Trailer verzekeren tijdens verhuren

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

TigerBD

Trailer verzekeren tijdens verhuren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-10 17:18

Wij mogen de trailer huren van onze pensionhoudster, alleen heeft zij niet zo'n leuke ervaring
gehad met eerdere verhuurders, toen de trailer dus afgetakeld terug kwam. Nu mogen wij hem wel huren,
maar dan wil ze wel dat wij hem verzekeren.

Waar kan je dit zoal doen? en kan dit wel voor een aantal keer, of moet je gelijk
voor een jaar een verzekering afsluiten?

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 17:38

Het lijkt me dat de pensionhoudster de trailer moet verzekeren, inclusief dat-ie verhuurd gaat worden (is duurder) en dat ze die meerpijs door zou moeten berekenen. Niet in 1 keer in z'n geheel natuurlijk, maar verdeeld over het aantal keer dat jullie denken het ding te gebruiken.

Wat je ook kunt voorstellen dat je een borg betaalt bij het huren, ipv verzekeren.

annastasia

Re: Trailer verzekeren tijdens verhuren

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 18:41

Mijn trailer is all-risk (WA-casco) verzekerd.
En ik heb destijds aan de verzekering gevraagd hoe het zat als ik de trailer UITLEENDE.
Zij vertelde mij dat alle schade dan zou worden vergoed.

Dit zit echter anders bij verhuren, en dan zou de pensionhoudster ook meer premie moeten afdragen, omdat er dan een groter risico is.
Naar mijn weten kun jij geen verzekering afsluiten voor een trailer van een ander.

Maak in ieder geval goede afspraken met de pensionhoudster.
Loop samen om de trailer heen, en maak desnoods foto's voordat je de trailer gebruikt.

TigerBD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-10 20:45

Zal morgen eens vragen of ze hem zelf verzekerd heeft, en hoe.

En dan even ANWB of univé belle ofzo over advies en hoe en wat. Me vriend dacht dat zodra je hem achter je auto doe, net als met een aanhangwagen bv, hij dan al verzekerd is. Maar hij durft niet te zeggen of dit echt zo is.

rakni

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 20:47

ja tiger dat is je wa verzekering. Maar die dekt de schade aan de trailer waarschijnlijk niet. wel de schade die je aan anderen toebrengt met de trailer terwijl jij ermee rijdt.

TigerBD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-10 20:49

Ja oke, dus niet als iemand ons aanrijdt bv.

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 23:57

als iemand jullie aanrijdt, buiten jullie schuld om, moet die partij alle kosten betalen.

stefanvi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 01:54

Ibbel schreef:
Wat je ook kunt voorstellen dat je een borg betaalt bij het huren, ipv verzekeren.

Dat kun je inderdaad voorstellen, maar ik zie het nut hier niet echt van in?

De borg die je betaalt bij reguliere verhuurbedrijven is voornamelijk als stukje zekerheidsstelling dat het gehuurde object ook weer teruggebracht wordt en om eventueel (een gedeelte) van het eigen risico van de verzekering mee te kunnen betalen.
Maar dat neemt dus niet weg dat de trailer wel verzekerd zal moeten zijn, want anders kom je met bijv. 150 euro borg nog niet ver wanneer de trailer (behoorlijke) schade heeft.