Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
sultan64 schreef:Fins berkenmultiplex kost ongeveer 80 EUR voor de brug. Als ik marine multiplex koop dan kost het bijna 200 EUR. Maar als ik aan hele goede lak ook veel geld kwijt ben, dan is marine multiplex misschien uiteindelijk goedkoper.
Dus eerst nog maar goed prijzen vergelijken.
Sultan64
sultan64 schreef:Bedankt voor de tip van Sagustu! Is handig om zo prijzen te vergelijken.
Wat wij gaan gebruiken om de trailer op te knappen is eigenlijk geen MDF, maar een Finse multiplex. dat schijnt enorm sterk te zijn. Ik geloof dat het te vergelijken is met betonplex.
Overigens wat is een randsealer? Is dat een produkt om dicht te kitten wat ook voor douches gebruikt wordt?
Alvast bedankt voor de tips!
Sultan64
NienkeNiels schreef:Wij hebben ook gewoon hout in onze trailer en de bodem is iets opgeruwd.
hij staat er prima in. En hebben er ook laatst een vuele nvan 10 maand in vervoerd en die bleef ook goed staan.
NienkeNiels schreef:Wij hebben ook gewoon hout in onze trailer en de bodem is iets opgeruwd.
hij staat er prima in. En hebben er ook laatst een vuele nvan 10 maand in vervoerd en die bleef ook goed staan.
Wyah_Rona schreef:NienkeNiels schreef:Wij hebben ook gewoon hout in onze trailer en de bodem is iets opgeruwd.
Het nadeel van deze trailer, spreek uit ervaring, dat het op- en afgaan meer geluid maakt dan met een trailer met een rubberen laadklep. Verder kan een houten bodem voor de rest van de trailer prima.
sultan64 schreef:Ik heb zelf ook een tijdje een oud IW-trailertje gehad, een 2-pony exemplaar uit 1984, waarvan ik destijds zelf de voorlaadklep gerestaureerd heb. Een goed deel van de onderdelen daarvan heb ik kunnen hergebruiken, maar het houtwerk heb ik volledig vervangen. Als plaatmateriaal heb ik toen 2 lagen 18 mm betonplex gebruikt, in een omlijsting en met traplatten die ik beiden van azobé heb gemaakt.Hallo,
We hebben een opknaptrailer gekocht (Ifor Williams bouwjaar 1988).
De staat is redelijk, maar de brug moet eigenlijk opnieuw. We gaan MDF (contraplaqué) kopen van 21 mm dik. Maar wat zijn de mogelijkheden voor anti-slip? We willen niet teveel geld uitgeven, want we gebruiken de trailer maar 2 of 3 keer per jaar.
Zijn houten dwarslatten voldoende gezien het weinige gebruik?
sultan64 schreef:Zeker geen stro op de bodem gooien, daar gaan ze alleen maar meer van glijden. Als je afziet van een origineel exemplaar maar een alternatief zoekt, dan hoeft een losse rubber mat vast geen € 200,- te kosten. Als je paard uitglijdt en zich bezeert is de veeartsrekening overigens al snel duurder, dus ik zou er toch maar wat budget voor inruimen.De houten bodem is nog heel goed. Doe je daar gewoon stro in of moet er een anti-slip op komen? Misschien heeft iemand handige tips. Helpt een badkamer anti-slip linoleum? Echte rubberen vloer kost snel richting 200 EUR en dat vind ik teveel.
sultan64 schreef:De trailerboeren bij jou in de buurt afgaan om te vragen of ze nog een sloper hebben staan die als donor kan dienen.De achterstang en de afscheiding (2-paardstrailer) zijn er niet meer. Iemand een oplossing?
sultan64 schreef:Graag gedaan!Alvast bedankt,
Sultan