transport: hoe ver rijden jullie om lessen te nemen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

jeunesse

transport: hoe ver rijden jullie om lessen te nemen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-10 00:51

Hoe lang (of ver) rijden jullie met je paard op trailer om vb lessen te gaan nemen.

Ik twijfel om mijn (toekomstig) paard thuis te zetten en telkens op de trailer te laden om te gaan rijden of het op een manege zou zetten.

Het is zeker 26km van mijn thuis tot de manege (enkel dus 52 km heen en terug) en ik vraag me af als ik daar 3x per week zou gaan rijden het niet gaat vervelen om telkens paard op trailer te zetten en dergelijke. Als het op een manege staat heb je echte luxe, maar als je ouders ooit 4 stallen hebben gezet zullen ze dit mss niet graag horen :P . Bovendien is het goedkoper thuis natuurlijk...

Daarom had ik eens graag gehoord hoe jullie dit doen.

aslo

Re: transport: hoe ver rijden jullie om lessen te nemen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 09:10

Wij rijden voornl. thuis, en eens per 2 weken privéles. Dit is op 15 km afstand. Bij slechte bak kunnen we gebruik maken van een binnenbak (stal waar mijn dochter werkt) en die ligt op 12 km afstand. Indien nodig gaan we daar 2 a 3 per week naar toe.

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 09:13

Vroeger laadde ik mijn paard iedere dag op om 15 km verder te gaan rijden.Went vanzelf hoor!

Eega

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 09:15

Is het niet mogelijk dat de instructeur naar jou komt? Lijkt me prettiger dan iedere keer die hele rit....

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 09:21

Toen de snelweg nog niet aangepast was reed ik zonder file 50 minuten heen en 50 minuten terug om te trainen nu is dit 40/45 minuten.

EDIT: Ik ga 1x per week en in het begin ooit 2x....ik kan je zeggen zelfs 1x per week is soms best veel moeite naast een fulltime baan om recht uit je werk pas om 22 uur savonds thuis te komen. Hoewel jou km afstand korter is...bedenk je goed of je er een hekel aan hebt aan: trailer aankoppelen zooi/in uitruimen ec....
Laatst bijgewerkt door Zonnetje81 op 04-04-10 09:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 09:23

Heb je echt 3x in de week les nodig? Zo ja, zet je paard (zolang je dat nodig hebt) op de manege, tot je wél zonder 3x per week les kunt.
Zo nee, ga 1x in de 14 dagen op de manege privé-lessen, dan krijg je als het goed is genoeg huiswerk mee om daar thuis verder mee aan de gang te gaan.

Of heb je thuis gewoon geen bak om te rijden? Dan zou je ook kunnen kijken of je niet ergens terecht kun in de buurt, waar je onder de man heen kunt gaan. Of er één aanleggen thuis.

Marith_Ov

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 12:23

Ik heb 1 keer in de 2 weken les en moet daar ongeveer 13,5 km (± 20 min.) voor rijden. Mijn paard staat op een pensionstal met buitenbak en kan daar dus het geleerde in de les herhalen. 3 x in de week zou ik niet op pad willen met de trailer, dan zou ik hem daar in de buurt zetten.

jeunesse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-10 14:19

Bedankt voor jullie reacties.

Mijn eerste gedacht was ook om ze op een manege te zetten. Maar mijn ouders hebben 8jaar geleden ofzo 4 keimooie stallen laten bouwen (toen we nog jong en onbezonnen waren :o ) en die zullen niet graag horen dat ik mijn paard niet bij hen maar op een manege ga zetten. Hun weide moet tenslotte afgegeten worden.

Ik wil wel veel lessen nemen, want wij mogen geen paddock bij ons thuis aanleggen. Bovendien heb je dan iets nodig om uw paddock recht te trekken enzo en dat zie ik niet zitten.
Op een weide durf ik niet meer goed te rijden, vermits mijn paard en ik ooit eens goed zijn uitgeschoven. Gevolg: paard mank.

pfff moeilijke keuze!!

