Fokker komt langs maar laat het jou niet weten

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

sandokan12

Fokker komt langs maar laat het jou niet weten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-10 12:57

De fokker van mij paard is langs geweest op de stal waar mijn paard staat.
die had afgesproken met andere die daar ook staan om naar hun paarden te komen kijken en ff bijkletsen.
Maar nu wou de fokker ook mijn paard zien het was tenslotte hun fok product maar heeft mij hier van niet op de hoogte gesteld.

Nu is er verder niks gebeurd maar vind het toch raar. Dat als iemand je paard wil zien maar dan niet contact met jou opneemt, verder in het verleden wel gewoon contact met hun gehad.

en hoorde dus via via dat de fokker geweest is.

Ben ik nou de enige die dit een beetje vreemd vind of niet

Nogmaals er is verder niets met mijn paard gebeurd dus heel erg is het niet alleen een beetje vreemd naar mijn idee
Laatst bijgewerkt door Tanja op 02-03-10 15:13, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Vervelende typo's in titel en bericht aangepast, lees aub eerst even je bericht na voor je het plaatst.

NZ92

Re: Fokker komt langs maar kaat het jou niet weten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 12:59

Nouja alsie alleen maar naar jou paard kijkt en ook nog naar andere paarden kwam is dit toch niet raar?

_Jorien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 13:00

Nja, als dat paard daar gewoon op stal staat en hij wil even kijken, vind ik dat niet zo vreemd eigenlijk. 't Is tenslotte wel iets wat van hem is geweest, dus kan me voorstellen dat hij dan even zou willen kijken.

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 13:00

Als hij nou echt speciaal voor die van jou kwam had ik het vreemd gevonden, maar als hij er toch is kan hij toch net zo goed even naar jouw paard kijken? Ik zou het wel leuk vinden als de fokker belangstelling stelde. :j Onze fokker kwam trouwens ook een keer zomaar langs, we waren er net toevallig dus ik vond het wel leuk.

9jinte9

Re: Fokker komt langs maar kaat het jou niet weten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 13:02

Ik ga mee met Niwla, vind het dan ook helemaal niet raar maar juist belangstellend.

sandokan12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-10 13:03

Ja de fokker kwam ook voor andere paarden en het is ook niet erg maar had het erg leuk gevonden om dat te weten zodat ik er ook ff bij kon zijn om haar te laten zien.

Horseware

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 13:03

Als ie nou alleen voor jouw paard kwam zou ik het wel erg vreemd vinden, maar hij kwam nu voor andere paarden en - omdat hij er toch was - keek hij ook even naar de jouwe. Wat is hier nou zo erg aan?

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 13:03

Diegene waar ik mijn vorige paard kocht is ook weleens bij ons op stal geweest voor een ander paard en kreeg ik na afloop een mailtje van hem dat ie ook even bij die van mij had gekeken, prima toch! Alleen maar leuk dat die interesse er nog is..

NZ92

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 13:04

Je maakt er nu weer iets anders van, je zegt dat je het raar vond en niet datje er graag bij wou zijn ;)

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 13:04

ik vind het ook niet raar
zou het wel jammer vinden dat ik zelf de fokker gemist heb, altijd leuk om meer van je paard te weten te komen.

9jinte9

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 13:05

sandokan12 schreef:
Ja de fokker kwam ook voor andere paarden en het is ook niet erg maar had het erg leuk gevonden om dat te weten zodat ik er ook ff bij kon zijn om haar te laten zien.

Je zou de fokker nogmaals uit kunnen nodigen om bij je langs te komen en je paard te bewonderen zodat jullie even bij kunnen kletsen.

zimbabwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 13:07

gebuerd mij ook weleens hoor, een "fokproduct" staat op dezelfde stal als een vriendin en daar kom is een paar keer per jaar dus zo even langswippen..(is wel ver van hier dusgebuerd niet vaak..) ik weet nooit of we naar stal gaan als ik bij haar ben dus spreek ook niets af, maar ga natuurlijk wel altijd even kijken..laat het wel even weten avchetraf..ook bij mijn oude paard wip ik weleens zomaar langs als ik in de buurt ben. soms is ze dan niet thuis, naja ga toch even kijken..

