vwmissy schreef:volgens mij is het geen jaar .. je hebt hem deze maand een jaar gekleden verkocht , september belde ze jou dus dat is al 6 maanden na verkoop geweest.
als particulier heb je 6 maanden een soort garantie , bij een handelaar is het 12 maanden maar in allebei de gevallen hangt het af van het verkoopcontract wat is opgesteld .
Misschien sorry vwmissy dat ik jou als voorbeeld noem, maar wat lees ik weer een nonsens! Ook wel een paar dingen waar een kern van waarheid in zit hoor, maar het meeste is echt zonder enige grond.
Het zit zo: jij bent particulier. Als het paard bij de nieuwe eigenaar raar gaat doen, moet die binnen 'bekwame tijd' (reken een maand of 2) komen klagen. Dat is alvast niet gebeurd (of het paard is pas na minstens 4 maanden raar gaan doen, dan zitten ze wel binnen die termijn, maar hebben ze weer om een andere reden niks om op terug te vallen).
Vervolgens moet de koper gaan aantonen dat het paard op het moment van aankoop al zo staatsgevaarlijk was. Als ze pas na een maand of 4 merken dat-ie raar doet, krijgen ze er nog een behoorlijke dobber aan om aan te tonen dat hij dat bij aankoop al was. In dit geval zou ik hun zaal als advocaat niet aannemen.