Paard op stal wordt niet verzorgd

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

blalala

Paard op stal wordt niet verzorgd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-10 17:25

Bij ons op stal, staat een paard wat absoluut niet verzorgd wordt. De stal wordt niet fatsoenlijk uitgemest (ze gooit er gewoon een plak stro op), hij krijgt draversbrokken terwijl hij eigenlijk alleen maar de hele dag op stal staat en als hij dan eens op de wei staat, trapt hij andere paarden of bijt hij ze, waardoor nu al een paar paarden bijtwonden enz. hebben. Bijna iedereen van de stal heeft al met haar gepraat hierover, maar ze wilt maar niet luisteren. Wat zouden jullie doen?

MiSsY_Me

Re: Paard op stal wordt niet verzorgd

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 17:28

Zegt de stalhouder er niks van? Want dan moeten jullie eens met jullie groep van stal met hem/haar gaan praten?

blalala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-10 17:29

MiSsY_Me schreef:
Zegt de stalhouder er niks van? Want dan moeten jullie eens met jullie groep van stal met hem/haar gaan praten?

Daar hebben we al mee gepraat, maar hij heeft geloof ik nog niks tegen haar gezegd.

sjofaba

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 19:06

kan dat paard van haar dan niet op een ander stuk land waar ie dan maar alleen moet gaan staan ofzo, zonder paarden bij hem van jou of andere stal mensen?
ik zou nogal boos worden zou dit steeds gebueren bij een paard die ik zou kunnen

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 22:56

Dat doen we bij ons op stal anders; wij stappen naar de stalbaas en is het: zij eruit of wij eruit!
(dat is precies één keer gebeurt met een kennelijk zeer verveled persoon, van voor onze tijd)

blue_kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 12:35

ik zou eens met meerdere mensen de eigenaar van het paard aanspreken. mocht dit neit helpen dan zeg je tegen de stal eigenaar dat jullie willen dat dat paard appart gezet wordt omdat hij jullie paarden verwond en het jullie geld kost. en mocht hij er dan npg niks aan willen doen dan meot je eens bij jezelf gaan afvragen of je wel blij moet zijn met deze pensionbaas en dan kan je altijd nog beetje dreigen met dat jullie anders geneigd zijn andere maatregelen te nemen, bv andere stal zoeken, omdat het welzijn van je paard hier onder lijdt.

piggy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 22:31

Probeer samen met de stalhouder tot een oplossing te komen, misschien heeft ze wel een idee of oplossing. Zij is in ieder geval de aangewezen persoon om de paardeneigenaar op zijn of haar gedrag aan te spreken.

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 12:02

DukexZan schreef:
Bij ons op stal, staat een paard wat absoluut niet verzorgd wordt. De stal wordt niet fatsoenlijk uitgemest (ze gooit er gewoon een plak stro op), hij krijgt draversbrokken terwijl hij eigenlijk alleen maar de hele dag op stal staat en als hij dan eens op de wei staat, trapt hij andere paarden of bijt hij ze, waardoor nu al een paar paarden bijtwonden enz. hebben. Bijna iedereen van de stal heeft al met haar gepraat hierover, maar ze wilt maar niet luisteren. Wat zouden jullie doen?

het is heel hard maar het is NIET jou zaak om ermee te bemoeien. Is zaak van de stalhouder en dan nog zolang ze betaald kan hij er ook weinig mee.

Wanneer houden mensen eens op met andere te bemoeien en lekker met hun eigen paard bezig te houden. Dit zijn zaken voor de stalhouder.

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 12:08

Wat zou jij doen als iedereen tegen je loopt te zeuren over de verzorging van je paard?
ZIJ kan er niks aan doen dat haar paard bijt en trapt..
Misschien moet ze wat meer ermee doen, maar dat is niet jullie zaak..
Mijn ervaring is dat de meeste pensionstalhouders dit verschrikkelijk irri vinden als zijn klanten op een ander zeuren.

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 12:45

Sunrise19 schreef:
Wat zou jij doen als iedereen tegen je loopt te zeuren over de verzorging van je paard?
ZIJ kan er niks aan doen dat haar paard bijt en trapt..
Misschien moet ze wat meer ermee doen, maar dat is niet jullie zaak..
Mijn ervaring is dat de meeste pensionstalhouders dit verschrikkelijk irri vinden als zijn klanten op een ander zeuren.

Ach op de meeste stallen wordt er over iedereen geklaagt in de ogen van de meeste doe je het toch nooit goed. Als je een keer niet op de standaard tijd komt zijn er gelijk verhalen dat je paard is blijven staan enz... Ik heb allang geleerd er schijt aan te hebben.

