Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Bienotje schreef:Tenzij je 24 uur per dag bij de stal hebt lopen posten, kun je dat niet weten.
Ook jij staat kent het hele verhaal alleen maar van horen en zeggen.. Dan kun jij ook niet eerlijk oordelen en zit je die verkopers dus aardig zwart te maken. Misschien wel onterecht, immers weet jij ook niet precies wat ze over het paard gezegd hebben en zouden zeggen bij een evt. afspraak om te kijken.
Sonja schreef:Een verstandige koper gaat sowieso niet meteen zelf op een paard zitten, die laat 'm eerst eens lopen en voorrijden. Dus als dat dier inderdaad zo gek als een deur is, dan zien ze dat echt wel.

Hier konden ze niet op rijden en hebben er een braaf manegepaard bijgekocht. Het bloedpaard wordt nu door betere manegeruiters gereden totdat de mensen zelf er weer op kunnen. Hoe dom kan je zijn! mo_van_dijk schreef:Cissy, ik ben het met je eens dat dat er niet veel zijn. Maar een koper heeft altijd aan zijn onderzoeksplicht te voldoen. I.m.o. is het eigen schuld, dikke bult als je dit niet doet.
Misschien dat een koper hier zelf niet aan denkt, maar ik vind dat de omgeving (als een instructeur) hier de koper op hoort te wijzen.
Alane schreef:Als dat paard echt bloedlink, is de mensen daadwerkelijk een achterstand hebben in de betaling... dan zal de pensionhouder ook aanwezig zijn bij de verkoop, die zit toch niet te wachten op iedere minimaal 1 X een ambulance, trauma helicopter omdat het paard staatsgevaarlijk is...
Ik ken zoveel mensen met paarden die zichzelf heel kundig vinden, dan een ander persoon erbij roepen die nog kundiger is, en wat je dan ziet is de blinde die de lammer leert lopen... en het paard is de schuldige....