Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Lienek schreef:ik heb mijn paardje uit frankrijk gehaald. toen 2 jaar. van midden frankrijk naar friesland. zij stond samen met het veulen van mijn zusje in de trailer.
Ze hebben veel hooi gehad en ze stonden samen en hebben de reis goed overleefd met zn tweeen.
Dus geen verdoving etc gebruikt.
meredith schreef:wij hebben vaak . totaal wereld vreemde veulens vervoerd en die gaven we in iedergeval wat sedalin, baal hooi bij voorkant ivm het door schieten onder de stang en gewoon rijden, bij veel herrie altijd even kijken, want ze kunnen zo op de stang zitten of wat wij wel eens gehad hebben eronder liggen.
en kort vastzetten, dat ze niet kunnen draaien
en verder veel geluk meenemen

maar achteraf duurt het een beetje lang eer het werkt en zeker als ze dan al tekeer gaan in de trailer en daarbij kan het helemaal geen kwaad( spierverslapper) en dan een halve spuit. Mijn man gebruikt soms ook als veulens gedaan moeten worden om te bekappen, sommige slaan het licht uit je ogen en al die stress is erg slecht . Paarden zijn nu eenmaal niet redelijk en als ze doordraaien ben je verder van huis. maar nu spreken we over extreme.
niks wat ik zelf enger vind als op pad met dieren die het niet gewend zijn, neem zelf ook altijd een spuitje