Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
felicity schreef:Je dient eerst lid te worden voordat je het papoort op naam kunt zetten. Heel irretant ik had een Wielkopolski merrie gekocht een jaar later wilde ik haar verkopen en dacht ik slim te zijn om er een NRPS paspoort en stamboompapier bij aan te vragen.
Het paspoort en stamboompapier koste me nog geen 30 euro maar het lidmaatschap voor een jaar moest ik ook betalen a 80 euro.
Nu heb ik een kwpn merrie waar ik wedstrijden mee wil gaan rijden. En die ik ook graag op mijn naam wil zetten. Maar dan dien ik weer lid te worden van het KWPN stamboek om haar op mijn naam te kunnen zetten.
Je bent dan lid tot wederopzegging. Je kan wel meteen opzeggen zodat je er na een jaar weer vanaf bent.
Yootha schreef:Paspoort kan zonder lidmaatschap. Je krijgt dan een blanco. Wil je papier dan moet je lid worden.
De meeste stamboeken hanteren daar wel een wat groter bedrag voor. Voor leden kan het overschrijven 30,- euro kosten, voor niet-leden bijv. 45,- euro