. Verder komen we er dus niet uit. Heeft iemand hier een idee hoe ik het zou moeten aanpakken? Alvast heel erg bedankt,
Tamara en Megan
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
. Verder komen we er dus niet uit. Heeft iemand hier een idee hoe ik het zou moeten aanpakken?
die heeft afgelopen oktober haar 2 shetland ponies naar Engeland verhuist
Met een vrachtwagentje per boot geloof ik
heeft vrachtwagentje gehuurd en is zelf met de boot overgestoken 

Lisette03 schreef:dat is de termijn voor honden ivm rabies, 6 maanden (of was dat vroeger iig, volgens mij gelden die regels niet meer binnen de EU. Er zou geen quarantaine meer nodig zijn, alleen een gezondheidsverklaring van een bevoegde rvv-dierenarts

Je kan alles zo duur maken als je zelf wilt. gemske schreef:![]()
als je specifieke vragen hebt, dan laat maar weten. Zoals Evelli al zegt, ik ben ervaringsdeskundige
Om even wat verkeerde informatie recht te zetten: je paard hoeft niet in quarantaine (paspoort met chip is genoeg).
En Engeland is echt niet duurder dan Nederland CassidyJe kan alles zo duur maken als je zelf wilt.
ikke schreef:gemske schreef:En Engeland is echt niet duurder dan NederlandJe kan alles zo duur maken als je zelf wilt.
Met name stalling is in GB duurder, deels vanwege de belastingtarieven, deels vanwege de eisen die men stelt aan het hebben van een paardentoko.
Bedenk daarnaast dat de opvattingen over paarden en paardrijden in GB nogal afwijken van wat wij gewend zijn. Niet beter of slechter, anders........