Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
KiWiKo schreef:de slager verkoopt geen paarden, de verzekeringsagent wel. Maargoed dat is al nagenoeg aan banden gelegd want daar staan zware straffen op!
meer voor de hand liggend is dat dit dier de handel ingedouwd is door de vorige eigenaar.

Sjuimpje schreef:Een slager slacht natuurlijk niet alleen afgekeurde paarden maar ook goedkope dieren die hij zelf via een markt of via een andere weg heeft gekocht, als hij die aan een particulier voor meer kan verkopen dan wat hij er op kan verdienen door het te slachten dan zal hij dat zeker niet laten.
Machonito schreef:KiWiKo schreef:de slager verkoopt geen paarden, de verzekeringsagent wel. Maargoed dat is al nagenoeg aan banden gelegd want daar staan zware straffen op!
meer voor de hand liggend is dat dit dier de handel ingedouwd is door de vorige eigenaar.
Dat zeg jij maar ik heb gehoord van aantal mensen dat ze echt een paard bij de slager hebben gekocht??
kan best dat het niet mag maar het gebeurt helaas nog wel via de achter deur![]()
het meeste zijn dan wel veulentjes maar toch het gebeurt wel![]()
er zijn zat mensen die het zielig vinden en daar een paardje weghalen of de slager zelf die dan denkt dat hij extra geld aan kan verdienen via de achterdeur .
oke mag niet maar gebeurt echt nog wel![]()
ik kende ook handelaren die zo aan paarden kwam![]()
Ik ken er 1 persoonlijk die een shet veulentje bij een slager weg heb gehaald het beestje makeerde niks.
was gewoon teveel bij fokker en dan brengen ze meestal de hengstjes weg vertelde de slager.
Machonito schreef:Ik hoop echt dat je de oude eigenaar vind en jou wat meer kan vertellen.
is zo sneu dat het paardje via de handelaar terecht is gekomen
terwijl ze afgekeurt is voor de doeleinde.
en ook sneu voor jou want je zit ermee en je wil zo graag erachter komen en helpen.
wat ga je daarna doen als je weet dat ze echt geslacht moest worden??
je zit echt in een moeilijk pakket lijkt mij.
je wil zo graag je paardje helpen ook alheb je hem zo kort.
en om aan de handelaar terug tegeven is ook geen optie.
dan gaat hij weer van hot naar her en heeft ie zeker geen rust.
goed dat je erachter aan gaat om dit uit tezoeken.
Machonito schreef:daffie1986 schreef:Dat kan en mag helemaal niet, de AID hoort hier op te controleren. Als een paard eenmaal het terrein van een slachthuis betreed mag het deze niet meer verlaten.
ja maar toch gebeurt dit helaas nog wel![]()
maar mischien zijn ze nu strenger geworden in loop der jaren
daffie1986 schreef:Zoals ik al aangaf de TS heeft nergens recht op want ze heeft zelf haar onderzoeksplicht verzuimd

Machonito schreef:daffie1986 schreef:Zoals ik al aangaf de TS heeft nergens recht op want ze heeft zelf haar onderzoeksplicht verzuimd
is iedereen dan verplicht om haar paard telaten keuren dan ??
is een vraag hoor
Machonito schreef:Sjuimpje schreef:Een slager slacht natuurlijk niet alleen afgekeurde paarden maar ook goedkope dieren die hij zelf via een markt of via een andere weg heeft gekocht, als hij die aan een particulier voor meer kan verkopen dan wat hij er op kan verdienen door het te slachten dan zal hij dat zeker niet laten.
ja klopt
vandaar ze ook dus via de achterdeur verkopen.
dus met de woorden van een slager verkoopt nooit paarden klopt namelijk niet
Dus ja je kan een paard van de slager kopen, net zoals je bij elke in handelaar in de lagere prijsklasse een paard kan kopen.