Paard vervoeren van een ander, de risico's?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

PaulineS

Paard vervoeren van een ander, de risico's?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-10 13:36

Hoi, ik vervoer wel eens paarden van anderen. Weet iemand hoe het zit met de risico's? De auto is natuurlijk verzekerd en ben in bezit van een E achter B rijbewijs.
Kan ik eventuele schade aan de trailer verhalen bij de eigenaar via de WA verzekering? En, wat als er onverhoopt wat gebeurt met het paard? Kan de eigenaar mij dan aansprakelijk stellen? Ik vervoer de paarden als een vriendendienst en krijg vergoeding voor de benzine en de tijd. Ik doe het dus niet commercieel. Ik overweeg een contract(je) hierover van te voren te overleggen, aangevende dat het voor eigen risico is, maar is dat voldoende? Wie weet hier meer over? Hoor het graag.

chrisje_83

Re: Paard vervoeren van een ander, de risico's?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 17:56

Het lijkt mij voldoende als jullie beiden een dergelijk contract ondertekenen.

Branca

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 11:31

Ik heb eens nagevraagd bij de verzekering hoe het zit met de 'lading' (paard)... maar die is niet verzekerd. Zowel niet van mezelf als van een ander. Vervoer kan je weer afsluiten met een paardenverzekering en die voorwaarden bekijken.

Schade veroorzaakt door andermans dieren dekt de WA verzekering meestal, maar dat moet je tevoren duidelijk bespreken. Rest is toch wel eigen risico beide partijen... }:0