Horseware

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 13:07

sandokan12 schreef:

Dat je het jammer vind begrijp ik, maar dat zei je niet. Je zei dat je het vreemd vond en dat vind ik niet.

sandokan12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-10 13:10

Oke raar is mischien het verkeerde woord er voor.
En vind het ook leuk dat ze wou kijken maar had er toch wel graag bij willen zijn.
het is mijn eerste paard en heb dit dus nog nooit mee gemaakt
Maar blijkbaar is dit dus heel normaal

Scum

Re: Fokker komt langs maar laat het jou niet weten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 21:14

Ja natuurlijk. Verplaats je eens in zijn situatie. Jij gaat kijken naar een aantal fokproducten van jou. En toevallig staat daar ook nog een ander paardje bij dat jij gefokt hebt.
Dan kijk jij daar toch ook even belangstellend naar ;)

Marion71

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 21:51

Raar? Helemaal niet. Natuurlijk gaat die man bij z'n fokproduct kijken. Het zou raar zijn als hij dat niet gedaan had. Begrijp jouw achterdocht eigenlijk niet.
De meeste fokkers hebben veel binding met hun fokproducten. Zij maken de hengstenkeuze vaak met het hele gezin, de spanning van het wel of niet drachtig zijn, vervolgens 11 maanden wachten totdat het veulentje geboren wordt, er goed op passen zodat hij goed opgroeit, verkopen omdat je niet alles kunt houden en maar hopen dat hij goed terecht komt en mooi uitgroeit. Van een fokproduct ben je als fokker de geestelijk vader en zo voelt de fokker van jouw paard dat wrs ook. Niet zo achterdochtig zijn. Deze belangstelling kwam gewoon uit een goed hart.

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 21:55

Bij mijn vorige paard is ook wel eens de fokker langsgeweest. Heeft toen nog een tijdje zitten kijken naar hoe we reden. Hoorden helaas achteraf pas dat hij het was anders hadden we natuurlijk wel een praatje met hem gemaakt :) Raar? niet echt, ik zou ook wel willen zien hoe het mijn gefokte veulentje zou zijn zonder dat je meteen moet praten of uitleggen waarom je komt

cocochanel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 22:30

Inderdaad je moet het leuk vinden dat hij nog intresse in je paardje toonde..
je baalt ervan dat je er niet bij was,maarja,misschien had hij er ook niet aan gedacht,hij kwam immers niet speciaal voor die van jou ;)

Stuur hem anders een mailtje dat je hoorde dat hij was komen kijken op stal en vraag wat hij van je paardje vond ;)

ukoldaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 13:02

:-) Nee hoor, is helemaal niet raar, verre van zelfs!!

Zou hier totaal geen enkel probleem van maken..

sandokan12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-10 13:51

Nou ik heb de fokker gemaild
en zelf vodn hij het achteraf ook jammer dat hij het mij niet had laten weten omdat hij dan mijn paard beter had kunen zien (liep nu op hetland met een dek op)
en is verder ook geen enkel probleem meer.
de fokker komt over een tijdje weer langs en zou dan wel laten weten dat hij komt.

alles is dus opgehelderd.(voor zover dat nodig was)

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 18:52

Zelf zou ik ook niet altijd mensen op de hoogte stellen mocht ik nog eens naar dieren gaan kijken die ik aan hun verkocht heb. Dit om de reden dat je er dan zeker van bent dat je paard zo krijgt te zien zoals het écht gehouden wordt. Als je op voorhand mensen verwittigt dat je langskomt, heb je nog wel eens het risico dat ze nog vlug een aantal dingen opruimen en aanpassen.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 19:03

Ik heb het ook wel eens gehad, ben je ergens op wedstrijd, kom je an het praten en blijkt er een fokprodukt op stal te staan, en ja dan ga je ven kijken... niets vreemds of raar aan...
En soms is er de tijd niet om op de eigenaar te wachten, of zoals in mijn geval, wist ik het niet vooraf...

xKatleentjex schreef:
Zelf zou ik ook niet altijd mensen op de hoogte stellen mocht ik nog eens naar dieren gaan kijken die ik aan hun verkocht heb. Dit om de reden dat je er dan zeker van bent dat je paard zo krijgt te zien zoals het écht gehouden wordt. Als je op voorhand mensen verwittigt dat je langskomt, heb je nog wel eens het risico dat ze nog vlug een aantal dingen opruimen en aanpassen.

Waarom zouden ze iets aan moeten passen? En als ze het niet doen, wat wil je dan doen als fokker? Paard meenemen?
:+