1 3/4 paards trailer

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

myquitte

1 3/4 paards trailer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-10 21:50

hoi allemaal. ik heb een twee paards trailer, maar die is mij eigenlijk te groot. nu kan ik een 1 3/4 paards trailer kopen, maar nu is mijn vraag, wat is daar het verschil mee met een 1,5 paards?!?! gaat het paard dan meer lopen ofzo?! wie heeft ervaring met een 3/4 paards trailer en wat vind je ervan?! graag hoor ik van jullie

Urielle

Re: 1 3/4 paards trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 21:58

Die is dus net wat ruimer, waardoor je paard beter zijn evenwicht kan houden want hij kan wat meer verstappen (sommige paarden staan weer liever iets meer opgesloten trouwens) en voor jezelf is het ook fijn als je in de trailer wilt opzadelen. Ook voor het vervoer van twee pony's kan het fijner zijn met een tussenschot erin.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 17:22

waarom is je 2 paards te groot en wil je een slagje kleiner?
qua maat trailer om mee te rijden is het niet zo veel verschil en persoonlijk zou ik liever de 2 paards houden zodat je altijd nog met 2 paarden op stap kunt. Ik heb maar 1 paard en heb toch voor een 2 paards gekozen vanwege de ruimte die je hebt om op te zadelen op wedstrijd (of om je familie te verhuizen :) ) en om eens met een stalgenoot op stap te kunnen.

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 19:12

Als je auto het mag trekken waarom dan je trailer inruilen voor een kleinere?
En 2-paards bied zoveel mogelijkheden!!

Ik ben begonnen met een 1 3/4 trailer.
Mijn pony ging perfect, mijn paard wat minder, die kon ik eigenlijk niet alleen laden.
Later pony met veulen ging ook super.
Maar doordat m'n paard niet alleen kon laden heb ik toen toch een 2-paards gekocht.
Ik wil niet afhankelijk zijn van anderen!

- Mijn paard kan ik goed laden, en nu alleen.
- Ik kan m'n veulen (inmiddels jaarling) meenemen, samen met een leeftijdsgenootje.
- Mocht iemand anders een grotere auto hebben dan kunnen we met z'n 2-en weg om buiten te gaan rijden.
- ik kan makkelijk 2 ronde balen hooi halen.

Dit alles had niet gekund als ik de 1 3/4 trailer had gehouden.

myquitte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-10 08:56

ja dat is ook zo, dat was ook onze eerste gedachte bij de trailer. we zijn aan het rondkijken, maar vinden we nix, dan houden we deze gewoon. t is geen prioriteit nummer 1.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 09:01

Hij zit net wat maten betreft tussen een 1½ en een 2 paards in.
Als je het paard met een schot gaat vervoeren staat hij dus krapper dan een in een 2-paards trailer met schot. Zonder schot heeft hij dus meer ruimte dan in een 1½ paards.

gaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 09:03

ik heb er ook 1 , gebruik hem alleen voor 2 shets , of 1 ijslander.
kan je verder dus eigenlijk geen advies geven erover .

pantarhei

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 23:31

hij is smaller zodat je meer overzicht op de weg achter je houdt

stefanvi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 01:43

pantarhei schreef:
hij is smaller zodat je meer overzicht op de weg achter je houdt

Als jij geen goed zicht meer naar achteren hebt omdat de trailer breder is dan je auto, dan moet je officieel ook hulpspiegels monteren (denk maar aan de caravan).
Neemt niet weg dat dit vaak nagelaten wordt overigens.
Vind dit dus geen heel sterk argument.

pantarhei

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 10:39

Tja kun jij geen heel fijn argument vinden, ik wel en daarom heb ik een kleinere trailer, heb ook geen grotere nodig, nu spoort die precies even breed als de auto en dat rijdt heel plezierig. Natuurlijk moet je altijd goed zorgen voor voldoende zicht ;-)

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 10:44

Wij hebben een 1 3/4 trailer.
Mijn paard loopt hier in 1 keer op, wat in een 2 paards gerust 20 minuten duurde..
Verder kan hij zo makkelijker zijn balans zoeken, en is het voor mij ook makkelijker als ik hierin moet opzadelen ;)

Branca

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 11:47

Ik heb een 1 3/4 paards.. Vind het een fijne trailer. Er is ruimte voor paard en ruiter. Sommige 1,5 prds zijn net wat krap. Nu heb ik ook veel ruimte omdat ik een pony vervoer.. een paard zou er nog beter in passen.
je kan zelfs een tussenschot monteren om 2 pony's te vervoeren.
Ik heb mijn trailer nu 'ter ruil' aangeboden, puur om 2 paarden mee te kunnen nemen. :+

Jade

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 12:06

wij hebben een 1 3/4 gehad, overgestapt omdat we er een paard bij hadden en met 2 op stap wilden. op zich beviel het prima, maar mijn paard was wel een lenig geval en kwam zo nu en dan dus achterstevoren op de bestemming aan en stak vrolijk zijn kop over de klep als je het zeiltje omhoog deed :+

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 19:48

Branca schreef:
Ik heb een 1 3/4 paards.. Vind het een fijne trailer. Er is ruimte voor paard en ruiter. Sommige 1,5 prds zijn net wat krap. Nu heb ik ook veel ruimte omdat ik een pony vervoer.. een paard zou er nog beter in passen.
Ik heb mijn trailer nu 'ter ruil' aangeboden, puur om 2 paarden mee te kunnen nemen. :+

nou dat is dan handel! ruil met TS, die heeft een 2 paards :D

Branca

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 20:09

cissy schreef:
Branca schreef:

nou dat is dan handel! ruil met TS, die heeft een 2 paards :D

Ja, wie weet :D Dacht ik ook al aan.. Maar ik heb wel wat wensen..en TS waarschijnlijk ook :+

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 20:15

ik heb ook een 1 3/4 paards trailer,denk als je er een schot in zet in het midden dat je 2 slanke paarden erin kan vervoeren,zoveel scheelt ie niet met een 2 paards trailer...

ik vind het een fijne trailer,maar zit vaak te denken dat een 2 paards voor mij handiger zou zijn...maar ja...tis er nog niet van gekomen...