Veulen vervoeren.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Simone_Z

Veulen vervoeren.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-10 22:05

Morgen gaat ons veulen van 8 maand (afgespeend) naar een weide waar ze bij leeftijdsgenootjes komt te staan.
Nu hebben wij alleen een 2 paards trailer ter beschikking waar het tussenschot en de voorstangen niet uit kunnen.
Hoe zouden jullie dit aanpakken?

Ibbel

Re: Veulen vervoeren.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 22:07

Simone_Z

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-10 09:25

Daar hebben wij allang op gekeken.
Hier hebben wij niks aan aangezien ze zeggen schot weghalen wat wij dus niet kunnen...
Beetje nutteloze reactie dus...

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 09:32

of samen met een ander rijden die je dat weer mee terug neemt, of andere trailer huren.

Of je veulen moet al goed trailermak zijn?

Ik vind het wel een beetje zorgelijk dat je een mede bokker zo aanvalt, hij/zij doet voor jou zijn best, zoekt het wiki artikel op en wellicht kun je er wat uithalen.

Vind het ook een beetje jammer voor je veulen, dat je niet eens de moeite neemt om een trailer te regelen waar schot uitgehaald kan worden. Het zal toch niet voor niets in de wiki zo omschreven zijn. Heb zelf een keer een spookrit meegemaakt met een veulen. Op het schot, over het schot, onder de stang, en zo kan ik nog wel even doorgaan. Dat wil je echt niet....

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 10:29

Uit iedere trailer kan het tussenschot en de voorstang. Ze worden nl niet zo geboren :D
Vraag anders eens aan de trailerleverancier/bij de importeur van het merk hoe dat moet. Wat ergens ín gemonteerd wordt kan er nl altijd weer uit.

En als je even meldt dat je al in de wiki hebt gekeken, voorkom je dat mensen je daar heen verwijzen.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 15:50

Tja, als het schot er echt niet uit kan blijft er weinig over dan het veulen in dat vak plaatsen. En dan heeft advies vragen hier ook niet zoveel nut meer, want je beperkt de oplossingen.

Ik zou zowiezo dan ook een paar keer oefenen met laden, maar daar heb je al geen tijd meer voor.

Hoe is het gegaan vandaag?

Simone_Z

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-10 10:20

Sorry Ibbel, het was niet zo bedoeld. :)

Het schot en de stangen wouden er inderdaad uit. Koste wel heel veel moeite, zaten wat vast.
Dus het veulen kon lekker los in de trailer staan! :D
Onderweg was ze rustig, alleen toen we stilstonden werd ze hyper. Gelukkig kalmeerde ze gelijk toen ik er bij ging.

Bedankt iedereen en nogmaals mijn excuses.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 10:25

Gelukkig maar :)

Ik heb die van mij ook helemaal los in de trailer gezet. Toch was het hem nog wel gelukt om zijn ogen open te halen (oogleden). Volgens mij van het draaien en dan hoofd stoten tegen de wand.

Simone_Z

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-10 10:51

Ja daar waren wij dus ook bang voor, we hebben bijna geen oog dicht gedaan die nacht. Zag al het nare wat kon gebeuren al voor me!
Ze kunnen zich altijd stoten, maar als ze los staan is het toch net wat minder gevaarlijk