Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

sflj schreef:Op het plaatje naast de trekhaak staat de maximum kogeldruk van deze
sflj schreef:Nergens.
Op het plaatje naast de trekhaak staat de maximum kogeldruk van deze en op de papieren van de aanhanger staat de maximum druk onder de koppeling van dat ding.
Natuurlijk zouden ze het kunnen wegen, bij controle maar ik waag te betwijfelen of dat ooit voor zou komen.
O, ik zie dat Ikke ook al had gereageerd.
Zeg Ikke; hoe kun je een paard of paarden 'slecht' op een trailer laden en daardoor teveel kogeldruk krijgen?
ikke schreef:sflj schreef:Nergens.
Op het plaatje naast de trekhaak staat de maximum kogeldruk van deze en op de papieren van de aanhanger staat de maximum druk onder de koppeling van dat ding.
Natuurlijk zouden ze het kunnen wegen, bij controle maar ik waag te betwijfelen of dat ooit voor zou komen.
O, ik zie dat Ikke ook al had gereageerd.
Zeg Ikke; hoe kun je een paard of paarden 'slecht' op een trailer laden en daardoor teveel kogeldruk krijgen?
Die paarden zal wel los lopen, maar weleens gezien hoeveel zooi sommigen in hun zadelkamer storten?

WeCo schreef:Voor je B rijbewijs mag je met deze auto een paardentrailer trekken die een totaal gewicht heeft tot 1399 kg, dus onder het gewicht van je auto. Voor wat betreft de auto, wat die mag trekken moet je even op je kentekenbewijs kijken.
Bouwjaar en uitvoering van je auto doen niet terzake. Het staat gewoon op je kentekenbewijs vermeld.
Benzzie schreef:WeCo schreef:Voor je B rijbewijs mag je met deze auto een paardentrailer trekken die een totaal gewicht heeft tot 1399 kg, dus onder het gewicht van je auto. Voor wat betreft de auto, wat die mag trekken moet je even op je kentekenbewijs kijken.
Bouwjaar en uitvoering van je auto doen niet terzake. Het staat gewoon op je kentekenbewijs vermeld.
Een paarde trailer, mag je NOOIT en tenimmer met een B rijbewijs achter je auto hebben hangen. ( al is hij leeg)
er stata voor dierlijke transportvoertuigen (aanhang wagens ) verplichting van BE.
dit aangezien je max 3500 kilo mag hebebn aan auto en voertuig.
een 2paards gezien wordt met maxlast 2000 mag er max auto voor van 1500 kilo,
anders is er een C rijbewijs benodigt.
1.2 paards trailer 1600 kilo,kan er een auto van max 1900 kilo voor.
BE is benodigt als de Aanhanger meer mag laden dan het voertuig weegd.
Lege Paarden Trailer heeft een gemiddelt gewicht van 550/600 kilo
gemidelt paard ook 600 kilo.
samen 1200 op de trekhaak. ( dit wordt gezien als 1600 )
paard van 900 kilo met een aanhanger van 600 kilo maakt dus 1500.
je kan dus een opaard in eens 1.5 trailer plaatsen van max 1000 Kilo aangewicht.
echter moet je auto op De drukkende As minimaal 1600 Kilo moeten kunnen ophangen.
Het E achter B is speciaal voor aanhangwagens die zwaarder geladen worden dan de Auto weegt.
waar onder ook paardenTrailers.
die vol bijna altijd zwaarder wegen dan het voertuig.
je max max 10% overgewicht trekken. ( om doort temogen rijden) maar krijgt wel een boete.
Hoop hier mee genoeg van dienst tezijn geweest.
BRON
http://www.rdw.nl