Klopt maar vele doen er ook aan mee en bemoeien er zich niet meer omdat ze geen zin hebben in meer gezeur. Ik weet dat op zo'n moment mijn stalhouder er wat van zegt maar daar houdt het ook bij op. Ze kan er weinig aan doen. Als het te ver gaat zal deze persoon moeten vertrekken.

kim_veline

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 13:10

ik denk dat het paard zich stierlijk verveelt omdat er niks mee gedaan word en voeding krijgt voor een paard wat dagelijks hard werkt.
maar het is idd wel zo dat het de zaak van de stalhouder en de eigenaar is

blalala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-10 13:37

Ik heb van iemand gehoord dat ze weer naar een andere stal gaat... Probleem opgelost :)

Black_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 13:39

ikke schreef:
Dat doen we bij ons op stal anders; wij stappen naar de stalbaas en is het: zij eruit of wij eruit!
(dat is precies één keer gebeurt met een kennelijk zeer verveled persoon, van voor onze tijd)

dat is idd een goeie !!

wij hebben op stal ook een paardje staan .. die heeft wel een verzorgster .. maar nu heeft het paard iets aan zijn been en mild .. het moet dus nodig medicijnen en er moet iets gedaan worden aan dan been .. de eigenaar vertikt het gewoon om te betalen .. echt heel asociaal !!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 13:46

DukexZan schreef:
Ik heb van iemand gehoord dat ze weer naar een andere stal gaat... Probleem opgelost :)

misschien omdat ze bij jullie weg is en jullie niet meer zien dat zij haar paard niet verzorgt ( er kunnen vele prive redenen zijn waarom die niet gebeurt, en misschien komt ze alleen op tijden wanneer er niemand is)

MAAR als ze echt nooit iets met der paard doet maakt het niet uit waar ze staat, ze zal overal haar paard wel 'niet' verzorgen,,,
dus als dat het geval is, zal ik neit zoo blij zijn dat ze weg gaat, want wie weet wat er met dat paard gebeurt..

Hopelijk is het gewoon waanzin, en verzorgt ze der paard gewoon wel, maar op ' abnormale' tijd volgens julie..

kim_veline

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 13:49

@ Black_Z,ja vind ik idd ook erg asociaal ik bedoel als je zelf iets mankeerd ga je toch ook naar een dokter?
een paard kan niet voor zich zelf spreken (geldt trouwens voor elk dier) waarom heeft hij/zij eigenlijk een paard

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 12:24

ikke schreef:

hahaha in deze omgeving zou menig stalhouder zeggen oke prima ga maar. Voor jou weer 20 andere aangezien er nog steeds wachtlijsten zijn.

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 12:35

Het spijt me, maar ik zie het "niet verzorgen" niet zo in jouw tekst. Hoor met name dat het paard vervelend is tegen andere paarden, en dat kan legio oorzaken hebben.

Maar is het gedrag van het paard, en het feit dat het natuurlijk niet fijn is als je eigen paard daar de dupe van is, misschien de reden dat er een hetze is ontstaan en een complete stal nu scherp aan het opletten is of er ergens commentaar mogelijk is?

Een aparte wei, of weidegang met een paard waar het wel goed mee gaat had mogelijk al veel geholpen. Een goed, eerlijk gesprek, met de bereidheid ECHT naar elkaar te luisteren waarschijnlijk ook ( en dan heb ik het dus niet over jezelf beklagen, maar gewoon: de problemen inventariseren en gezamelijk kijken wat daar aan te doen is.)

Zoals het nu gegaan is zijn er alleen maar verliezers. Ik hoop voor de "opvolger" van de persoon die nu weg is, dat haar paard zich wel weet te gedragen in de wei....

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 18:06

Dat is nu altijd de mindere kant van het hebben van een paard namelijk altijd dat gebemoei en gezeik onderling op stal!! :Z

joykel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 18:06

het niet mesten en wat voeren is een keus van de eigenaar. Zodra hij op wei een ander paard iets aandoet is het natuurlijk een andere zaak, al heeft dat natuurlijk weer niks te maken met niet verzorgen....
maar het lijkt me een zaak voor de stalhouder.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 18:08

Prisca schreef:
DukexZan schreef:

het is heel hard maar het is NIET jou zaak om ermee te bemoeien. Is zaak van de stalhouder en dan nog zolang ze betaald kan hij er ook weinig mee.

Wanneer houden mensen eens op met andere te bemoeien en lekker met hun eigen paard bezig te houden. Dit zijn zaken voor de stalhouder.

Kan het niet meer dan eens zijn :o Beestje heeft automatishe drinkbak neem ik aan dus kan drinken word gevoerd dus nog geen zaak voor de dierenbescherming ;) En ja haast overal is er wel een stout paard in de kudde

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 18:10

Prisca schreef:
ikke schreef:

hahaha in deze omgeving zou menig stalhouder zeggen oke prima ga maar. Voor jou weer 20 andere aangezien er nog steeds wachtlijsten zijn.

Hier in de buurt ook :D