paardentrailer, hout of polyester

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

happyfell

paardentrailer, hout of polyester

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-10 23:11

We zijn op zoek naar een andere trailer, eerst nadenken 1,5 paards of 2 paards, het wordt een 2 paards, maar wat is nu het fijnste materiaal, een houten trailer of één van polyester, we hebben nu een oude houten trailer uit 1986 hoogte 210 cm, wanden en bodem zijn vervangen, maar helaas is onze nieuwe paard erg onrustig op de trailer en stoot ze haar hoofd in deze trailer en wil ze er niet echt meer op, zodoende zijn we op zoek naar een hogere trailer

annastasia

Re: paardentrailer, hout of polyester

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 23:26

wil je overal vanaf zijn, neem dan een aluminium trailer.
Heeft natuurlijk ook onderhoud nodig, maar kan niet rotten zoals met hout.
Polyester kan gaan splinteren.
Heb nu een ALU bockmann en ik hoef geen andere trailer weer als uluminium.

chrisje_83

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 17:59

Wij hebben destijds bewust voor polyester gekozen laatst. Deze kan niet rotten net als hout en is fijn in het onderhoud.

Elegance

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 18:03

Bij de meeste polyester trailers is in de zijwanden hout verwerkt. Helaas veel voorbeelden gezien waarbij het hout tussen het polyester is gaan rotten. Een houten wand is vervangbaar, een polyester wand helaas niet.

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 18:38

ik heb gekozen voor aluminium, is wel aan de prijs maar ben er erg blij mee!

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 18:39

Aluminium, dat is steviger dan polyester.
Ik heb er eentje van Böckmann en ik ben er erg tevreden over. :)

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 17:00

Elegance schreef:
Bij de meeste polyester trailers is in de zijwanden hout verwerkt. Helaas veel voorbeelden gezien waarbij het hout tussen het polyester is gaan rotten. Een houten wand is vervangbaar, een polyester wand helaas niet.

zo'n trailer heb ik eens gezien bij de dealer waar die van mij werd opgeknapt, hij liet me zien dat het niet zo'n beste trailer meer was door tegen de wand te duwen (ongeveer ter hoogte van de buik van een paard) hele wand ging heen en weer!
Moet er niet aan denken wat er gebeurt als een paard de wand gebruikt om tegenaan te leunen.... brrrr....
Dus als je er toch eentje gaat aanschaffen duw dan ook eens tegen de wand (ik hoefde bij die trailer niet eens hard te duwen).

djnien

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 23:18

Ik zou zoiezo niet voor hout kiezen. Gezien het onderhoud. Polyester of aluminium weet ik niet wat verstandiger is..... wij hebben polyerster en bevalt prima!

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 10:22

annastasia schreef:
wil je overal vanaf zijn, neem dan een aluminium trailer.
Heeft natuurlijk ook onderhoud nodig, maar kan niet rotten zoals met hout.
Polyester kan gaan splinteren.
Heb nu een ALU bockmann en ik hoef geen andere trailer weer als uluminium.

Wanneer kom je nu eens naar mijn Land Rover kijken, om te zijn hoe vreselijk aluminium kan rotten!
Het punt is dat alu trailers erg degelijk kunnen zijn, mits correct opgebouwd. Dat ga je de eerste paar jaar niet merken, maar wanneer je je trailer wat langer houdt, dan ga je meemaken wat aluminium allemaal voor je in petto heeft!

happyfell

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-10 14:57

Het is een polyester trailer geworden, ik heb tegen de zijwanden gedrukt en die zijn stevig.
Voor de rest voldoet hij aan de basiseisen die ik had, minimaal 220cm hoog, vloer oke en een zadelkamer, helaas geen zeiltje achter, dus die gaan we bestellen, ik hoop dat ik er een flink aantal plezier van mag hebben.