Verzekering voor 14 jarige pony.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Jespri

Verzekering voor 14 jarige pony.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-10 09:31

Hallo,

Ik vroeg me af of ik hier misschien hulp kon krijgen ben namelijk echt een Leek op verzekerings gebied.
per 24 april neem ik een 14 jarige D-pony over, nu zit ik te twijfelen om hem te laten verzekeren.
Ik heb altijd (via me ouders) paarden/pony's gehad maar nooit verzekerd wel veel ellende mee gemaakt.
Dit is me 1e pony die ik echt helemaal zelf betaal.
Pony word mee gedressuurt/gesprongen toekomst ook Samengesteld.
Maar dit allemaal voor de Fun dus hij komt niet op wedstrijden.
misschien in de toekomst wel maar op dit moment niet.

Mijn vraagen nu:

Verzekeren: Wel doen of niet doen en waarom?
Bij welke verzekering?

Als het goed is heb je ook pakketen? welk pakket zou ik dan het beste kunnen nemen?
en wat zijn de maandelijkse kosten?

friesiszwart

Re: Verzekering voor 14 jarige pony.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 09:36

Ik denk dat het moeilijk wordt om een 14 jarige nog in een verzekering te krijgen. Het beste is om een verzekeringsmaatschappij te bellen of er mogelijkheden zijn voor een paard op die leeftijd.

Pitt25

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 09:37

Heb je de pony laten keuren? Als hij door de klinische en röntgenologische keuring komt, zou het voor mij een reden zijn om hem niet te verzekeren. Maar dat is persoonlijk...
Verder kun je op internet (bijv. bij EFO waar wij onze sportpaarden in verzekering hebben) kijken wat de tarieven zijn en hoe ver je wilt gaan. http://www.efo.nl/pageid=35/Verzekeringen.html

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 09:39

Van www.uwpaardverzekeren.nl (site van Equine Risk):

Citaat:
» Tot welke leeftijd kan ik een paard verzekeren?
Het afsluiten van een verzekering is mogelijk tot en met het jaar waarin het paard of de pony 15 jaar wordt. Daarna is het helaas niet meer mogelijk om een dier nog op te nemen in de verzekering. Dit heeft alles te maken met het feit dat een verzekeraar een onvoorziene gebeurtenis kan verzekeren. Als een dier ouder is dan 16 jaar dan is de kans dat het dier door ouderdom komt te overlijden niet meer een relevant onderdeel van die onvoorziene gebeurtenis. Het is dan normaal dat een dier zonder ziekte of ongeval toch door ouderdom overlijdt. U kunt wel een paard tot en met de 19 jaar nog verzekeren voor de uitvaartverzekering. Dit product vindt u op onze site onder de Hippo Zorg producten.

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-10 09:40

Ik heb hem niet laten keuren :n hij is dacht in Dec 2009 nog gekeurd en hij loopt alleen niet rad op een half grote volte ofzo... (der zit wat vocht in de achterbenen)

Maar veder was hij helemaal gezond :j

minka

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 09:43

Je hebt voor de verzekering een keuringsrapport nodig van maximaal 3 maanden oud, dus je zou hem dan sowieso nogmaals moeten laten keuren.

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-10 09:44

Ow oke ja of moet het nu doen :P dan geld hij nog haha :)

mhh moeilijk... is het verstandig om te doen?

Boelles

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 09:45

Tot 5000 kun je volgens mij verzekeren zonder keuringsrapport.

minka

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 10:18

FunkyMistiC schreef:

Volgens mij niet, mijn pony heeft geen 5000 gekost, maar moest wel een keuringsrapport hebben. Er is wel een verschil tussen wat voor verzekering je afsluit. Als je geen aanvullend pakket meeverzekerd, hoef je geen keuringsrapport te hebben, maar komen ze thuis keuren en taxeren van de verzekering zelf.

Boelles

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 10:19

Mja, dus dan hoef je geen keuringsrapport te hebben :+
Het kan wel, maar hoeft dus niet. Weet wel dat je vanaf de 5000 wel een MOET hebben.

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 10:30

FunkyMistiC schreef:

nee,tot ongeveer 4500,-/5000,- is een klinische keuring genoeg,daarboven moet je fotos laten maken.
een pony die niet rad is op de volte word niet goedgekeurd en kan dus ook niet verzekerd worden tenzij je alleen voor de dood verzekerd.....[en dus niet voor blijvende onbruikbaarheid e.d]

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-10 10:31

bedankt voor je reactie :j

zie dat er wat wisselende antwoorden zijn over het wel klinische keuring of geen klinische keuring ik denk dat ik daarvoor even moet bellen... hangt dit ook niet af van waar je het paard verzekerd?

Pitt25

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 10:33

wat mariska32 zegt, is waar. Dat is ook zoals we onze pony in verzekering hebben genomen

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 14:51

Moderatoropmerking:
Offtopic reacties zijn verwijderd, graag ontopic blijven reageren.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 15:10

ten eerste: verzekeren is niet verplicht, dat is je eigen keuze!
je kunt ook zelf elke maand een x bedrag opzij zetten voor onvoorziene uitgaven. Kun je dat niet dan zou je kunnen overwegen te verzekeren.

Deze pony is al 14 en ook nog eens niet rad, weinig kans dat je m dan uitgebreid kunt verzekeren want er moet een klinische keuring gedaan worden en daar komt die kreupelheid echt wel uit.
Je zou ook kunnen overwegen een verzekeringsinspecteur te laten komen ipv een dierenarts en dan hopen dat hij het niet ziet dat de pony niet helemaal rad is.

Overigens moet je niet met een niet helemaal goed lopende pony samengesteld gaan rijden, dat is niet helemaal eerlijk tegenover de pony. Je kunt er dan bijna op wachten dat hij wat aan zn benen gaat mankeren. het is nl best zwaar werk! De verzekering kan daar ook moeilijk over gaan doen mochten ze er ooit achter komen en alsnog niet uitkeren.

Het kan ook zijn dat je een keurrapport moet overleggen met de bemerking op zijn benen en dat ze zijn achterbenen uitsluiten van de verzekering. Dat betekent dat alles wat hij ooit aan zijn benen gaat mankeren niet onder de verzekering valt.

Boelles

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 15:23

Je moet geen klinische keuring, tot een bepaald bedrag hoef je geen klinische keuring..

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-10 15:25

Bedankt cissy en anneke ;) over het samengesteld ga ik veder niet op in dit zijn toekomst plannen. mocht ik dit doen laat ik hem zowiezo daar voor nog na kijken of het wel kan door een veearts ;)