Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
beantsje schreef:Als je de bekeuring krijgt, moet je altijd eerst betalen maar daarnaast kan je toch proberen om bezwaar te maken. Ik vind dat je wel een punt hebt.
Ik weet van iemand die door is gereden omdat iemand vlak achter hem reed en hij daarom niet vol op de rem durfde. Hij is door de rechter in het gelijk gesteld en kreeg zijn geld terug.
Overigens worden bij roodlicht altijd 2 foto's gemaakt zodat ze kunnen herleiden hoe hard je reed en waar je was, toen hij op rood sprong.

KiWiKo schreef:meestal krijg je hem niet![]()
Althans ik ben ook regelmatig geflitst maar ik heb nooit de bekeuring gekregen. Ze houden er indredaad wel rekening mee dat je nou eenmaal niet bovenop je rem kan trappen
volgens mij klopt dit, ik heb ook wel eens de zelfde situatie meegemaakt, met een trailer rijd je normaal gesproken toch nooit te hard en sommige stoplichten staan maar zo kort op oranje dat je gewoon niet meer kunt stoppen. Ik heb daar nog nooit een bekeuring voor gehad terwijl ik wel door oranje/rood ben gegaan en ik weet ook dat er wel een actieve camera staat. Ik vind stoplichten met een trailer op lange aanrij wegen of een zogenaamde "groene golf" vaak rot rijden. Je ziet van afstand dat het licht op groen staat, verwacht dat hij wel snel op rood zal spring en verminderd dan al snelheid, en dan blijven ze wél op groen, of andersom je ziet hem op groen springen en rijd normaal door en dan ineens plop oranje/rood en dan is er toch ff paniek... snel bedenken wat je gaat doen (te hard) remmen of doorrijden...
garny95 schreef:Ben blij met jullie reacties, laten we hopen dat hij uitblijft al verwacht ik dat niet, want ze harken graag vanuit Den Haag

, hoe laat was het ongeveer?
Je zou toch verwachten dat JUIST zij moeten weten dat je met een trailer niet even zo ineens kan remmen??