Welke is qua keuze de beste Ssangyong of RR P38

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Welke auto moet ik kiezen

Poll eindigt op

De Ssangyong Musso
1 (12%)
De Range Rover P38
7 (87%)

Totaal aantal stemmen: 8

Diesel54

Welke is qua keuze de beste Ssangyong of RR P38

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-10 15:50

Ik sta voor de heerlijke keuze om een auto te mogen kiezen :D Na van alles te hebben afgewogen ben ik er met mijn echtgenoot uit. Een van deze 2 willen we kopen, maar over de Ssangyong is op het internet (op autoweek na) weinig info te vinden. Over de Range Rover heel veel.
Maar mijn hart klopt toch echt ook sneller bij de Musso. Heel graag hoor ik ervaringen en info van jullie zodat wij onze keuze kunnen maken.

Range rover p38 wegenbelasting tussen 260 en 315, meer koppel. Maar we hebben de extra niet niet nodig omdat we een 1,5 paards trailer trekken. Is de auto gevoelig voor storingen?
Afbeelding

Musso Ssangyong 240 in de wegenbelasting, minder koppel. Het verbruik is zo goed als hetzelfde. Het onderhoudt zal mijn man doen, is techneut en zijn hobby. Het verkrijgen van onderdelen is wel belangrijk in dat geval. Klopt het dat de Musso onderdelen moeilijk te verkrijgen zijn? Maar is ie wel zo gevoelig voor storing?
Afbeelding

De optie geen van beide auto's vind ik niet interressant, omdat wij thuis de afwegingen al hebben gemaakt...

Bedankt voor je reaktie!

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 18:20

Wanneer het sleutelen aan auto's hobby is, ga je voor de P38A (beter voor een Classic }:) ) alle boeken, onderdelen en software zijn op elke straathoek te koop.
Op de korte termijn zal de Musso waarschijnlijk wat storingsvrijer zijn. De 38A is niet de meest storingsvrije Range Rover die ooit gebouwd is. Aan de andere kant blijft ie het wel gewoon doen, ook al gaat de hele kerstboom aan :D Enige punt van aandacht is de 4,6 V8 motor. Bekend euvel is het scheuren van cilinderwanden bij de eerdere versies. De Diesel is wat zwakjes, maar van een onverwoestbaar ontwerp. Beste keuze is de 4.0, maar die is wat moeilijker te vinden.

Punt blijft dat je beter een goede 38A kunt nemen dan een slechte Musso; echter hoe bepaal je dat die specifieke auto een goede is? Wanneer je niet, zoals ik, verknocht bent aan het Groene Ovaal, kijk dan naar een auto die voldoet aan je eisen, niet naar het merk.
Ga je toch voor het Groene Ovaal; welkom bij de club. Ik zal, net als iedereen, naar je zwaaien als ik je tegenkom en ik zie je op www.lrch.nl of één van de andere Land Rover clubs in NL.
Laatst bijgewerkt door ikke op 08-02-10 18:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Frank

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 18:28

Als je voor een karakterbak gaat, en niet bang bent voor vieze handjes..

De Range Rover!!

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 18:31

Frank schreef:
Als je voor een karakterbak gaat, en niet bang bent voor vieze handjes..

De Range Rover!!

Wij begrijpen elkaar :D :D

stefan3

Re: Welke is qua keuze de beste Ssangyong of RR P38

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 21:04

De Range Rover! De enige 4wd met karakter en bloed ik zeg bloedmooi! Mooi door eenvoud...hmm ik wil er ook 1!

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 21:27

stefan3 schreef:
De Range Rover! De enige 4wd met karakter en bloed ik zeg bloedmooi! Mooi door eenvoud...hmm ik wil er ook 1!

Welke?
Deze:
Afbeelding
de P38A, zoals de volledige ontwikkelcode was.