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 14:30

Ik rij thuis zelf op het gras...en als je schroeven draait?

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 14:40

Ik ben elke week een dik half uur onderweg met paard in trailer naar mijn instructrice. Puur omdat ik reining (western) rij en geen goede bodem daarvoor tot mijn beschikking heb waar mijn quarter staat!

Tallout

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 14:41

Ik reis 2 minuten, van stal naar een bak 5 huizen verderop :+.
Ik heb daar erg veel mazzel mee dat er een goede instructrice waarmee we (eigenaresse en ik) op een lijn zitten :).

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 18:18

Is er niet in de buurt van je ouders een rijbak waar je gebruik van zou kunnen maken? Het lijkt me toch vreemd als er niet binnen een straal van 28 km meer plekken zijn waar je zou kunnen rijden.
Persoonlijk zou ik niet 3x per week met de trailer naar les willen, maar ja, ik wil ook niet zo vaak les ;)
Het advies van Ibbel kan ik in ieder geval volledig achter staan, als je 3x per week op de manege les wil hebben zou ik het paard daar ook stallen.

Martie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 18:58

Ik denk dat je hier onderscheid moet maken of het of les nemen gaat (dan is meestal 1x per week of per twee weken voldoende) of om het dagelijkse rijden. Dan is het moeilijker.

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 14:16

is er geen rijbaan in de buurt waar je evt gebruik van kan maken? En daar instructie naar toe laten komen?

De meeste instructeurs komen gewoon naar de mensen toe.

jeunesse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-10 19:11

Wel we zullen nog zien.

Kga het eens bespreken met mijn ouders...

kga ook eens zoeken in de buurt. mss kan ik daar een paar keer rijden op mijn eentje en dan 1x (of 2x) wat verder rijden om lessen te nemen of idd een instructeur zoeken die wil langskomen.

Moeilijke keuzes altijd met die paarden :+

edice

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 20:01

Ik zou op zoek gaan naar een piste die dichter bij huis is.
Misschien bij iemand in de buurt?

jordy1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 02:39

hoi hoi.
ik heb mijn paard op de manege staan ik heb zoiezo weining tijd vanwegen mijn drukke baan dus als ze daar staat word alles voor je gedaan ik rij meteen vanuit mijn werk daarheen scheelt me meschien 1 a ander half uur ofzo ik denk dat je het er in het begin vol voorgaat en danzoiets het van heb gen zin vandaag maar je hebt wel zin maar niet om alles op de trailer te gooien enz maja dat is per persoon anders ik zou hem of haar persoonlijk gewoon daar neerzetten.

groetjes

jeunesse schreef:
Hoe lang (of ver) rijden jullie met je paard op trailer om vb lessen te gaan nemen.

Ik twijfel om mijn (toekomstig) paard thuis te zetten en telkens op de trailer te laden om te gaan rijden of het op een manege zou zetten.

Het is zeker 26km van mijn thuis tot de manege (enkel dus 52 km heen en terug) en ik vraag me af als ik daar 3x per week zou gaan rijden het niet gaat vervelen om telkens paard op trailer te zetten en dergelijke. Als het op een manege staat heb je echte luxe, maar als je ouders ooit 4 stallen hebben gezet zullen ze dit mss niet graag horen :P . Bovendien is het goedkoper thuis natuurlijk...

Daarom had ik eens graag gehoord hoe jullie dit doen.

UvantesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 22:09

Bij mij is de rijvereniging op 20/25 minuutjes lopen, en dan alleen stappen. Is hij alvast lekker warm tegen de tijd dat ik er ben en kan ik meteen aan de slag.

Het lijkt mij inderdaad niet erg leuk om dan 3 keer per week je paard in te laden en dan zo'n eind te rijden... Maargoed, dat is natuurlijk je eigen keuze. :)

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 22:11

Ik vind 20 km vanaf stal (half uur rijden) wel de max!