, eigendunk en grote bek antwoord op terug zeg maar....

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-10 18:32

Oh nu ik google op haar naam kom ik zelfs advertenties op verkoopsites tegen met mijn foto's erbij!

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 18:33

Nou, klip en klaar dus. Hup op naar de advocaat als ze er daadwerkelijk morgen niet af zijn. Kan uiteraard ook alleen een grote bek zijn, dus even kijken morgen, maar dan zou het voor mij klaar en over zijn. Als iemand bijt, moet je er wel ook tegen kunnen om teruggebeten te worden.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 18:36

wel even prinscreentjes maaken.............. bewijs telt :) :)

KiWiKo

oja en de mailtejs ook bewaren...... dossiervormen, heel belangrijk :)

Konstantine

Daar ben je lekker mee zeg... Ik zou ook mooi de advocaat erbij halen. Ik bedoel, ik zou niet snel zoiets doen, maar als het niet anders op te lossen is...

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-10 18:39

Hoe maak ik een printscreen eigenlijk? Nog nooit gedaan(ook nog nooit hoeven doen....)

DL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 18:40

windows teken + s ;)

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 18:40

Paint openen en de pagina met mail openen, op printscreen op je toetsenbord drukken en dan in paint met de rechtermuisknop klikken en dan "plakken".
Vervolgens opslaan, ét voila.
Je kunt het ook direct in Word plakken trouwens, dan kun je alles in 1 document doen, is makkelijker misschien.

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 18:41

DL_ schreef:
windows teken + s ;)

Welke versie van Windows heb jij?! Mijn computer gaat afsluiten als ik dat druk....