Of de echte:
Afbeelding
Dit is de enige auto die ooit als "modern design" in het Louvre in Parijs ten toon gesteld werd........

stefan3

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 21:34

Dat is net zo iets als cameron diaz vergelijken met jennifer aniston... ze zijn allebij mooi en ik zou niet weten wie ik zou moeten kiezen. Deze beide auto´s hebben hun eigen charme en je zou de een tekort doen door de ander als mooier te bestempelen. Enkel mijn voorkeur gaat vaak uit naar de oudere type´s

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 21:41

stefan3 schreef:
Dat is net zo iets als cameron diaz vergelijken met jennifer aniston... ze zijn allebij mooi en ik zou niet weten wie ik zou moeten kiezen. Deze beide auto´s hebben hun eigen charme en je zou de een tekort doen door de ander als mooier te bestempelen. Enkel mijn voorkeur gaat vaak uit naar de oudere type´s

Over smaak gaan we niet twisten; je wilde er ook eentje en dan is mijn vraag dus: welke?

stefan3

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 21:43

dan zou ik toch voor de echte gaan....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 21:49

Ik heb mijn Ssang Yong (maar dan wel een Korando) nu 10 jaar en heb er 270.000 km mee gereden en ben er nog steeds helemaal weg van :D
Onderhoud is volgens mij niet al te moeilijk kwa onderdelen, heb hem in onderhoud bij een gewone Bovag garage die alle merken doet en hoor ze er nooit over.
Er zit dan ook gewoon een standaard 2.9 tdi blok van Mercedes in...

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 22:01

Lia_ schreef:
Ik heb mijn Ssang Yong (maar dan wel een Korando) nu 10 jaar en heb er 270.000 km mee gereden en ben er nog steeds helemaal weg van :D
Onderhoud is volgens mij niet al te moeilijk kwa onderdelen, heb hem in onderhoud bij een gewone Bovag garage die alle merken doet en hoor ze er nooit over.
Er zit dan ook gewoon een standaard 2.9 tdi blok van Mercedes in...

Veel Musso's zijn uit het pre-Mercedestijdperk, pas daarmee op. De versies die wel een Mecedes-motor hadden, melden dat met koeieletters op de zijkanten..........
Beetje zoeken levert op dat die move naar Mercedes-motoren rond 1998 - 1999 geweest moet zijn. Het is me niet helemaal duidelijk hoe oud deze Musso is.
De RR P38A vanaf 1995 tot 2002 gemaakt. Wanneer de Musso uit dezelfde tijd stamt, zit die dus waarschijnlijk ergens bij dat scheidingspunt.

Diesel54

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-10 08:18

Ik ben helemaal blij met jullie reakties :D ben een stuk verder in de keuze. Gisteravond met mijn echtgenoot gedisussieerd en het lijkt er steeds meer op dat het de P38A wordt *D Omdat als zelf sleutelaar er veel meer te vinden en makkelijker info te krijgen is. Het is echt de hobby van mijn man enne ikke, lid worden van een club wil ie ook! Dus ook bedankt voor de link!

Dana01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 08:22

ik zou voor de rangerover gaan, ik werk in de automaterialen en kom met regelmaat klanten tegen die ik niet kan helpen aan musso onderdelen :o

van een rangerover kunnen we nagenoeg alles leveren :j

stefan3

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 12:08

Diesel54 schreef:
Ik ben helemaal blij met jullie reakties :D ben een stuk verder in de keuze. Gisteravond met mijn echtgenoot gedisussieerd en het lijkt er steeds meer op dat het de P38A wordt *D Omdat als zelf sleutelaar er veel meer te vinden en makkelijker info te krijgen is. Het is echt de hobby van mijn man enne ikke, lid worden van een club wil ie ook! Dus ook bedankt voor de link!

+:)+ goeie keuze. In stijl de nederlandse wegen trotseren!

Ratjetoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 13:13

@TS, mocht je op zoek zijn naar een diesel RR Classic, laat me weten, want wij hebben er een die eventueel wel verkocht mag worden.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 13:18

Ratjetoe schreef:
@TS, mocht je op zoek zijn naar een diesel RR Classic, laat me weten, want wij hebben er een die eventueel wel verkocht mag worden.

Bouwjaar? Type Diesel (VM of 300Tdi)? Uitvoering (Vogue SE of standaard)? Prijs?